Was wel nieuwsgierig wat de smaak is van mijn mede-forummers
Ik trap af met de V60:
Volvo V60
D5 Handgeschakeld
Summum
Driver Support Line
Security Line
498 Caspian Blue metallic
18'' Sleipner velgen met 235/40/R18 banden
K11B Leder Sandstone Beige / Espresso & Soft Beige interieur
849 Urban Wood inleg in middenconsole en portieren
735 Met leder bekleed stuurwiel in dual tone met Silk inleg
Opties: alles
Totaalprijs: €78.420,-
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Koen
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km -
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km
'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Nooit gemerkt dat een GT traag zou schakelen: ben bij het stoplicht altijd het eerst weg.
Handschakelaars zitten dan nog in hun potje te roeren...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
bart simpson schreef:die nieuwe geartronic van my 2011 is beter dan de oude
waarom?
Dat wil ik ook weleens weten Naar mijn weten is de bak nog altijd antiek.
Overigens is GT niet super sloom, hij schakelt gewoon laat en heeft nogal vaste schakel punten en is wat voelbaarder dan andere automaten.
Maar ik moet toegeven dat de GT voor Europese maatstaven aan de trage kant is. Vooral de processor heeft dementie, als je kickdown intrapt kun je rustig koffie zetten voordat er wat gebeurd. Maar daar kun je prima op anticiperen door een handmatige stand te kiezen alvorens in te halen.
Lekkere automaat blijft die van bmw, gevolgt door lexus. Alle CVT (zoals multitronic van auwdi) automaten blijf ik ver weg vandaan door de koppel restrictie.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07 security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
Ik mis van iedereen die hier commentaar heeft op de geartronic een eigen ervaring in een my 2011, beoordeel die zelf en vergelijk hem gewoon met je eigen geartronic.
Het is de bedoeling van de Topic Starter dat je hier laat zien hoe jouw ideale Volvo er uit zou zien. Laten we ons niet laten afleiden door welles/nietes discussies over de eigenschappen van onderdelen.
The Volvoboy schreef:Oh en AWD zou ik heel graag willen, maar ik hou echt niet van die trage GT. Kan Volvo geen handgeschakelde AWD maken?
Je hebt natuurlijk met jouw leeftijd al heel veel ervaring hiermee.
Zal je vertellen de nieuwe GT's zijn veel sneller dan de oude heb met genoeg auto's ervaring.
Maar de auto zoals ik hem wil hebben staat hier beneden in de garage
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra