trillen bij optrekken 945 uit 1998

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
octavodia
1st Gear member

Hoi allemaal, mijn volvo estate uit 1998 op LPG2, heeft sinds een tijdje een probleem dat langzaam aan erger wordt. Bij het optrekken begint hij te trillen, zodra ik eenmaal op snelheid ben is het over. En hoe zwaarder de auto beladen is hoe erger hij trilt en hoe minder snel ik op snelheid kan komen. Heeft dit misschien met de automatische versnellingsbak te maken? Ik moet mijn auto vaak helpen met schakelen door het gaspedaal even los te laten, anders duurt het te lang voordat hij doorschakeldt. Hij heeft 473000 op de teller staan, dus het is niet zo verwonderlijk dat er eens wat versleten raakt. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Nieuwe schokbrekers(waren ook kapot) heeft hij net gekregen, die zijn het dus niet, het probleem bleef hetzelfde.

Groet
Anouk
Iroll
6th Gear member

Kunnen de kruiskoppelingen van de aandrijfas zijn of de ophangrubbers van de automaat/motor. Ik zou ook eens de automaatolie vervangen is die goed op peil? En kijk eens naar de kleur van de aut.olie aan de peilstok. Die hoort mooi helder rood te zijn. Is die bruinig en ruikt het verbrand dan vervangen.
Henk 760 Hausser
3rd Gear member

Tussenlager aandrijfas?
Groeten ûût Epe
De Dalhaussertjes
Volvo 760 GLE Hausser 1982
";Slurpje";
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”