Auto gekocht,
reed prima...
2 weken later bak gaat gek doen en er valt nu zowat niet meer mee te rijden. :-x
120.000 km alle bonnen / boekjes / facturen en originele volvo pen er nog bij bwjr eind 1995 net nieuwe waterpom en distr. riem. Van binnen als nieuw... en gekocht voor 700.
Revisie bak kost 1000 euro. Ik baal hier enorm van, de slappe was zit ik al niet zo strak in. Vantevore goed de automaat gechecked en dan nog gaat die kaduuk.
Als ik hem wegdoe.. wat zal ik er dan nog voor krijgen? 100 euro..?
Heeft iemand nog een goedkope goede automaat staan waar die vanaf wil?
Wat moet ik doen??
-
- 3rd Gear member
Zoals ik het begrijp gaan die CVT bakken in de 400 serie, zelfs na revisie, niet lang mee. Dus 1000e uitgeven zou ik niet aan beginnen want voor je t weet keert het probleem terug. Als ik het goed begrijp is de auto verder in goede staat, maar hoe zit het met roest en staat van andere onderdelen? Pas als dat echt goed is zou je kunnen overwegen de auto te houden en bijv. een handbak in te zetten?
Andere optie is verkopen van auto in onderdelen, vang je meer voor dan compleet met CVT die defect is, en dan een andere auto kopen. Treurig maar helaas...
Andere optie is verkopen van auto in onderdelen, vang je meer voor dan compleet met CVT die defect is, en dan een andere auto kopen. Treurig maar helaas...
-
- 3rd Gear member
Zoek eerst eens uit of er gewoon een handgeschakelde bak op past.
Zo te horen is de auto verder nog als nieuw, zonde om te slopen dus.
Als ik jou was zal ik proberen een handgeschakelde bak te kopen (150e op de sloop + 3mnd garantie) en die erin zetten of evt laten zetten. Zeker gezien de aanschaf is hij het wel waard lijkt me, tenminste, wat ik zo lees.
Hoe handig ben je zelf?
Zo te horen is de auto verder nog als nieuw, zonde om te slopen dus.
Als ik jou was zal ik proberen een handgeschakelde bak te kopen (150e op de sloop + 3mnd garantie) en die erin zetten of evt laten zetten. Zeker gezien de aanschaf is hij het wel waard lijkt me, tenminste, wat ik zo lees.
Hoe handig ben je zelf?
-
- 2nd Gear member
Nooit geen Volvo440 CVT wegermee.
-
- 5th Gear member
Ik moest even wat sarcasme van mijn scherm halen 945i 
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen