centrale deurvergrendeling 240

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
PigDog
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 19.01.2009 - 14:53
Locatie: Breda

Als ik de centrale deurvergrendeling activeer knalt zekering 8 eruit. Het betreft een Volvo 240 2.3 benzine uit '85.
Waar zit de centrale vergrendelingsunit? Waar kan ik de fout opsporen?
Kan ik het uberhaupt zelf?
Volvo C-70 uit '99
Altijd Benz gereden maar dit smaakt ook wel...
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

PigDog schreef:Als ik de centrale deurvergrendeling activeer knalt zekering 8 eruit. Het betreft een Volvo 240 2.3 benzine uit '85.
Waar zit de centrale vergrendelingsunit? Waar kan ik de fout opsporen?
Kan ik het uberhaupt zelf?
de bestuurdersdeur is degene die alles activeert volgens mij, er zit geen losse unit tenzij je een CV op afstand hebt. Ik zou als ik jou was zou ik alle stekkers van de CV motoren los nemen en dan 1 voor 1 weer monteren, dus begin bij de bestuurders portier en activeer met je sleutel de CV, blijft de zekering heel dan is deze goed en dan de volgende net zolang totdat je zekering eruit vliegt. Vergeet niet deachterklep mee te nemen in je onderzoek, tenminste als je daar ook CV op hebt zitten.

Waarschijnlijk heb je een draadbreuk in een schanierpunt van je deuren of schanier van je klep.
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Zwak punt bij de 200 serie, de achtetklep scharnier (estate versie) zou daar als eerste kijken.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
PigDog
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 19.01.2009 - 14:53
Locatie: Breda

Bedankt mannen, het klinkt logisch, en we kunnen nu tenminste gericht zoeken....
Volvo C-70 uit '99
Altijd Benz gereden maar dit smaakt ook wel...
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

volvorider schreef:Zwak punt bij de 200 serie, de achtetklep scharnier (estate versie) zou daar als eerste kijken.
Doet het bij mij idd ook niet meer, de rest nog wel.
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

Je hebt 2 qua formaat normale relais midden op je kachel hangen (tot '81 was dit de plek). Als je de draden naar achter los hebt (langs de tunnel handrem) kan je nogmaal proberen.

is het estate ? Dan bank opklappen en daar even ik dacht blauw/geel zoeken. Dat is de 5e deur.

Ik denk dat de nieuwe 240's de relais achter het hoge radio/meter paneel horen klikken...

suc6
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”