Ik heb de Lithium accu batterij (CR2032- 3V=) van de reserve afstandbediening tot twee toe vervangen.
En na de 1e keer ook het printplaatje in de afstandbediening schoongemaakt met contact-cleaner.
Namleijk het printplaatje en aansluitcontacten van de acuu batterij vertoonde enigzins corrosie.
De afstandbediening heeft na de 1e en 2e vervanging nog ca. 1 week gefunctioneert daarna gaf hij de geest.
Een mogelijke oorzaak kan zijn een interne korsluiting van de electronica componenten op het printplaatje en die dus de batterij overbelaste.
Mijn vraag:
Waar kan ik, behalve uiteraard ook bij de VolVo Garages, de afstand bediening vervangen en/of repareren.
De kosten bij VolVO Garages voor een nieuwe afstandbedinening zijn ca € 143,- (=afbediening+software+inlezen/configureren vd software)
Afstandbediening van V70 bj 2002
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Even zoeken op MP. Op de Veluwe zit er eentje die voor 7 tientjes wel een nieuwe voor je heeft. Is dus te vinden op MP
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
-
- 1st Gear member
Ik heb mijn afstandsbediening ooit in mijn broek laten zitten en gewassen in de wasmachine. En na het drogen en een schoonmaakbeurtje met contactspray deed hij het nog steeds niet. Pas nadat ik de contactspray een uurtje had laten inwerken en de printplaat met de compressor schoon geblazen had deed hij het weer. Wellicht kun je dit ook eens proberen, vervangen kan altijd nog. Groeten Dennis
-
- 3rd Gear member
Contactspray is het laatste dat je moet gebruiken. (beste stuurlui? mosterd na de maaltijd?) Pure rotzooi. In mijn beleving eerder een paardenmiddel dan een doeltreffende oplossing. Als je de schakelelementen in je afstandbediening bekijkt, kunnen deze om kort te gaan, constant contact maken als de contactspray er tussen komt. Oxidatie kan minder kwaad in dit geval dan de contactspray. (zeker als het overvloedig gebruikt is) de aanslag kan je in het vervolg het beste verwijderen met een oude tandenborstel met wat niet al te agressief oplosmiddel
ik zou proberen om met een niet al te agressief oplosmiddel de drukcontacten te reinigen (ontdoen van contactspray) en de hele printplaat te reinigen. ik vermoed dat daarmee de afstandbediening wat langer met zijn batterijen doet.
ik zou proberen om met een niet al te agressief oplosmiddel de drukcontacten te reinigen (ontdoen van contactspray) en de hele printplaat te reinigen. ik vermoed dat daarmee de afstandbediening wat langer met zijn batterijen doet.
-
- 1st Gear member
Een ieder zijn mening, echter na dat de contactspray met de compressor weggeblazen was, deed de afstandsbediening het weer, wellicht een paardenmiddel, maar in mijn geval wel een werkend paardenmiddel.
- VolvoRob
- 5th Gear member
Enigszins overbodig.......(beste stuurlui? mosterd na de maaltijd?)
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- Thijs
- 7th Gear member
Volgens mij een opmerking richting zijn eigen gemaakte openingszin?? Dus overbodig, nee, zelfkennis, ja :?:VolvoRob schreef:Enigszins overbodig.......(beste stuurlui? mosterd na de maaltijd?)
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 3rd Gear member
@gasopdeplank; mooi dat het voor jou gewerkt heeft, maar het is gewoon rotzooi van de de bovenste plank voor dergelijke doeleinden. Lees eens op het etiket waar het daadwerkelijk voor is.
En kennelijk heeft het voor de topicstarter niet gewerkt.
@volvorob; probeer het nu nog eens, maar dan WEL relevant en constructief.
En kennelijk heeft het voor de topicstarter niet gewerkt.
@volvorob; probeer het nu nog eens, maar dan WEL relevant en constructief.
-
- Starter
" Afstandbediening van V70 bj 2002"
Ik heb de transponder, een losse afstandsbediening, die samen met de contactsleutel wordt gebruikt nog een keer zorgvuldig schoongemaakt.
Namelijk de witte "oxidatie die tussen de print sporen en contacten van de printonderdelen nog een keer extra zuiver gemaakt en wederom contactspray toegepast.
Tot nu toe na 3 weken op oude gebruikte batterij nog geen problemen. terwijl ik eerst tot tweemaal een nieuwe batterij heb geplaatst, welke al na een week leeg was.
-
- 1st Gear member
@buikijn just for the record, kennelijk heeft de contactspray behandeling toch het gewenste effect gehad.