Hallo Heren. zie hier mijn eerste bericht.
ten eerste heb ik mijn auto nog niet heel lang... 3 kwart jaar. Ik heb van het weekend mijn koplamp vervangen (2002 v70) en zie in de hoek een print plaat hangen... blijkt mijn sirene van het alarm aan stukken te hangen.
De accu is aangetast als wel de print plaat dus dat wordt een nieuwe. Ik heb er ook nooit over nagedacht en getest of het alarm uberhaubt werkte toen ik hem kocht... Nu heb ik ook het plaatje in het plafond bij de achterbank in mijn handen gehad en daar een kabel zien liggen... gedacht tja. waar is die voor.
Nu veel later valt dus alles op zijn plaats. Papieren opgesnord. en deze auto heeft een geregistreerd klasse 3 alarm systeem.
Aanwezig is niet: bewegingssensor in plafond en ledje op het dashboard.
De vraag. kan het zijn als je de sirene print plaat eruit haalt dat er geen storing melding komt? Kan de sirene software matig uitgeschakeld staan?
Ik heb een ledje en een bewegingsmelden opgesnord.
Vraag: Kan je de led en de beweging melder zonder problemen aankoppelen? of gaan alle oranje driehoeken branden op mijn dash? Moet ik als ik de sirene, ledje en bewegingsmelder heb geplaatst naar de dealer om het spul te activeren?
ik zie graag een antwoord van jullie.
groetjes. Dirk
klasse 3 alarm aanwezig niets werkt
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Is het alarm, waarvan je het certificaat hebt, wel van Volvo zelf? Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat er later een alarm is ingebouwd.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- mcciodirk
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:34
- Locatie: Deventer
Dat is een goede vraag.
ik kan alleen een Copy vinden van het SCM formulier en daar staat een bedrijfsnaam op van de inbouwer. Maar als ik de onderdelen bekijk... zijn die wel volvo. En het is direct met oplevering van de auto gebeurt aan de data te zien.
maakt het veel verschil. Kan je zien of het van volvo is of van een ander?
ik kan alleen een Copy vinden van het SCM formulier en daar staat een bedrijfsnaam op van de inbouwer. Maar als ik de onderdelen bekijk... zijn die wel volvo. En het is direct met oplevering van de auto gebeurt aan de data te zien.
maakt het veel verschil. Kan je zien of het van volvo is of van een ander?
Volvo v70 2.4 170pk 2002
Mini Kensington 1.3I 1996
Mini 1000 Van 1979
Mini Kensington 1.3I 1996
Mini 1000 Van 1979
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Volgens mij moet elke dealer dat kunnen zien van een originele in nederland geleverde auto. Volgens mij kan het zelfs een origineel volvo alarm zijn wat naderhand is ingebouw bij aflevering (alhoewel ik in geval van lease een dergelijke optie juist in het leasebedrag zou verwachten)
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1462
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Volgens de SCM site heeft een klasse 3 alarm:
uit minimaal twee automatisch inschakelende blokkeringen, detectie, alarmering alsmede een noodstroomsirene, uitgebreid met hellingdetectie.
- blokkering conform klasse 1 alsmede blokkering startmotor
- omtrekdetectie en ruimtelijke detectie
- optische signalering
- hellingdetectie
- akoestische signalering door middel van een noodstroom sirene
Zonder interieur detector dus geen klasse 3. Wat heb je er eigenlijk allemaal afgehaald voor dat wisselen van de koplamp? De originele sirene zit goed weg gebouwd, in de wielkast.
uit minimaal twee automatisch inschakelende blokkeringen, detectie, alarmering alsmede een noodstroomsirene, uitgebreid met hellingdetectie.
- blokkering conform klasse 1 alsmede blokkering startmotor
- omtrekdetectie en ruimtelijke detectie
- optische signalering
- hellingdetectie
- akoestische signalering door middel van een noodstroom sirene
Zonder interieur detector dus geen klasse 3. Wat heb je er eigenlijk allemaal afgehaald voor dat wisselen van de koplamp? De originele sirene zit goed weg gebouwd, in de wielkast.
