Beste forummers,
De achterklep van mijn Volvo (S80 MY 2005) opent sinds een paar dagen niet meer. Tenminste als ik de knop "unlock" op de afstandsbediening gebruik. Druk ik op de knop voor het alleen openen van de achterklep, dan kan ik de klep wel openen (maar met die "functie" springt de klep ook direct los).
Het niet openen van de achterklep is vaker besproken op het forum. Als mogelijke oorzaak wordt dan een kabelbreuk genoemd. Maar als technische leek zou ik denken dat bij kabelbreuk de klep helemaal niet meer te openen valt met de afstandsbediening.
Graag jullie gewaardeerde mening.
m.vr.gr.
Tom
Achterklep opent niet meer
-
- 6th Gear member
Is het niet een veiligheidsinstelling? Dat kan geloof ik bij VW ook, je drukt 1 keer om het bestuurdersportier te openen en een tweede keer voor de andere portieren. Wellicht heb je lekker in je instellingen zitten klooien en per ongeluk iets veranderd...
Ik weet ook niet of er een frequentieverschil in die signalen zit, waardoor de auto 'weet' wat jij wilt. Misschien zit er een storing in de algemene ontgrendelingsmodule. Ik ben in ieder geval wel benieuwd en hoop dat je er snel uit bent.
Ik weet ook niet of er een frequentieverschil in die signalen zit, waardoor de auto 'weet' wat jij wilt. Misschien zit er een storing in de algemene ontgrendelingsmodule. Ik ben in ieder geval wel benieuwd en hoop dat je er snel uit bent.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.