S80 lampjes ccm

De grotere Volvo's
Plaats reactie
chantalleke49
Starter

Voor onze s80 zijn wij op zoek naar lampjes!
Namelijk naar de lamjes van de electronische climaat controle module en het lampje van de inklapbare spiegels.

is het echt zo dat deze allen bij de dealer verkrijgbaar zijn?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groetjes,

Chantal
Oceanracer
Geartronic member

Technisch gezien zijn de lampjes zelf wel te vervangen, maar dan moet je ze zelf in het oude armatuurtje zien te krijgen. Bovendien zijn de oude dopjes die er voor de juiste kleur overheen zitten, na al die jaren wel vergaan dus die kun je niet overzetten. Dus als je al de juiste lampjes weet te vinden, gaat het nooit de gewenst kleur opleveren.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Bigdog
2nd Gear member

is het echt zo dat deze allen bij de dealer verkrijgbaar zijn?
Helaas is dit zo.
Ga maar uit van +/- € 45,- voor de ECC module.
Overigens, ze zitten door de gehele auto;
raambediening, klokkenstel, de schakelaar van de verlichting en de telefoonmodule.
Kaal kosten soortgelijke lampjes bijna niets, maar zoals Ocean Racer ook al aangaf, vind de juiste kleur maar eens......... ::(
Plein69
4th Gear member

Ik had bij mij ECC paneel ook dat de lampjes kapot waren.
Zijn witte lampjes met blauwig hoesje om de juiste kleur wit te geven.
Zijn er voor ecc paneel in totaal 4. (temperatuur regel knoppen en midden gedeelte.
Tevens zijn er nog twee voor draaiknop links onder en 1 voor rechts op het paneel bij voorruit en achterruit verwarming.
De lampje kosten mij iets van € 6.25 per stuk.

In de schakelaar voor spiegels zit een los lampje die je kan vervangen als je de schakelaar demonteerd.

ECC paneel is makkelijk los te maken.
http://www.carstereohelp.com/stereoremovalVolvoS80.htm

Houdt er rekening mee dat als je de stekkers van het paneel los maakt met contact aan je een tripje dealer heb om je computer te laten resetten.
Het makkelijkst is als je een automaat heb de pook in L te zetten, contact uit. Accu -pool los maken en minimaal 5 minuten wachten. (Ivm computer en opslaan data / gegevens.) Paneel losmaken en lampjes vervangen.
Benodigdheden, Platte schroevendraaier en Torx 25 of 30 schroevendraaier.

Voordat je de -pool aansluit sleutel in contact doen en op stand II zetten.
Wat ik hier heb gelezen is dit belangrijk om te voorkomen dat je gelijk je ECC paneel piekbelasting geeft en hij helemaal niks meer doet.

Groet,

Richard
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”