Pagina 1 van 8
S60 en V60 DRIVe
Geplaatst: 11.01.2011 - 22:37
door casper
De S60 en V60 DRIVe zijn in Belgie nu bestelbaar:
S60 vanaf 28250 Euro
4,3l/100km, 115 gram CO2 /100km
V60 vanaf 29500 Euro
4,5l/100km, 119 gram CO2 /100km
http://www.volvocars.com/nl-be/all-cars ... 1-v60.aspx
Geplaatst: 11.01.2011 - 23:27
door drowel
dat betekend volgens mij dat hij niet in de 20% bijtelling valt!? zou me ernstig tegenvallen... of zie ik iets over het hoofd?
Geplaatst: 12.01.2011 - 07:07
door Rob Bakker
Brandstof CO2 Bijtelling
benzine tot 111 g/km 14%
benzine 111 t/m 140km 20%
benzine vanaf 141 g/km 25%
diesel tot 96 g/km 14%
diesel 96 t/m 116 g/km 20%
diesel vanaf 117 g/km 25%
Zou hier dus net buiten vallen........
Geplaatst: 12.01.2011 - 07:10
door least
Oeps, dat gaat in Nederland dus niet veel worden voor deze drive, evenmin als de exemplaren in de V70 en S80, die al weer snel van het toneel zijn verdwenen.
Geplaatst: 12.01.2011 - 07:58
door bart simpson
Bij een instapprijs op een S60 van +/- € 35.000,- ipv € 37.500,-- voor een D3 zie ik dat toch iets anders.
Geplaatst: 12.01.2011 - 08:07
door least
bart simpson schreef:Bij een instapprijs op een S60 van +/- € 35.000,- ipv € 37.500,-- voor een D3 zie ik dat toch iets anders.
gelukkig maar! maar de klappers voor dit soort auto's moeten toch uit de lease komen, en dan is de hogere bijtelling erg zonde.
Aan de ander kant hoop ik dat je gelijk krijgt en dat ik er naast zit

Geplaatst: 12.01.2011 - 09:16
door BillyBob
Is dit dezelfde motor als de D2?
Ik vermoed dat deze cijfers op termijn nog wat naar beneden zullen gaan?
De eerste V50/S40/C30 DRIVe's deden het ook "slechter" dan degene die nu te koop zijn.
Geplaatst: 12.01.2011 - 09:56
door Paul
Bij mijn weten zou hij wel in de 20% vallen als de overheid de eisen niet ging aanpassen.
Volgens mij heeft de DrivE dus ook een uitstoot van 116 gram.
Geplaatst: 12.01.2011 - 10:31
door jds
Ik vind het wel eigenaardig dat men die uitstoot nu juist geen 3g naar beneden kan afregelen, zeker als er in Nederland een hele fleet-markt van afhangt.
Geplaatst: 12.01.2011 - 12:26
door hotpants
Volgens Volvo Cars Nederland valt de nieuwe V60 Drive wel in de 20% bijtellingscategorie. De prijzen worden volgende week bekend.
acceleratie cijfers
Geplaatst: 12.01.2011 - 12:34
door Figaro
Weet er iemand de juiste acceleratiecijfers en of hernemingen van deze DRIVe versie?
Ik hoop dat die onder de 12 liefst onder de 11 seconden zal duiken ... maar ik vrees er wat voor, anders zal het toch een D3 worden om mee te kunnen in het verkeer de dag van vandaag...
Geplaatst: 12.01.2011 - 12:43
door 945i
Echt? Gaat het in België zo hard joh..
In het jachtige Nederland kom je met een auto die er 17 tellen over doet ook best mee...
Er is namelijk geen mens die bij een groen verkeerslicht zijn auto daarna in 11 sec. naar de honderd jaagt.
Geplaatst: 12.01.2011 - 13:54
door least
945i schreef:Echt? Gaat het in België zo hard joh..
In het jachtige Nederland kom je met een auto die er 17 tellen over doet ook best mee...
Er is namelijk geen mens die bij een groen verkeerslicht zijn auto daarna in 11 sec. naar de honderd jaagt.
Ik lever juist mijn Alhambra in die er 17 seconden over doet voor een V60, om de gevaarlijke situaties zoveel mogelijk te vermijden...
Geplaatst: 12.01.2011 - 14:03
door 945i
Ach.. je kan prima meekomen, een gemiddelde automobilist gebruikt misschien de helft van de beschikbare power van de auto in de dagelijkse praktijk.
Geplaatst: 12.01.2011 - 14:36
door toppertje
jds schreef:Ik vind het wel eigenaardig dat men die uitstoot nu juist geen 3g naar beneden kan afregelen, zeker als er in Nederland een hele fleet-markt van afhangt.
ik niet,
die hele uitstoot is al een wassen neus als daar nog eens 3gram
vanaf gelogen moeten worden... :oops:
Geplaatst: 12.01.2011 - 14:56
door bart simpson
Ach, de allerzuinigste auto's wijken zomaar 30-50% af van het normverbruik (en inherent daaraan ook een fors percentage van de uitstoot die daarbij hoorde) maar krijgen op dat normverbruik allerlei overduidelijk onterechte belastingvoordelen (o.a. geen BPM geen MRB) de wereld schijnt (in Nederland) zo in elkaar te zitten.
Geplaatst: 12.01.2011 - 18:53
door 945i
Zolang er op A-B-label auto's nog een trekhaak gemonteerd mag worden, heeft dat idd. weinig zin.
Geplaatst: 12.01.2011 - 18:57
door bart simpson
945i schreef:Zolang er op A-B-label auto's nog een trekhaak gemonteerd mag worden, heeft dat idd. weinig zin.
absoluut waar
Geplaatst: 12.01.2011 - 21:40
door Johann
945i schreef:E
Er is namelijk geen mens die bij een groen verkeerslicht zijn auto daarna in 11 sec. naar de honderd jaagt.
Klopt. Zal eerder ergens tussen de 5 en de 6 seconden liggen schat ik zo..

Geplaatst: 12.01.2011 - 21:44
door NielsPHEV
alle 14 % bijtelling auto's begrenzen op 120 km/h.....