Geartronic: ja of nee

Plaats reactie
DJR
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 02.04.2010 - 16:34

Wie heeft de plussen en de minnen van de nieuwe Geartronic voor de D3?
Of andersom: wie heeft de plussen en de minnen van de handmatige bak?

Alvast dank.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11625
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Ik vond dat je het geheel al aardig opsomde in het Volvo V60 T4 (handbak) versus D3 (handbak) topic. Wat wil je precies weten?
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
DJR
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 02.04.2010 - 16:34

eigenlijk zit ik te dubben tussen:

V60 D3 Geartronic Kinetic of
V60 D3 Momentum

van de T4 ben ik af, ik ga toch voor de diesel vanwege het aantal zakelijke kilometers

Beide zijn even duur in de lease en ik vraag me af wat wijsheid is...
Een verschil in comfort is bijvoorbeeld de stoelen, T-Tec of standaard textiel ?
Een automaat is natuurlijk zeer comfortabel, maar is deze goed?
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11625
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

Persoonlijk vind ik dat er op de Momentum een aantal opties zitten die ik niet heel spannend vind. Als je al het Businesspack Pro kiest al helemaal niet.

Hoewel ik een Powershift bak lekkerder vind schakelen zou ik toch geen handbak meer willen rijden.
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Powershift schijnt niet zo'n hele probleemloze bak te zijn: klikkie
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15375
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

The Volvoboy schreef:Powershift schijnt niet zo'n hele probleemloze bak te zijn: klikkie
Als het goed is was dat te verhelpen door een andere versnellingsbak olie te gebruiken.

Wij hebben in een D3 Geartronic gereden. Reed opzich prima.

Wat vind je van deze samenstelling?: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=40726

Maar dan een D3 ipv een T3.
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

rsnhakan schreef:
The Volvoboy schreef:Powershift schijnt niet zo'n hele probleemloze bak te zijn: klikkie
Als het goed is was dat te verhelpen door een andere versnellingsbak olie te gebruiken.
Heeft het niet opgelost, dit is een bericht van Ivo Philips na de bakoliewissel:
Ivo Philips schreef:Ik begin te vrezen dat de euforie te snel was, tijdens het weekend weer 2 keer een aarzeling van ettelijke seconden ervaren bij schakelen van R naar D.
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
jds
4th Gear member
Berichten: 582
Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01

DJR schreef:nieuwe Geartronic
Wat is er nieuw aan de Geartronic?

Wat vind je er zelf van?
Ik denk dat er hier ofwel voorstanders of hevige tegenstanders te vinden zijn, dus uiteindelijk moet jezelf beslissen of je met de karakteristieken van een Geartronic tevreden bent of niet.
DJR
2nd Gear member
Berichten: 75
Lid geworden op: 02.04.2010 - 16:34

Ik had gehoopt dat er mensen hier rondrijden met een Geartronic D3 die wat meer zouden kunnen vertellen over het gedrag ervan, bijvoorbeeld tijdens een sportief ritje.

Of ervaring met de normale versnellingsbak, schakelt deze lekker en direct? Of heeft deze een (te) lange slag.
Gebruikersavatar
The Volvoboy
7th Gear member
Berichten: 5716
Lid geworden op: 06.09.2008 - 09:33
Locatie: Sassenheim

Wij hebben wel een S60 D5 handbak voor een weekendje mee naar huis gehad. Schakelt echt geweldig! Heerlijke bak!
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4758
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Als je overweegt het Driver Support pakket te bestellen (ACC, Blis, Pedestrian detection), dan zou ik zeker de geartronic nemen. Dan werkt de ACC namelijk vanaf stilstand en dat is zooo relaxed rijden in fileverkeer.

Ik heb het mogen ervaren tijdens de S60 testlaps op Lelystad en dat werkt echt subliem!

Maar waarom niet zelf eens een proefrit maken in een auto met en zonder automaat? Zelf ervaren lijkt mij toch het beste voor je de beslissing neemt.
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leather soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, Diffuser silver, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum powershift, Caspian Blue, off black leather, driver support line, exterior styling pakket, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum geartronic, silver met., premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Edition aut, nautic blue pearl, 17" Tethys
zagato
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 30.10.2010 - 20:41

De handbak schakelt lekker direct, ook voor een sportief ritje,
Je moet alleen wel zorgen dat je flink op toeren blijft in de lagere versnellingen.
Met de automaat heb ik geen ervaring, maar gezien de powerband van de D3 zou ik
Het niet doen,
V60 (D3,D4,... wie weet het tegenwoordig nog?) Summum, cosmic white, motion pack, family pack, ...
Gebruikersavatar
trimitie
4th Gear member
Berichten: 585
Lid geworden op: 25.07.2010 - 19:36
Locatie: Oostende

ik rijd een XC60 D3 FWD geartronic.
wel, mijn vorige volvo (xc90 D5 225pk) was ook geartronic.
Ik zou het comfort van de automaat niet meer willen missen. in file, een zaligheid, in stad, zo relaxed rijden...
nu met mijn D3, moet je in begin wel wennen aan de power en leren doseren in het vertrekken, eens je dat gewend bent, heerlijk om te rijden.
ik heb wel het gevoel dat de software van de geartronic nu veel beter is dan op mijn XC90.
het schakelen gebeurt veel zachter, je merkt het enkel aan geluid motor, en bij het uitbollen, komt ie zelfs lichtjes terug terwijl in XC90 bij vertragen hij direct op ralentie kwam en niet terugschakelde..

neen, ik moet geen handgeschakelde meer, en wat sportief rijden betreft, da s elk zijn mening en smaak, maar bij mij telt het comfort.
NU: XC60 D3 163pk R-design fwd Geartonic 2010

XC90 2.4 D 225pk 2006
S40 2.0D 136pk 2004
S40 1.8i 1996
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

De GT is te schakelen met je gaspedaal.
Lijkt gek, maar door te doseren of even te tikken kun je redelijk de versnellingen zelf bepalen.
Bij de powershift heb ik het gevoel compleet geen controle meer te hebben ( en dat klopt natuurlijk ook)...
GT voor mij dus.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
arnoud
8th Gear member
Berichten: 11625
Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
Locatie: Omg. Eindhoven

De D3 GT die ik vorige week heb gereden had er pas 2000km op zitten, misschien dat dit nog voor een hobbelig schakelen zorgde.

Ik ben ondertussen zo gewend met de Powershift dat als ik van R naar D wil schakelen, dat ik de stick alvast omzet terwijl ik nog de andere kant op rol. Dat leer je wel snel af met een geartronic, die gooit wel acuut de bak in de andere versnelling :)
Afbeelding
S60 MY2020 T4 GT8 R-Design, Polestar, Bursting Blue, Bower & Wilkins, Panoramadak / Audio-, Winter-, Intellisafe Pro-, Luxury-, & Scandinavian Line, 20" 5-Triple Spaaks velgen
Ex: S60 2009 2.5T GT, Ice White / S60 2001 T5 GT, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4 GT8, Power Blue / V60 2011 D3 GT, Flamenco Red / V50 2009 2.0D PS, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Gebruikersavatar
jds
4th Gear member
Berichten: 582
Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01

arnoud. schreef:De D3 GT die ik vorige week heb gereden had er pas 2000km op zitten, misschien dat dit nog voor een hobbelig schakelen zorgde.
Ik vind de Geartronic ook hobbelig schakelen, maar er zijn mensen die deze Geartronic verkiezen boven andere voor mij beter schakelende automaten, dus het is allemaal zeer persoonlijk.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”