Goeienavond,
wie weet waar ik LPG kan tanken op zo'n 400 km van Hengelo, op weg naar Leipzig?
Ik moet volgende week heen en weer, maar om nou de hele rit op benzine te rijden is me wat te kostbaar. (0,18 cent vergoeding per km, daar word je niet vrolijk van)
Iemand?
dank alvast voor jullie reacties,
groeten,
Fokke
LPG tanken in Duitsland?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 07.02.2006 - 19:28
Je hoeft niet alles te weten, als je het antwoord maar weet te vinden...
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Wanneer je vaker in Duitsland of ander europese landen komt is misschien de LPG-gids van de ANWB een goede oplossing
Kheb 'm zelf ook...

Kheb 'm zelf ook...

S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 07.02.2006 - 19:28
Jongens, hartstikke goed.
Plan is gemaakt, laatste keer tanken in NL bij Hengelo, vervolgens eerste tankbeurt in Magdeburg, dan door naar Leipzig. Daar ook weer tanken om in de omgeving verder te kunnen komen en twee dagen later op de terugweg hetzelfde scenario maar dan omgekeerd.
ANWB gids heb ik voorheen ook gehad, jaren geleden, dat was voordat er werd overgegaan op loodvrije benzine. Heel veel tankstations hebben toen LPG laten vallen omdat er ruimte moest komen voor een aantal extra loodvrije pompinstallaties.
Ik rijd eigenlijk maar één route in Duitsland, voor een bezoek aan Mönchengladbach, Burscheid, Hofheim, Heidelberg of verder naar Ludwigsburg, toevallig allemaal leveranciers die links en rechts van de 61 liggen en waarbij bij de Hockenheimring op ca. 400 km van Venlo LPG te koop is voor 'de hollanders' waarvan de tank dan echt leeg is. Daar sta ik dus regelmatig.
Deze keer dus naar Leipzig en waarschijnlijk nog door naar Dresden. Tot nu toe alleen met het vliegtuig en met de trein gedaan. Op naar een nieuw record, dit jaar al ca. 7500 km onder de wielen.
Wordt vervolgd.
groeten,
Fokke
Plan is gemaakt, laatste keer tanken in NL bij Hengelo, vervolgens eerste tankbeurt in Magdeburg, dan door naar Leipzig. Daar ook weer tanken om in de omgeving verder te kunnen komen en twee dagen later op de terugweg hetzelfde scenario maar dan omgekeerd.
ANWB gids heb ik voorheen ook gehad, jaren geleden, dat was voordat er werd overgegaan op loodvrije benzine. Heel veel tankstations hebben toen LPG laten vallen omdat er ruimte moest komen voor een aantal extra loodvrije pompinstallaties.
Ik rijd eigenlijk maar één route in Duitsland, voor een bezoek aan Mönchengladbach, Burscheid, Hofheim, Heidelberg of verder naar Ludwigsburg, toevallig allemaal leveranciers die links en rechts van de 61 liggen en waarbij bij de Hockenheimring op ca. 400 km van Venlo LPG te koop is voor 'de hollanders' waarvan de tank dan echt leeg is. Daar sta ik dus regelmatig.
Deze keer dus naar Leipzig en waarschijnlijk nog door naar Dresden. Tot nu toe alleen met het vliegtuig en met de trein gedaan. Op naar een nieuw record, dit jaar al ca. 7500 km onder de wielen.
Wordt vervolgd.
groeten,
Fokke
Je hoeft niet alles te weten, als je het antwoord maar weet te vinden...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 14.03.2005 - 11:57
- Locatie: Breda
Wordt er ook aan de verloopnippels gedacht ?
In Duitsland worden zowel de Belgische als de Franse aansluitingen door elkaar gebruikt !
In Duitsland worden zowel de Belgische als de Franse aansluitingen door elkaar gebruikt !
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 07.02.2006 - 19:28
Het is gelukt.
in de bijlage een foto van mijn Tomtom 700 waarop duidelijk te zien is dat ik 117kmh rijd (tussen Leipzig en Magdeburg op de terugweg) en dat mijn snelheidsmeter 140 kmh aangeeft.
Gas kon ik gewoon bij ARAL Auetal, in Leipzig op struikelafstand van mijn eindbestemming en op de terugweg bij ESSO Auetal tanken.
Helemaal goed!
de kilometerteller staat inmiddels op 372000. Met die afwijking van ca. 15% naar boven gaat het wel erg snel...
Oja, een verloopnippel voor Duitsland is gewoon bij de ANWB te koop. Ik heb ook een Franse verloopnippel aan boord.
De duitse is een beetje tricky, het pistool moet je rechtsom vastdraaien, waarbij je het risico loopt dat je de nippel zo vastdraait dat je hem met de hand niet meer los krijgt na het tanken. Een combinatietang is dan erg handig om bij je te hebben. Ik spreek uit ervaring.
groeten,
Fokke


in de bijlage een foto van mijn Tomtom 700 waarop duidelijk te zien is dat ik 117kmh rijd (tussen Leipzig en Magdeburg op de terugweg) en dat mijn snelheidsmeter 140 kmh aangeeft.
Gas kon ik gewoon bij ARAL Auetal, in Leipzig op struikelafstand van mijn eindbestemming en op de terugweg bij ESSO Auetal tanken.
Helemaal goed!
de kilometerteller staat inmiddels op 372000. Met die afwijking van ca. 15% naar boven gaat het wel erg snel...
Oja, een verloopnippel voor Duitsland is gewoon bij de ANWB te koop. Ik heb ook een Franse verloopnippel aan boord.
De duitse is een beetje tricky, het pistool moet je rechtsom vastdraaien, waarbij je het risico loopt dat je de nippel zo vastdraait dat je hem met de hand niet meer los krijgt na het tanken. Een combinatietang is dan erg handig om bij je te hebben. Ik spreek uit ervaring.
groeten,
Fokke


Je hoeft niet alles te weten, als je het antwoord maar weet te vinden...
- v40pokemon
- 3rd Gear member
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
- Locatie: Eindhoven
Niet te strak aandraaien is ook een oplossing. Ik zit vrij regelmatig op de duitse bahn en op veel plekken heb je ook de gewone bajonet-aansluiting. van Venlo af is de 1e mogelijkheid aan de 61 Brohtal(voor degenen met een kleine tank) Hockenheim is meestal bij mij niet te halen. Maar op Hockenheim hebben ze ook de gewone bajonetaansluiting!
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Je zal er niet direct vrolijk van worden, maar per 1 januari is het volgens mij 19 cent onbelast geworden.(0,18 cent vergoeding per km, daar word je niet vrolijk van)