- mcciodirk
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:34
- Locatie: Deventer
ik heb begrepen hier op het forum dat sommige auto geen ledje hebben en Duitse auto's geen beweging melder. Dus als bij mij een klasse 3 alarm systeem certificaat aanwezig is en alle bekabeling ligt er en ervan uitgaan dat alles netjes volvo is.
kan je dan zonder problemen de ontbrekende onderdelen installeren?
kan je dan zonder problemen de ontbrekende onderdelen installeren?
Volvo v70 2.4 170pk 2002
Mini Kensington 1.3I 1996
Mini 1000 Van 1979
Mini Kensington 1.3I 1996
Mini 1000 Van 1979
- mcciodirk
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:34
- Locatie: Deventer
@ EVV.
toen ik de rechter koplamp eruit pakte. Zag ik de sirene zitten. Kon zo de voorkant met print plaat en al eruit pakken. Ding was finaal doormidden. Heel appart.
toen ik de rechter koplamp eruit pakte. Zag ik de sirene zitten. Kon zo de voorkant met print plaat en al eruit pakken. Ding was finaal doormidden. Heel appart.
Volvo v70 2.4 170pk 2002
Mini Kensington 1.3I 1996
Mini 1000 Van 1979
Mini Kensington 1.3I 1996
Mini 1000 Van 1979
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
kan zijn dat de toenmalige nieuwkoper verzekerings matig verplicht was
minimaal 'n alarmklasse 3 alarm te hebben, anders was ie niet gedekt tegen diefstal !!
je hebt 'n SCM certificaat, dus bij volvo cq inbouwer na te vragen !
dacht zelfs, dat 't alarm iedere 1 of 2 jaar opnieuw gekeurd moet worden :-k
"n voorbeeld wat ik ooit is gehoord heb is:
wat kan... is dat nieuw koper op 'n boerderij o.i.d. woonde en iedere nacht 3x
z'n bed uit moest om 't alarm af te zetten omdat er weer wat vliegen in z'n
wagen zaten !
vervolgens heeft tie via, via 't alarm onklaar laten maken, om van 't gezeik af te zijn !
minimaal 'n alarmklasse 3 alarm te hebben, anders was ie niet gedekt tegen diefstal !!
je hebt 'n SCM certificaat, dus bij volvo cq inbouwer na te vragen !
dacht zelfs, dat 't alarm iedere 1 of 2 jaar opnieuw gekeurd moet worden :-k
"n voorbeeld wat ik ooit is gehoord heb is:
wat kan... is dat nieuw koper op 'n boerderij o.i.d. woonde en iedere nacht 3x
z'n bed uit moest om 't alarm af te zetten omdat er weer wat vliegen in z'n
wagen zaten !
vervolgens heeft tie via, via 't alarm onklaar laten maken, om van 't gezeik af te zijn !
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
- mcciodirk
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:34
- Locatie: Deventer
Ik heb inmiddels contact gehad met mijn garage. Hij was verbaasd over dat de sirene doormidden was.... Hij bestelt een nieuwe en kan hem tegen een heel schappelijk prijsje komen halen en inbouwen. Verder gaf hij aan dat het niet altijd hoeft te zijn dat de computer een melding geeft als de sirene kapot is...
En volgens hem..omdat de bekabeling er ligt en de hellingssensor ook al aanwezig is ik het ledje en de bewegingsmelder er aan kan koppelen zonder problemen.
En volgens hem..omdat de bekabeling er ligt en de hellingssensor ook al aanwezig is ik het ledje en de bewegingsmelder er aan kan koppelen zonder problemen.
Volvo v70 2.4 170pk 2002
Mini Kensington 1.3I 1996
Mini 1000 Van 1979
Mini Kensington 1.3I 1996
Mini 1000 Van 1979
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
mcciodirk schreef:@ black smoke
Zo'n kerel die met een grote hamer ff de sirene een tik heeft gegeven.
