Er hebben zich nog geen noemswaardige problemen voorgedaan. Alleen laatst de stabilisatorstangen voor laten vervangen. Hij ziet er van binnen en buiten (ook onder de kap) nog nagenoeg uit als nieuw en alle onderhoud is netjes uitgevoerd (of in ieder geval bijgewerkt in het boekje).
Verder 3 dashboardlampjes vervangen en storing laten resetten omdat ik het dashboard had losgehad (sprong ie op airbag storing...).
Aangezien ik het eigenlijk al eerder had willen doen maar nu toch maar eens de tijd heb genomen om de olie te peilen (had natuurlijk al veel eerder een keer gemoeten maar goed). Tot mijn verbazing stond deze onder het minimum; ook na 2 of 3 keer zat er wel olie onderaan, maar wel onder het minimum. Aangezien me niet lijkt dat ik hier veel aan fout kan doen (koude motor, vlakke ondergrond) was ik hier enigszins verbaasd over. Overigens nooit een storingslampje zien oplichten. Als het peil erg laag is zou dat in een snel genomen bocht toch wel eens voor zijn gekomen lijkt me.
Morgen even bellen met de dealer waar ie in onderhoud is geweest voor ik hem kocht (de Limbeek, in Eindhoven; iemand ervaringen mee?). Dit is overigens niet waar ik hem heb gekocht. Wil graag weten wat er voor olie in zit mocht ik bij gaan vullen.
Mijn vraag hier is eigenlijk; zit er nog veel tussen "te laag" en onder minimum zoals op mijn peilstok nu of peil ik niet juist. Te veel is natuurlijk ook niet goed, lees hier verhalen over de olie bij de diesels, wordt het peil bij de benzine-versie ook wel eens expres laag gehouden om dit soort problemen te voorkomen?
Afijn, ik hoor het wel.
Groeten van een tevreden volvo-rijder.
Ps. hoewel ie met 140 pk niet traag is haalt ie het door de vele kilo's niet bij mijn vorige auto; klopt het dat deze blokken (2.4, 5 cilinder met 140 pk) dezelfde zijn als de 170 pk versie en dus softwaremating zijn te upgraden naar die 170 pk of is er dan meer nodig?