ik wil graag de distributieriem vervangen en wil dit eigenlijk een keer zelf doen. Is het zelf te doen (heb geen 2 linkse handen) via de autovraagbaak. rij een volvo 240gl 1989.
Een ander vraagje snel rij ook een volvo 144 die moet straks voor de apk,
Waar kan ik dat het beste doen,gewoon bij een garage of bij een of.volvodealer. omgeving zutphen
distributieriem/keuring
- admiral
- 5th Gear member
Ik zou mijn oldtimer laten keuren bij een garage die oldtimers kan waarderen.herman144 schreef:ik wil graag de distributieriem vervangen en wil dit eigenlijk een keer zelf doen. Is het zelf te doen (heb geen 2 linkse handen) via de autovraagbaak. rij een volvo 240gl 1989.
Een ander vraagje snel rij ook een volvo 144 die moet straks voor de apk,
Waar kan ik dat het beste doen,gewoon bij een garage of bij een of.volvodealer. omgeving zutphen
- Kwekkel
- 1st Gear member
Distri is goed te doen maar je moet er wel zeker van zijn waar je aan begint. Het is zeker geen kluis om op straat voor de deur te doen en je moet er goed de tijd er voor nemen.
Ben je het Engels machtig zoek dan eens op "Volvo 240 timingbelt change of replacement". Er zijn een aantal stap voor stap instructies met foto's te vinden.
Denk ook aan span en loop rol. Je hebt zowiezo een stuk gereedschap nodig om de krukaspoelie tegen te houden. Is zelf te maken.
Voorbeeld: http://www.stepbystepvolvo.com/240%20timing%20belt.html
Ben je het Engels machtig zoek dan eens op "Volvo 240 timingbelt change of replacement". Er zijn een aantal stap voor stap instructies met foto's te vinden.
Denk ook aan span en loop rol. Je hebt zowiezo een stuk gereedschap nodig om de krukaspoelie tegen te houden. Is zelf te maken.
Voorbeeld: http://www.stepbystepvolvo.com/240%20timing%20belt.html
Volvo 244 Wit Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
-
arnok
- 1st Gear member
Dag,
van verschillende 240tigers heb ik de distributie riem vervangen, dit is goed te doen maar wel een redelijke klus. Halve dag werk. Let goed op de inkepingen en de streepjes op de distributieriem. Je kunt niet zomaar de riem er opzetten, keepjes op de tandwielen en streepjes op de riem moet echt gelijk staan. In de vraagbaak, autohandboek Volvo en andere boeken wordt dit uitgelegd. Kijk direct even naar de kwaliteit van de waterpomp, als je bezig bent kun je die ook vervangen als hij lijkt te lekken. Recentelijk kwam ik bij een 360GLT met een B20 motor van '86 niet verder dan de krukas.
De mogelijkheid om deze vast te zetten ontbrak mij, we hebben de v-snaren vervangen en de boel weer netjes in elkaar gezet.
groet arno
van verschillende 240tigers heb ik de distributie riem vervangen, dit is goed te doen maar wel een redelijke klus. Halve dag werk. Let goed op de inkepingen en de streepjes op de distributieriem. Je kunt niet zomaar de riem er opzetten, keepjes op de tandwielen en streepjes op de riem moet echt gelijk staan. In de vraagbaak, autohandboek Volvo en andere boeken wordt dit uitgelegd. Kijk direct even naar de kwaliteit van de waterpomp, als je bezig bent kun je die ook vervangen als hij lijkt te lekken. Recentelijk kwam ik bij een 360GLT met een B20 motor van '86 niet verder dan de krukas.
De mogelijkheid om deze vast te zetten ontbrak mij, we hebben de v-snaren vervangen en de boel weer netjes in elkaar gezet.
groet arno