Ik ben bezig om mijn Volvo V50 her en der aan te passen aan mijn eigen smaak en nu zit ik te denken om een verlagings set te monteren (25mm - 35mm).
Zijn er mensen die ervaring hebben met het verlagen van een Volvo V50? Voordelen/Nadelen?
Volvo V50 verlagen, iemand ervaring mee?
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27336
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ik heb ongeveer 1,5 jaar met een setje Intrax -30mm verlagings veren gereden.
Vond ze qua eigenschappen prima voor onder de V50.
Heb eerst met de originele schokbrekers gereden, maar nadat er hier eentje van is gaan lekken heb ik er rondom Bilstein B4 schokbrekers onder laten zetten.
Deze kunnen beter tegen een verlaging en tegelijkertijd rijden ze net wat prettiger dan de originele schokbrekers.
Mijn V50 zag er zo uit:

Edit oh ja de voor en nadelen:
Voordelen:
- ziet er een stuk beter uit
- wegligging is serieus een stuk beter geworden
- geen duikboot meer tijdens het remmen
Nadelen:
- met 3 forse Tukkers op de achterbank raakten de achterwielen de wielkas nog wel eens
- een normale garagekrik past niet zomaar meer onder de auto, moest mijn V50 altijd ergens bovenop rijden voordat de krik eronder paste
Vond ze qua eigenschappen prima voor onder de V50.
Heb eerst met de originele schokbrekers gereden, maar nadat er hier eentje van is gaan lekken heb ik er rondom Bilstein B4 schokbrekers onder laten zetten.
Deze kunnen beter tegen een verlaging en tegelijkertijd rijden ze net wat prettiger dan de originele schokbrekers.
Mijn V50 zag er zo uit:

Edit oh ja de voor en nadelen:
Voordelen:
- ziet er een stuk beter uit
- wegligging is serieus een stuk beter geworden
- geen duikboot meer tijdens het remmen
Nadelen:
- met 3 forse Tukkers op de achterbank raakten de achterwielen de wielkas nog wel eens
- een normale garagekrik past niet zomaar meer onder de auto, moest mijn V50 altijd ergens bovenop rijden voordat de krik eronder paste
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- mbaransk
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21.01.2011 - 09:33
- Locatie: Lisse
Bedankt voor de informatie.
Ik heb dan nog een vraag. Wat voor inch maat velgen zat er bij jou onder?
Ik ga namelijk 18 inch R-Pegasus velgen eronder monteren met 225/40/R18 banden en ik vroeg me af of dat niet te krap gaat worden.
Ik heb dan nog een vraag. Wat voor inch maat velgen zat er bij jou onder?
Ik ga namelijk 18 inch R-Pegasus velgen eronder monteren met 225/40/R18 banden en ik vroeg me af of dat niet te krap gaat worden.
Volvo V50 2.4 (140pk) EDITION II 07/2006
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27336
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Mijn V50 was ook voorzien van 18 inch Pegasus R velgen, had alleen bandenmaat 235/40/18 en dat ging gewoon prima.
Ook met volledig insturen nergens last van gehad
Ook met volledig insturen nergens last van gehad
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27336
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Succes 
Vergeet de auto na het verlagen alleen niet opnieuw en goed uit te laten lijnen

Vergeet de auto na het verlagen alleen niet opnieuw en goed uit te laten lijnen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- mbaransk
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 21.01.2011 - 09:33
- Locatie: Lisse
Ik heb al verlagingveren gevonden bij www.v-maxx.com/nl, denk zelf dat het wel goeie zijn.
Ik ga zeker de auto opnieuw laten uitlijnen na de verlaging had daarvoor al gelezen op het internet.
Ik ga zeker de auto opnieuw laten uitlijnen na de verlaging had daarvoor al gelezen op het internet.
Volvo V50 2.4 (140pk) EDITION II 07/2006