Ze zullen er zijn.
ja hoor.. je maakt 't mee

V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
HEt certificaat is initieel drie jaar geldig, daarna moet middels een jaarlijkse keuring aangetoond worden dat het systeem nog werkt en dan word er weer een certificaat voor een jaar afgegeven. Zonder certificaat overigens (als je bij de verzekering het alarm hebt opgegeven) geen uitkering bij diefstal!black smoke schreef:je hebt 'n SCM certificaat, dus bij volvo cq inbouwer na te vragen !
dacht zelfs, dat 't alarm iedere 1 of 2 jaar opnieuw gekeurd moet worden :-k
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- black smoke
- 3rd Gear member
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 20:35
- Locatie: oost-brabant
Quota schreef:HEt certificaat is initieel drie jaar geldig, daarna moet middels een jaarlijkse keuring aangetoond worden dat het systeem nog werkt en dan word er weer een certificaat voor een jaar afgegeven. Zonder certificaat overigens (als je bij de verzekering het alarm hebt opgegeven) geen uitkering bij diefstal!black smoke schreef:je hebt 'n SCM certificaat, dus bij volvo cq inbouwer na te vragen !
dacht zelfs, dat 't alarm iedere 1 of 2 jaar opnieuw gekeurd moet worden :-k
ooww ja, zo was 't i.d.d. !
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ik laat de jaarlijkse keuring gewoon samenvallen met de APK, kost iets van vijf tientjes extra.mcciodirk schreef:En dit certificaat is bij de garage/dealer aan te vragen?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- mcciodirk
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:34
- Locatie: Deventer
Aha oke perfect.
Ik moet de onderdelen nog binnen krijgen. Ik zal laten weten hoe de auto hierop reageert.
ps. Moet zeggen dat dit een fijn forum is. Was eerder aan het kijken op het V70 forum... Deze is toch veel drukker bezet. erg prettig.
Ik moet de onderdelen nog binnen krijgen. Ik zal laten weten hoe de auto hierop reageert.
ps. Moet zeggen dat dit een fijn forum is. Was eerder aan het kijken op het V70 forum... Deze is toch veel drukker bezet. erg prettig.
Volvo v70 2.4 170pk 2002
Mini Kensington 1.3I 1996
Mini 1000 Van 1979
Mini Kensington 1.3I 1996
Mini 1000 Van 1979
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
EVV schreef:Volgens de SCM site heeft een klasse 3 alarm:
De originele sirene zit goed weg gebouwd, in de wielkast.
Inderdaad. Vandaar mijn vraag of het wel een origineel Volvo alarm is. Ik vind het nogal vreemd dat de sirene achter de koplamp zit.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
- mcciodirk
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:34
- Locatie: Deventer
Als je onder de motorkap kijkt dan zie hem ook niet. Als de koplamp eruit is dan kan je net met je hand in het scherm komen. Zit redelijk diep.
Volvo v70 2.4 170pk 2002
Mini Kensington 1.3I 1996
Mini 1000 Van 1979
Mini Kensington 1.3I 1996
Mini 1000 Van 1979
- elianmars
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52
Ah, ok. Dan zal het toch de originele zijn. Ik weet niet waarom, maar had steeds het idee dat het om de linker koplamp ging, maar blijkbaar gaat het om de rechter.mcciodirk schreef:Als je onder de motorkap kijkt dan zie hem ook niet. Als de koplamp eruit is dan kan je net met je hand in het scherm komen. Zit redelijk diep.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm
Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Sommige mensen weten bij een auto niet wat links of rechts is. 
Daarom onstaan er in werkplaatsen misverstanden,omdat de berijder niet weet wat nu precies links of rechts is,die gaan voor de auto staan en denken dan,waar het stuur zit,zal wel rechts zijn.

Daarom onstaan er in werkplaatsen misverstanden,omdat de berijder niet weet wat nu precies links of rechts is,die gaan voor de auto staan en denken dan,waar het stuur zit,zal wel rechts zijn.