downpipe vervangen b20f

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

lukt het om een downpipe te vervangen van een b20f als je de auto opbokt? of heb je echt een brug nodig?

zitten er tussen spruitstuk en downpipe, en tussen downpipe en kat pakkingen?
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Gebruikersavatar
kip88
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 31.03.2009 - 17:52
Locatie: Zwijndrecht

Als je de auto goed opbokt gaat dat wel lukken. Het is wel even lastig, want het past allemaal maar net.
De downpipe heeft aan beide kanten een pakking
Volvo 440 Turbo 1992 170.000
Volvo 740 GLE Turbodiesel 1985 380.000
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik zou gewoon een brug huren bij een doe het zelf garage dan ben je in hooguit een uurtje klaar. Zo'n downpijp vervangen op je rug is geen pretje. Je kan geen kracht zetten om de bouten los te krijgen en om de uitlaatdelen te manipuleren heb je ook erg weinig ruimte. Het kan wel, maar het is niet bepaalt een aanrader.
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

van de week nog iemand overleden toen de auto op hem viel/van de krik gleed.bedenk goed wat je doet.
groet'n uut grunn
Gebruikersavatar
EvertBram
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 13.03.2010 - 19:18
Locatie: Twente

rene en erica schreef:van de week nog iemand overleden toen de auto op hem viel/van de krik gleed.bedenk goed wat je doet.
Auw! r.i.p.

Als ik onder mijn auto lig is dat iedere keer weer mijn grootste angst... (heb geen brug, wel oprijbokken, krikken, en assteunen)
440 1.8i DL Fleet `95
480 TwoTone Turbo '92
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

Ik ga maar naar een doe het zelf garage en huur een brug.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Guidooo
3rd Gear member
Berichten: 250
Lid geworden op: 04.12.2010 - 13:51

Kan prima zelf hoor. Degelijke krik pakken en de auto op blokken onder de chassibalken. Auto op handrem en nog wat achter de achterwielen voor de zekerheid. Desnoods nog voor een krik eronder die je net op druk zet, dan is het wel veilig. Maar nooit op alleen een krik vertrouwen.

Uitlaat vervangen kan best zonder brug, maar ideaal is het niet, maar het wil wel :P
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1163
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Veenendaal

Mijn (zomerse) methode om de uitlaat te vervangen was de volgende:
graaf een sleuf in de grond naast je huis, leg er een groot stevig zeil in zodat het ruim buiten de randen ligt, rij vervolgens de auto erop. Via de sleuf lig je perfect onder de uitlaat/middendemper. Het zeil zorgt ervoor dat je niet vies wordt. En er kan met geen mogelijkheid een auto op je hoofd landen. :D :D

Maar sinds kort is er bij ons een doe het zelf garage, en ik geef toe dat dat toch ietsje makkelijker werken is.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo V70 2.3R 250pk - Bilstein B6
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

t is gelukt zonder brug. Twee 45x70cm straattegels onder elk wiel, en wiggen rondom.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Gebruikersavatar
rene en erica
4th Gear member
Berichten: 980
Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
Locatie: ten post (gr)

:thumbleft:
groet'n uut grunn
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”