Regeneratie roetfilter
- reina
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 10.11.2010 - 20:48
Mijn Volvo V 70 2.4D uit 2007 (nog het vorige type) heeft al enkele malen een erg vreemd geluid laten horen. Het klinkt metaalachtig (metaal op metaal) en de laatste keer ging dat gepaard met een hoge fluittoon (net als vroeger het testbeeld op tv weet u nog?) Het geluid komt onder de auto vandaan. Ook heb ik wel een paar keer een vreemde lucht geroken van verbrande olie o.i.d. Ik heb nu zo'n 5000 km met de auto gereden en het is nu 2 à 3 keer voorgekomen. Ik neem aan dat het allemaal te maken heeft met het regeneratieproces van het roetfilter. Mijn vraag is of er mensen zijn met dezelfde ervaring. En weten jullie of het kwaad kan? De auto rijdt verder supergoed en het oliepeil is oké.
Volvo V70 2.4D Edition 2007
Volvo V70 2.4 170 pk 2001
Volvo V40 2.0 2001
Volvo V40 1.8 1998
Volvo V70 2.4 170 pk 2001
Volvo V40 2.0 2001
Volvo V40 1.8 1998
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8524
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Lijkt mij niet normaal, ik heb een 24D uit 2006 (zelfde motor) met roetfilter, en heb nu 94000km en heb nog nooit wat gemerkt wanneer het roetfilter regenereert, ik zou zeggen als je de auto pas hebt, terug naar de verkoper of langs een dealer
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Ik zou het zeker niet vertrouwen hoor...ik heb mijn regeneratie op geen enkele auto echt gehoord...wel gevoeld en gezien...
maar metaal op metaal...--> dealer
maar metaal op metaal...--> dealer
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
- reina
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 10.11.2010 - 20:48
Ik heb inmiddels telefonisch contact gehad met de dealer (Vos Zaltbommel) De auto heeft de nieuwste software en bij een (zelf zeer geringe) storing zou ik een storingsmelding moeten krijgen in mijn display. Ook als het oliepeil door het regenereren te hoog zou worden. Ik heb echter nog bijna 9 maanden garantie en zal de auto, als ik de winterbanden weer omwissel, goed laten nakijken. En dan vertrouw ik er maar op dat deze dealer integer handelt. Vos staat goed bekend.
Volvo V70 2.4D Edition 2007
Volvo V70 2.4 170 pk 2001
Volvo V40 2.0 2001
Volvo V40 1.8 1998
Volvo V70 2.4 170 pk 2001
Volvo V40 2.0 2001
Volvo V40 1.8 1998
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Te hoog oliepeil wordt niet weergegeven in het display...er zit geen sensor o.i.d. die de te hoge oliestand registreert.
De dealers vullen nu het carter standaard met 0.5 liter minder dan maximaal (5.7 i.p.v. 6.2 l). Ik vind dat een slechte oplossing. Ik peil de olie zeer regelmatig (elke 1000 km, dealers adviseren 2500 km), maar ik heb wel 6,2 l olie in het carter zitten.
Overigens is de regeneratie bij mijn auto alleen zichtbaar door het huidige verbuik in het display wat 1-2 l/100 km hoger is. Verder merk ik er niets van, geen geluid, geen vibraties of andere motorrespons.
De dealers vullen nu het carter standaard met 0.5 liter minder dan maximaal (5.7 i.p.v. 6.2 l). Ik vind dat een slechte oplossing. Ik peil de olie zeer regelmatig (elke 1000 km, dealers adviseren 2500 km), maar ik heb wel 6,2 l olie in het carter zitten.
Overigens is de regeneratie bij mijn auto alleen zichtbaar door het huidige verbuik in het display wat 1-2 l/100 km hoger is. Verder merk ik er niets van, geen geluid, geen vibraties of andere motorrespons.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ik heb ook een te hoog oliepeil, auto gaat over een week voor verversing en een nieuw filtertje naar de dealert...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Hou het in de gaten, smering wordt veel slechter door de bijmenging.
Wanneer is de olie voor het laatst vervangen? Rijd je veel korte stukjes? Als het regeneratieproces niet afgemaakt kan worden doordat er geen lange(>20 km) stukken gereden worden, blijft hij regenereren...
Er is een software update geweest die de regeneratieparameters beïnvloedt, check meteen even of jouw auto die heeft gehad.
Wanneer is de olie voor het laatst vervangen? Rijd je veel korte stukjes? Als het regeneratieproces niet afgemaakt kan worden doordat er geen lange(>20 km) stukken gereden worden, blijft hij regenereren...
Er is een software update geweest die de regeneratieparameters beïnvloedt, check meteen even of jouw auto die heeft gehad.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
De auto heeft bij 170k km de dealer nog gezien, teller staat nu op 182k km. Ik rij enkele reis 36 km, maar wel veel provinciaal, dus daar kom ik met een constant toerental niet voorbij de 1600 toeren, is dat al genoeg om een regeneratieproces te laten lopen? ik rij maar 10 km snelweg, waar de motor dan ongeveer 2200 toeren draait.mehrzahl schreef:Hou het in de gaten, smering wordt veel slechter door de bijmenging.
Wanneer is de olie voor het laatst vervangen? Rijd je veel korte stukjes? Als het regeneratieproces niet afgemaakt kan worden doordat er geen lange(>20 km) stukken gereden worden, blijft hij regenereren...
