De knopjes onderaan de middenconsole, bijvoorbeeld STC (of later DSTC), Alarm knop, knop om de spiegels in te klappen etc, is het mogelijk die knopjes op externe/later ingebouwde aparaten aan te sluiten?
De bedoeling is om 1 van mijn lege knopjes te vervangen door een petrol knopje. Het LPG/Benzine knopje van de vialle installatie kan dan vervangen worden door deze knop, of beide knopjes kunnen gebruikt worden om te schakelen tussen LPG/Benzine.
Ik weet dat forummers zelf orgineel PDC hebben nagebouwd en dat er carpc applicaties zijn. Kan iemand mij uitleggen of die knopjes los kunnen opereren met externe bronnen (dus nu geintegreed in het volvo systeem)?
Alvast bedankt voor de moeite.
Knopjes onder aan de middenconsole
- Bigdog
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Als het origineel volvo is kan dit.De knopjes onderaan de middenconsole, bijvoorbeeld STC (of later DSTC), Alarm knop, knop om de spiegels in te klappen etc, is het mogelijk die knopjes op externe/later ingebouwde aparaten aan te sluiten?
Achter de dummyknoppen zitten namelijk voetjes voor extra knoppen.
Een andere mogelijkheid is om de niet originele knop in de dummy te verwerken (dummyknoppen en een afdekkap kun je bij de dealer kopen).
Als je dit zou gaan doen zorg er dan wel voor dat je geen contact met de reeds aanwezige aansluitingen maakt.
Succes.
-
- 4th Gear member
Wel, de knop zal orgineel zijn (petrol knop) echter als ik hem indruk klik ik de vialle installatie uit en de benzin installatie weer aan. Ik wil dus graag de petrol knop onderaan de middenconsole hebben, maar dat deze een later ingebouwd apparaat bediend.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
- Bigdog
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat het handiger is dit bij de dealer na te vragen.
Het moet immers softwarematig ook nog mogelijk zijn.
Het moet immers softwarematig ook nog mogelijk zijn.
Volvo, what else ?
-
- 6th Gear member
Ik heb hier wel eens gelezen dat iemand zelf een schakelaar had toegevoegd. Maar die (standaard) schakelaar had hij zo gemodificeerd dat er geen contact meer was met de ECC. Met gesoldeerde draadjes had hij zijn eigen circuit gemaakt.