Na zoektocht en keuze tussen V70, V50 en V40 toch weer gekozen voor een V40, nu een phase II 2.0L met lage km stand. Wat een verschil met mijn oude auto!
Echter zijn wat kleine items die ik graag op zou willen lossen:
1. Dashboard kastje lijkt niet goed bevestigd, zit links beetje los in draaipunt. Hoe kan ik hem eruit halen en bekijken op beschadiging?
2. Dakrails, een van beiden zit los
3. Koplamp glas heeft een ster, moet hele unit nu vervangen?
Heb auto gekocht met Bovag garantie dus mogelijk kan garage die items voor me fixen, zou wel graag beslagen ten ijs komen en proberen zelf op te lossen. Beetje prutsen aan mijn 'nieuwe' auto kan nooit kwaad.
Nieuwe V40
- MDA
- 5th Gear member
1: helaas, geen idee.
2: Dakrails of dakstrip? Dakstrip zit ingeklikt, dakrail vastgeschroefd. Ik heb al wel loszittende dakstrips gehad, maar nog nooit losse dakrails. Bij de strip: strip er af, clips vervangen, strip er weer op klikken. Wel doen voor ie echt te los raakt, anders vliegt ie echt los en heb je nog meer schade. Dakrail: plastic kapje er af, schroeven aandraaien, kapje er weer op. Kapje breekt wel vaak bij het verwijderen...
3:glas vervangen. Is los te krijgen.
2: Dakrails of dakstrip? Dakstrip zit ingeklikt, dakrail vastgeschroefd. Ik heb al wel loszittende dakstrips gehad, maar nog nooit losse dakrails. Bij de strip: strip er af, clips vervangen, strip er weer op klikken. Wel doen voor ie echt te los raakt, anders vliegt ie echt los en heb je nog meer schade. Dakrail: plastic kapje er af, schroeven aandraaien, kapje er weer op. Kapje breekt wel vaak bij het verwijderen...
3:glas vervangen. Is los te krijgen.
V40 phI 2.0 16v, vol leder, airco, VDO nav, Roofrails en bekrast door een stuk tuig!
- tjaarts
- 2nd Gear member
Top! Dank je wel.
Heb een dakrail maar laat garage wel kijken.
Als het dan breekt zetten ze er maar nieuwe op.
Iemand anders een idee of tekening uit haynes manual?
Heb een dakrail maar laat garage wel kijken.
Als het dan breekt zetten ze er maar nieuwe op.
Iemand anders een idee of tekening uit haynes manual?
Volvo V40 1.8, 1997
Volvo V40 2.0, 2002
Volvo V40 2.0, 2002
-
- 5th Gear member
Onder het dashboard kastje kun je een paneel verwijderen (met 2 kruiskop schroeven). De rest spreekt voor zichzelf. Bij mijn S40 was dit probleem ook van toepassing. Bleek bij mij dat het schanier stuk was. Spijker als asje gebruikt, werkt 100% perfect.tjaarts schreef: 1. Dashboard kastje lijkt niet goed bevestigd, zit links beetje los in draaipunt. Hoe kan ik hem eruit halen en bekijken op beschadiging?
2. Dakrails, een van beiden zit los
3. Koplamp glas heeft een ster, moet hele unit nu vervangen?
Koplamp kun je alleen het glas vervangen inderdaad. Zijn wel aan de prijs die lenzen.