Remgeleiding?

Geproduceerd bij NedCar in Born
madman72
Starter

Ik ga proberen mijn vraag goed te omschrijven.
Ik ben geen automonteur namelijk :)
Ik heb n v40 2.0 benzine/lpg uit 1997.
Ik ben bezig met remblokken vervangen links voor
en daar kom ik t probleem tegen, dat de vork of hoe
je t ook noemt, waar de remblokken in zitten, niet
gangbaar meer is. Het betreft dat gedeelte waar die 2
verende cylinders op zitten. 1 van die 2 veren wil geen
kant meer uit.
Nu wil ik daar n nieuw onderdeel voor bestellen, maar
heb dus geen idee, hoe dat heet.
Als iemand mij kan vertellen hoe dat gedeelte heet en
misschien beter nog, een artikelnummer ofzo voor me
heeft, zou ik diegene zeer dankbaar zijn.
Ik heb nog ff vlug gekeken op google, of ik er n plaatje
van kan vinden, maar helaas :(

Alvast bedankt.
Iroll
6th Gear member

Als je bedoelt dat de remcilinder vastzit dan zul je een hele gereviseerde remklauw moeten plaatsen wil je het goed doen. Een revisie remklauw zal rond de €100 kosten, oude weer inleveren.
madman72
Starter

Nee t is niet de remcylinder, maar die 2 veren die de blokken terug moeten laten komen naar neutraal positie ofzo ?
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Misschien helpt het om een antwoord te kunnen geven als je m.b.v. onderstaande tekening aangeeft wat je exact bedoelt.
Nog een vraag: Je geeft aan dat de auto van '97 is maar bedoel je daarmee MY97 of is hij wellicht van later in het jaar en al MY98 ?
Mail me anders even je chassisnummer via een PM.

Afbeelding

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
madman72
Starter

Het betreft in ieder geval de onderdelen van de tekening 5, 7 en 8.
Het chassisnr heb ik zo niet bij de hand, kan je iets met t kenteken? SF-SN-53
Bart Giesen
5th Gear member

Hij bedoelt deel 7 en 8 op de tekening. Dit is welliswaar van mijn oude wagen zijn achterremmen, maar het deel (onderdeel 5 van de tekening, remzadel) dat nu nog op de schijf ligt en waar de remblokken op rusten. Daar zit je boven en onder de locatie waar de bussen / stiften / geleiders in gehuisvest zijn. Links op de foto zie je de klauw met met de remcilinder. Die cilinder drukt tegen het remblokje aan de binnenzijde van schijf, en duwt tegelijkertijd tegen het blokje aan de buitenzijde. Die busjes zorgen ervoor dat deze beweging mogelijk is;

Afbeelding

Dit is de achterste remzadel (gemonteerd aan de fusee, en de klauw met de remcilinder erin, zit gemonteerd op deze beugel). De voorste is groter maar het principe is hetzelfde;

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hetzelfde gehad. Stiften zaten bommetje vast!. Uiteindelijk na een tornado aan geweld en pogingen brak alles af. Heb een nieuwe bij de dealer gekocht (kost meen ik slechts 40 euro (beugel, stiften en rubbers!!!)) en ik was weer klaar. Tip; koop 'm nieuw! Als je 'm nu gangbaar krijgt, is die over een half jaar weer verstopt en vast.

8602148 is artikelnummer

Het deel waar de remcilinder in zit, zit met 2 bouten vast op het deel (de klauw) waar deze 2 bussen in zitten (en waar de remblokken op rusten). Deze 2 bouten op 35Nm aandraaien.

Het deel waar de remblokken op rusten, zit gemonteerd aan de fusee met 2 bouten. Draai deze aan op 100Nm.
schaefer
3rd Gear member

Hoeft niet direct nieuw hoor...

Zelf heb ik gedaan:

Remzadel (waar de busjes inzitten) flink verwarmen. Dit kan met goede fohn of brander (zelf snijbrander gebruikt). Metaal wordt dan ruimer, dan met een waterpomp tang eruit trekken. Vervolgens het busje goed opschuren langs een slijpsteen o.i.d. Met veel vet monteren en klaar!
Bart Giesen
5th Gear member

Ook geprobeerd. Ik blijf erbij; met remmerij moet je niet teveel hobbyen en kun je beter voor nieuw gaan.
Iroll
6th Gear member

De glijpennen mogen niet los verkocht worden, als die verroest zijn moet je idd zoals Bart zegt de hele houder vervangen. Als de glijpennen roesten is de houder waarin ze zitten ook gepit en pitten betekent vervangen.
Bart Giesen
5th Gear member

Juist. En inderdaad, die worden niet los verkocht. Enkel het zadel incl. de pennen en rubbers.
madman72
Starter

t Lijkt in ieder geval heel veel op die van de foto, maar toch anders.
Zal wel komen omdat t op die foto de achterrem is dan?
Maar in ieder geval niet los te krijgen, van alles geprobeerd......
verwarmen en zelfs aan de achterkant een gat erin geboord om
m los te slaan, niks helpt
madman72
Starter

Bart Giesen schreef:Juist. En inderdaad, die worden niet los verkocht. Enkel het zadel incl. de pennen en rubbers.
En iemand daar n artikel nummer ofzo van?
Bart Giesen
5th Gear member

Lees mijn post eens goed!!! Heb ik er gepost joh!
madman72
Starter

Oh, dacht dat die van de achterrem was?
Bart Giesen
5th Gear member

Nee, voor, een S/V40 1997, met een 1.8 motor. Toch?

P.s.; de foto is inderdaad van een 97er S40, achterremmen. Het was ook vergelijking :). Heb ik ook duidelijk geschreven :)
madman72
Starter

ik heb n v40 2.0 uit eind 97, maakt dat nog wat uit?
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

madman72 schreef:ik heb n v40 2.0 uit eind 97, maakt dat nog wat uit?
Met je kenteken kan ik niets.

Ik vroeg om het chassisnummer om zeker te weten dat je het juiste onderdeelnummer krijgt.

Het onderdeelnummer dat Bart Giesen opgeeft is voor een MY97 maar als blijkt dat jouw V40 MY98 is, hetgeen niet vreemd zou zijn gezien "eind '97", dan is het onderdeelnummer 8602149 !
De benaming van het onderdeel is: beugel

Verder sluit ik me aan bij de anderen: ga niet 'modderen' met je remmen maar gebruik nieuwe onderdelen. Is echt vele malen goedkoper dan een ongeval door slechte functionerende of weigerende remmen !

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
madman72
Starter

was ook de bedoeling om t nieuw te kopen, daarom vroeg ik om t
artikelnummer, maar in ieder geval allemaal bedankt voor de hulp.
Denk dat t hiermee wel moet lukken
Ramon&Ramon
7th Gear member

Die glijpennen en rubbertjes kun je gewoon los kopen,tenminste,ik koop ze vaak los.
Ik snap ook niet goed wat hij bedoelt met veren,de enige veren die ik me kan bedenken zijn de veertjes op de remblokken.

Het lijkt me ook niet verstandig om aan remmen te werken als je totaal niet weet waar je mee bezig bent.
Bart Giesen
5th Gear member

gsx750r schreef: Bart Giessen
1 's'
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”