Hallo allemaal.
Laat ik een auto op het oog hebben, die schade gehad heeft.
In eerste instantie balen, weet het pas na investeren in een keuring..
Het voelt of de maagdelijkheid is er af. Of niet?
Natuurlijk, t hangt ervan af wat de schade was.
V70. Twee deuren in de prak en een dorpel. Geen zij-airbags geklapt.
Alles orgineel bij Volvo gerepareed, twee nwe deuren, zijkant deels overgespoten. Ziet er niks van, voelt er niks van.
Wat doe jij ? Maakt het jou wat uit ?. Denk je al: hoe raak ik hem later weer kwijt? Gewoon niks zeggen? Of melden dat het ooit eens gebeurd is?
Ik ben er nog niet uit. Laat wat van je horen. Ik zoek naar hoe jij dat voelt als je de keus had...
Jak
Autokopen die schade heeft gehad.
- Marcel
- 4th Gear member
ik ben een zeikert en zou hem laten staan, er zijn genoeg alternatieven voor hetzelfde geld.
De ene keer dat ik een ex-schade gekocht had leverde achteraf bladderende blanke lak op en vor garantie was er niemand thuis.
Volvo verwees naar de dealer/hersteller en dealer had maar 2 jaar garantie op de reparatie.
De ene keer dat ik een ex-schade gekocht had leverde achteraf bladderende blanke lak op en vor garantie was er niemand thuis.
Volvo verwees naar de dealer/hersteller en dealer had maar 2 jaar garantie op de reparatie.
Gr. Marcel
- marissen
- 3rd Gear member
Mijn mening: Mits goed herstelt (en dat is in 99,9% van de gevallen zo bij een erkend Volvo schadeherstel) geen enkel probleem.
Je moet eens weten hoe vaak splinternieuwe auto's worden gespoten nadat ze schade hebben gehad op een opslagterrein of op de boot.
Dat komt de eigenaar echt niet te weten hoor!!
Je moet eens weten hoe vaak splinternieuwe auto's worden gespoten nadat ze schade hebben gehad op een opslagterrein of op de boot.
Dat komt de eigenaar echt niet te weten hoor!!
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- menjo
- 7th Gear member
Mijn auto heeft ongeveer dezelfde schade gehad (2 rechterdeuren vervangen, dorpel was niet beschadigd). Werd gewoon heel eerlijk over gedaan (schade komt in Duitsland trouwens op je kentekenbewijs te staan), heb alle rekeningen gezien. En ik had zeker geen vergelijkbaar alternatief kunnen vinden. Als er wel alternatieven voorhanden waren zou ik hem hebben laten staan denk ik.
-
- 6th Gear member
als de verkopende partij dit niet gemeld heeft, zou ik em laten staan en de beste man nooit meer een waardige blik gunnen.Jak schreef:... het idee zit dwars, met name omdat ik het zelf moest vinden.
eerlijk duurt het langst...
-
- 2nd Gear member
ik zou er geen punt van maken als het nettjes is.
als je met die wagen de garage uit rijd kan jou het zelfde gebeuren en dan?verkopen.onzin als de auto naar je zin is gawoon kopen.
kijk wel even of de sporing goed is trekt hij niet naar links of rechts.
kan je ook zien aan het banden profiel.
maar zoals jij het hier verteld verwacht ik geen probleem.
anton460
als je met die wagen de garage uit rijd kan jou het zelfde gebeuren en dan?verkopen.onzin als de auto naar je zin is gawoon kopen.
kijk wel even of de sporing goed is trekt hij niet naar links of rechts.
kan je ook zien aan het banden profiel.
maar zoals jij het hier verteld verwacht ik geen probleem.
anton460
- CeeBee
- 5th Gear member
Toen ik mijn v40 kocht , lag heel de linker zijkant in elkaar, en rondom hagelschade. Hij was economisch total loss.
Zelf alles herstelt, bij verkoop netjes tegen de dealer gezegt dat er schade aan heeft gezeten.
Waar dan vroeg hij?
Rechts zeker?
Een mooier compliment kon ik niet krijgen.
Ik heb hem toen alle subtiele dingen laten zien, en hij maakte zich absoluut geen zorgen.
Ik weet niet of hij het de nieuwe koper heeft laten zien...........
Maar als een auto goed herstelt is , hoef je je nergens zorgen over te maken, het is alleen het idee dat je nieuwe auto plat is geweest.
Zelf alles herstelt, bij verkoop netjes tegen de dealer gezegt dat er schade aan heeft gezeten.
Waar dan vroeg hij?
Rechts zeker?
Een mooier compliment kon ik niet krijgen.
Ik heb hem toen alle subtiele dingen laten zien, en hij maakte zich absoluut geen zorgen.
Ik weet niet of hij het de nieuwe koper heeft laten zien...........
Maar als een auto goed herstelt is , hoef je je nergens zorgen over te maken, het is alleen het idee dat je nieuwe auto plat is geweest.
XC40 B3 Plus Dark