Ik ben benieuwd wat dat geluid en wat de oorzaak van is ik vind het nog al storend als ik s'ochtends naar me werk gaat en s'avonds weer naar huis gaat ik heb al een keer geluisterd en je hoor het dus door aanvoer van de koude lucht een raar zingende fluitend geluid wat kan dat zijn
groeten sebas
Fluitend geluid bij koude start door de aanzuigbuizen turbo
-
- 7th Gear member
geen slang stuk??????
-
- Starter
ik heb er niet verder naar gekeken omdat het alleen bij starten is en zodra de motor aan het opwarmen is is het weg dus maar ik zal het een checken want ik begin het behoorlijk irritant te vinden
-
- 5th Gear member
Je zou slangen denken i.d.d. maar iets klopt dan denk ik niet want als je staat te luisteren dan geef je geen gas en zou de turbo niet meedraaien zou ik denken.
Ik ben geen monteur trouwens, maar gezien de turbo pas later inkomt zou dat weer in theorie niet kloppen.
Ik heb last gehad van een onderdruk in mijn blok, dit uit zich in het geluid van een flink slippende V-Snaar (piepend)
Je kon als je de klep open had niet bepalen waar het geluid vandaan kwam.
Bleek de gasklep te zijn bij mij die niet juist afsloot.
Misschien dat dit bij jou ook wel eens van toepassing kan zijn in mindere mate?
Ik ben geen monteur trouwens, maar gezien de turbo pas later inkomt zou dat weer in theorie niet kloppen.
Ik heb last gehad van een onderdruk in mijn blok, dit uit zich in het geluid van een flink slippende V-Snaar (piepend)
Je kon als je de klep open had niet bepalen waar het geluid vandaan kwam.
Bleek de gasklep te zijn bij mij die niet juist afsloot.
Misschien dat dit bij jou ook wel eens van toepassing kan zijn in mindere mate?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- Starter
Ik heb door tijd gebrek nog niks na kunnen gaan maar, ik weet wel als de temperatuur hoger is dan 10 graden is het veel minder. En het rare van het geluid is dat je het het in stappen hoort, dus het kan van alles zijn versleten rubbers of een lekkage wat zodra de temperatuur op loopt dat het weer uitzet en alles weer afsluit. Ik heb ook ontdekt op een andere volvo forum dat zelfs de versnellingsbak zo huilend geluid kan maken maar, dat verklaard niet het huilende geluid door de aanzuig buizen.