uitval parkeersensoren bij in- of uitschakeling bluetooth

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
freekvolvo
Starter

Ben onlangs achterruit met de auto tegen mijn garagedeur gereden; niet slim, zeker niet met parkeersensoren. Onlangs bij het achterruit inparkeren in de parkeergarage bij mijn werk ging het bijna weer fout. Ik ben er nu achter wat het probleem is. Ik had net van tevoren gebeld via bluetooth in de auto. Op het moment dat ik achteruit parkeerde ging er een signaal van de carkit via het audiosysteem waardoor de werking van de parkeersensoren even stopt. Bijna weer aanraking met betonnen muur. Kent iemand dit probleem bluetooth/parkeersensoren.
sju_art
4th Gear member

Dat is een kennis van mij ook overkomen, volgens mij moet je er mee leren leven dus rekening mee houden.

Ik ben dan ook erg blij met m'n aftemarket setje parkeersensoren. Die heeft een zelfstandig speakertje :D.
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
asta
5th Gear member

Klopt, heeft mij ook al een bumper gekost.
Wat er gebeurt is dat er een mutebox tussen de carkit en je radio geplaatst word.
Hierover loopt ook de parkassist die ge-mute word als je gebruik maakt van je carkit.
Hij werkt dus wel maar je hoort helemaal niets, niets niets ...... BOEM! &%@$#&(# :evil:
En dan is het tijd om te stoppen ::oops:
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Rol ik?
1st Gear member

Dit klopt niet helemaal, die parkeersensoren blijven gewoon werken alleen hoor je ze niet piepen omdat op dat moment dat je telefoon contact maakt die gesproken mededeling voorrang krijgt(verbonden, gesprek beëindigd etc)...
Je moet er wel even rekening mee houden.
Volvo S60 2.4 D Drivers Edition II

Volvo XC70 D5 Summum

Volvo V60 D2 Summum automaat

Volvo PV544 Katterug

Volvo P210 Duett
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”