Automaat of handbak? Ikzelf ben ongeveer 1 seconde rapper met de sprint, maar dat gebruik ik nooit. De 80-160 sprint is werkelijk veel en veel sneller en je kunt het gewoon in z'n 6 doen. (in 5 gaat het nog wat rapper)
Geplaatst: 07.01.2011 - 13:14
door V70/2.4D/2003
Kijk maar even:
Conclusie: bestiaal snel.
Geplaatst: 07.01.2011 - 13:17
door V70/2.4D/2003
Ow ja.....en de oudjes doen het ook nog heel goed.
Geplaatst: 07.01.2011 - 13:26
door Quota
Heb net even bij Rica gekeken op de site, die beweren dat ze mijn 163 paardjes kunen laten groeien tot 253 stuks!!
Geplaatst: 07.01.2011 - 13:32
door edraket
Rica opgaves moet je met een flink pak zout nemen. Die leveren echt niet wat de opgave doet geloven. Wel een fijn rijdbare tuning.
Maar om op je vraag terug te komen: de 0-100 acceleratie is met een D5 niet echt lekker te doen. Maar inderdaad vanaf 80 gaat het wel een heet stuk lekkerder hoor. Als je wilt heb ik wel wat cijfertjes voor je.
Geplaatst: 07.01.2011 - 14:46
door crackedtooth
Opgaves piekwaardes zou kunnen.
Maar vroeg me specifiek af incl overbrengingsverlies etc op welke snelheid je op 0-100km uitkomt toc de stock waarde in seconde
Geplaatst: 07.01.2011 - 19:43
door Fredhead
Quota schreef:Heb net even bij Rica gekeken op de site, die beweren dat ze mijn 163 paardjes kunen laten groeien tot 253 stuks!!
Dit was toch alleen maar mogelijk met de 185 pk of 205 pk variant?
Geplaatst: 07.01.2011 - 20:38
door Quota
fredhead schreef:
Quota schreef:Heb net even bij Rica gekeken op de site, die beweren dat ze mijn 163 paardjes kunen laten groeien tot 253 stuks!!
Dit was toch alleen maar mogelijk met de 185 pk of 205 pk variant?
Als ik aangeef mijn 2.4D met 163 pk te willen tunen zijn er drie stages mogelijk... en de max is dan 253 pk... Al zou het echt kunnen, dan nog zou ik het niet doen, daar zijn teveel onderdelen in de auto echt niet op berekend.
Re: Vraag D5 tuning- how snel word ie daarna?
Geplaatst: 07.01.2011 - 22:06
door mad
crackedtooth schreef:Vroeg me af, los van toename in nm en hp,
Hoeveel verbetering een D5 of 2.4D blok van zeg 2004-2008 eigenlijk krijgt op de 0-100km acceleratie.
Die begint voor een D5 rond de 9,0 seconde...(stock)
waar komt ie op uit na tunen?
Je rijdt het verkeerde merk.
Geplaatst: 07.01.2011 - 22:07
door sbv
fredhead schreef:
Quota schreef:Heb net even bij Rica gekeken op de site, die beweren dat ze mijn 163 paardjes kunen laten groeien tot 253 stuks!!
Dit was toch alleen maar mogelijk met de 185 pk of 205 pk variant?
Enkel met MY06 of later en dan de handbak. Automaat tot max ca 240 pk
Geplaatst: 07.01.2011 - 22:48
door derre
En als ik zo dat filmpje bekijk van die heico volvo vind het erg langzaam gaan allemaal .
Als je echt een snelle diesel wilt heb je toch echt een 330d of 535d nodig
Geplaatst: 12.01.2011 - 21:45
door hkl073
ik heb mijn huidige s80 2.5D (1999) laten chippen van 140 naar 175 pk en rij er nu al 4 jaar mee rond. Gaat als de brandweer, top 241km/u op de GPS.
Aanstaande vrijdag ruil ik die in voor een S80 D5 summum (2005). De volgende dag, zaterdag heb ik een afspraak waar ik mijn huidige auto getuned heb, www.tunex.nl. Nu nog een winteractie voor 195 euro.
Als het goed is moet die dan van 163pk naar tegen de 200pk gaan.
Dit betreft alleen softwarematige aanpassing.
Ik zal vragen of die op de dyno kan.
Tuurlijk kun je verder tunen met als resultaat nog meer pk's, maar dan gaat het ook serieus veel geld kosten en is het niet meer legaal.
