Stotteren vol gas Volvo v40 t4

Technische onderwerpen die niet specifiek op een model betrekking hebben vindt je in dit hoofdstuk
Plaats reactie
volvot486
Starter

Hallo,

Heb van het weekend een Volvo v40 t4 uit 1998 gekocht. Was de derde volvo die ik bekeken had en die in mijn ogen goed in orde was. Testrit gemaakt, alles perfect zou je denken :( Na een paar dagen begon de ellende.
Als ik vol gas geef begint die te stotteren, als ik gelijdelijk gas geef rijd die goed. Heb hem vandaag laten uitlezen en daar kwam niets uit geen foutcodes helemaal niets. De lampjes branden ook niet in het dashboard. Mechanich zeggen ze dan, brandstofpomp?
Benzine druk meten: De monteur zetten zo'n meet instrument op de fuel rail ( zit een ventiel op) maar geen druk. Auto liep stationeer. Ik heb zelf geen idee hoeveel druk erop moet staan stationeer lopend?
Wil zeker weten of het idd de brandstof pomp is, beetje duren gok.

Ook viel me op dat de themprathuur meter (analoog) maar een centimeter omhoog gaat, is dat normaal? Als die stil staat (stationeer) gaat die wel wat meer omhoog.
Thermostaatklep? Dan zou het met uitlezen na boven zijn gekomen lijkt mij.

Als iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn? Hoor ik het graag. Had me mijn volvo toch anders voorgesteld.
Groeten Rudi...
945i
8th Gear member

Je kan Volvo niet de schuld geven dat jij mogelijk een afgetrapte bak hebt gekocht.
Kan brandstof zijn of ontsteking enz. enz. Even lekker puzzelen. :)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Morgenstond
5th Gear member

volvot486 schreef: Ook viel me op dat de themprathuur meter (analoog) maar een centimeter omhoog gaat, is dat normaal? Als die stil staat (stationeer) gaat die wel wat meer omhoog.
Thermostaatklep? Dan zou het met uitlezen na boven zijn gekomen lijkt mij.

Als iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn? Hoor ik het graag. Had me mijn volvo toch anders voorgesteld.
Groeten Rudi...
Wordt de verwarming wel goed warm? Als dat niet zo is, is het vrijwel zeker de thermostaat. De temperatuurmeter hoort strak in het midden te staan.

Hoop verder voor je dat het meevalt.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
Ramon&Ramon
7th Gear member

Als er geen brandstofdruk is,kan dat in de brandstofdrukregelaar zitten of in de benzinepomp.
Als er uit de vacuumaansluiting van de drukregelaar benzine loopt,is deze dus stuk.
Het inhouden kan ook worden veroorzaakt door een defecte bobine(s)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

rijdt je op superplus?
Volvo for life
volvot486
Starter

-Verwarming word wel warm, de slangen aan/afvoer worden ook warm.En thermostaat defect zou met uitlezen toch na boven moeten komen?

-Ik heb hem maandag vol getankt met V-Power dus dat zou ook goed moeten zijn.Had idd gelezen dat er ongelood in moet. Daar verschillen de meningen ook over, maar ik speel liever op safe. Dan ma 98 of v-power tanken.

-Ik zal de vacuumaansluiting eens controleren.
Ook de bobine's zal ik controleren hoe weet ik niet, maar dat zal mijn monteur wel weten.

Alvast bedankt voor deze informatie!! Kan ik weer even vooruit.
Groeten Rudi
Walter
Geartronic member
Contacteer:

volvot486 schreef: -Verwarming word wel warm, de slangen aan/afvoer worden ook warm.En thermostaat defect zou met uitlezen toch na boven moeten komen?
Nee, de thermostaat is iets mechanisch. Zit een bimetaaltje in en als die een x temperatuur bereikt gaat ie open of dicht. Dan voelt de slang wel warm maar voordat dat zo ver is duurt het héél lang.
volvot486 schreef:
-Ik heb hem maandag vol getankt met V-Power dus dat zou ook goed moeten zijn.Had idd gelezen dat er ongelood in moet. Daar verschillen de meningen ook over, maar ik speel liever op safe. Dan ma 98 of v-power tanken.
wat voor octaan heeft die VPower. Want volgens mij is dat niet altijd hetzelfde. VPower gaat om schoon en zuinig, die 98 heeft met de koelende eigenschappen oid van de brandstof te maken.
volvot486 schreef:
-Ik zal de vacuumaansluiting eens controleren.
Ook de bobine's zal ik controleren hoe weet ik niet, maar dat zal mijn monteur wel weten.

Zijn de boegiekabels ed nog wel goed?
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
volvot486
Starter

Wat een gedoe om achteraf een kapotte bougie ](*,)
Ma goed opgelost en ik kan genieten van mijn auto.
Thanks voor de reacties (Y)
Plaats reactie

Terug naar “Techniek niet modelgebonden”