Qua acceleratie is de auto wel iets sneller, maar zeker met inhaalmanoeuvres van 60-160km/u is die flink rapper geworden. En natuurlijk een veel hogere topsnelheid.
Geplaatst: 13.01.2011 - 09:25
door edraket
fredhead schreef:
Quota schreef:Heb net even bij Rica gekeken op de site, die beweren dat ze mijn 163 paardjes kunen laten groeien tot 253 stuks!!
Dit was toch alleen maar mogelijk met de 185 pk of 205 pk variant?
2.4D 163 pk is identiek aan de 185 pk D5 op de software na. Is dus een geknepen versie. En neem die opgaves van Rica met een pak zout, want die waardes worden bij lange na niet gehaald.
Geplaatst: 13.01.2011 - 10:35
door wtr_s60
Edraket slaat de nagel op zijn kop!
@derre: je zou verbaasd zijn
Ben nog meegereden een paar weken terug met een S60 D5 (6-bak) met 230PK en 550Nm (getuned door apec en gemeten op testbank) en wat liggen testen tegen een facelift E60 535d 286PK, op de snelweg ging dat gelijk op (DE autobahn, op hoge snelheden dus). (De 5-reeks weegt wel meer dan 150kg extra)
Vanaf 0 had de 5-reeks wel een serieus voordeel telkens natuurlijk door de achterwielaandrijving, daar had de S60 weinig kans. 0-100 zegt dus m.i. niet veel over de algemene prestaties van een wagen!
Deze S60 is op zijn beurt sneller dan een S60 2.4D 6-bak "240PK" door rica, deze heeft wel niet op de testbank gestaan, en heeft enkel zogezegd de waardes die rica opgeeft.
Geplaatst: 13.01.2011 - 10:38
door rdkraker
hkl073 schreef:l. Nu nog een winteractie voor 195 euro..
Hmm ik zie 225 op de site staan. Nou heb ik me er niet echt in verdiept maar bij de meeste tuners kost zoiets toch rond de 500 eur? Hoe kan dit zo goedkoop zijn??
Geplaatst: 13.01.2011 - 10:57
door diesel01
Als ik sommige topics lees dan trek ik niet direct het paralel met Volvo maar eerder met Autoweek subforum BMW....
Helemaal als sommige zich laten verleiden tot snelweg racers, vanmorgen weer in de file gestaan omdat Piet koerier zijn bus achterin een auto had geprakt.
Geplaatst: 13.01.2011 - 11:12
door edraket
wtr_s60 schreef:Edraket slaat de nagel op zijn kop!
@derre: je zou verbaasd zijn
Ben nog meegereden een paar weken terug met een S60 D5 (6-bak) met 230PK en 550Nm (getuned door apec en gemeten op testbank) en wat liggen testen tegen een facelift E60 535d 286PK, op de snelweg ging dat gelijk op (DE autobahn, op hoge snelheden dus). (De 5-reeks weegt wel meer dan 150kg extra)
Vanaf 0 had de 5-reeks wel een serieus voordeel telkens natuurlijk door de achterwielaandrijving, daar had de S60 weinig kans. 0-100 zegt dus m.i. niet veel over de algemene prestaties van een wagen!
Deze S60 is op zijn beurt sneller dan een S60 2.4D 6-bak "240PK" door rica, deze heeft wel niet op de testbank gestaan, en heeft enkel zogezegd de waardes die rica opgeeft.
Precies, en goed getunede D5 is echt snel te noemen. Ik heb hiervoor een V70R gehad en de S60 (getuned door Fasttech) was net zo snel als de V70R. En dan niet gevoelsmatig, maar getimed! De V70 met Rica chip is beduidend langzamer terwijl deze op papier meer pk's heeft. Wel loopt de Rica tuning echt mooier, iets wat ik met de Fasttech niet heb gemerkt. Daarnaast heb ik met de S60 ook erg veel problemen met de koppeling gehad (was aan de 4e toe!). En dat is ook geen feest. Dan maar iets minder vlot.
Geplaatst: 13.01.2011 - 17:01
door BlackcurrantV70
Mmmmm bij Tunex voor 225euro mijn V70 24D van 163PK naar 196PK en van 340Nm naar 400Nm, ofwel voor 325euro van 163PK naar 220PK en van 340Nm naar 425Nm.
Mijn bak zou het aan moeten kunnen want ik het de 6 traps GT, zoals die ook op de 185PK D5 zit.
Aan deze prijs is dit wel erg verleidelijk, wie geeft er redenen om het toch maar niet te doen ?