Er is een software update geweest die de regeneratieparameters beïnvloedt, check meteen even of jouw auto die heeft gehad.
De 14e laat ik de olie dus preventief verversen (heb de auto met 180k km gekocht) en zal dan ook gelijk vragen naar de softwareupdate. Maar misschien is deze auto wel vanaf het begin van deze software voorzien? (auto is van februari 2007)
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- reina
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 10.11.2010 - 20:48
De auto heeft bij 174k een 180k beurt gehad. Dus met distributieriem. Ik heb sindsdien pas 4000 km gereden. Ja, er worden regelmatig korte stukjes met de auto gereden maar deze worden met regelmaat afgewisseld door langere ritten (> 50) Ik heb ook maar eens een VW forum bekeken en tot mijn verbazing lees ik daar dat mijn klacht bij TDI rijders met partikel roetfilter wel vaker voorkomt. Dus inclusief dat metaalachtige geluid.
Denken jullie dat het verstandiger is de auto bij een andere dealer na te laten kijken? Ikzelf heb best wel vertrouwen in mijn eigen dealer (Vos dus) al zullen ze daar ook niet blij worden van een dure reparatie.
Denken jullie dat het verstandiger is de auto bij een andere dealer na te laten kijken? Ikzelf heb best wel vertrouwen in mijn eigen dealer (Vos dus) al zullen ze daar ook niet blij worden van een dure reparatie.
Volvo V70 2.4D Edition 2007
Volvo V70 2.4 170 pk 2001
Volvo V40 2.0 2001
Volvo V40 1.8 1998
Volvo V70 2.4 170 pk 2001
Volvo V40 2.0 2001
Volvo V40 1.8 1998
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik herken dit geluid totaal niet. Inderdaad is de regeneratie alleen maar te merken aan een verhoogd verbruik, maar verder helemaal niets, precies zoals merzahl al aangeeft.
Enneh, wij hebben geen VW hoor, dus het moet wel geruisloos verlopen.
Enneh, wij hebben geen VW hoor, dus het moet wel geruisloos verlopen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
@quota:
Ik weet het niet zeker, maar ik meen dat het regeneratieproces pas boven 2000 toeren plaatsvindt. Misschien kun je eens een tijdje in 5 rijden. Zie je op de snelweg bij constante snelheid een verhoogd verbruik? Dan is hij aan het regenereren.
De olie heeft er bij jouw V70 al een tijd ingezeten, ook tijdens verkoop/proefritten/verplaatsen etc, dus daar kan het ook van gekomen zijn. Ik laat de olie elke 20.000 km verversen ipv 30.000.
Bij mijn V70 van april 2007 zat de update er niet standaard op, die is vorig jaar uitgevoerd.
@reina:
Het kán ongunstig uitpakken met die kleine ritjes, waardoor er elke keer geen volledige regeneratie plaatsvindt, en er diesel in de motorolie komt. Maar het hoeft niet. Jouw oliepeil was toch ok, dacht ik.
Maar zoals aangegeven hoort er totaal geen geluid bij. Ik zou pas een second opinion aanvragen als Vos er niets aan wil doen.
Ik weet het niet zeker, maar ik meen dat het regeneratieproces pas boven 2000 toeren plaatsvindt. Misschien kun je eens een tijdje in 5 rijden. Zie je op de snelweg bij constante snelheid een verhoogd verbruik? Dan is hij aan het regenereren.
De olie heeft er bij jouw V70 al een tijd ingezeten, ook tijdens verkoop/proefritten/verplaatsen etc, dus daar kan het ook van gekomen zijn. Ik laat de olie elke 20.000 km verversen ipv 30.000.
Bij mijn V70 van april 2007 zat de update er niet standaard op, die is vorig jaar uitgevoerd.
@reina:
Het kán ongunstig uitpakken met die kleine ritjes, waardoor er elke keer geen volledige regeneratie plaatsvindt, en er diesel in de motorolie komt. Maar het hoeft niet. Jouw oliepeil was toch ok, dacht ik.
Maar zoals aangegeven hoort er totaal geen geluid bij. Ik zou pas een second opinion aanvragen als Vos er niets aan wil doen.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Regeneratie vindt ook plaats beneden de 2000 toeren. De auto moet warm zijn en ong minimaal 80 rijden dan begint de regeneratie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Okay, dus onafhankelijk van het toerental vindt regeneratie plaats bij snelheden boven de 80 km/u? Dan zou het geen probleem moeten zijn.edraket schreef:Regeneratie vindt ook plaats beneden de 2000 toeren. De auto moet warm zijn en ong minimaal 80 rijden dan begint de regeneratie.
Ik zou in ieder geval blij zijn als er volgende week verse olie en een vers filtertje geplaatst zijn. Ik rij nu toch met een wat Unheimlig gefuhl rond..
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Apart, ik heb nog nooit een stijging van het olienivo mee kunnen maken, ook niet vlak voor de verversing 30.000 km later. Zou er dan nog zoveel verschil zitten in de modellen 2006 en 2007?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8524
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik denk het Ed, ik heb ook een MY06 24D en de dealer bevestigde me duidelijk dat mijn auto niet omderhevig is aan het verhoogd oliepeil probleem.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- reina
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 10.11.2010 - 20:48
Ed en Yvo, ook jullie auto heeft een regenererend roetfilter en zal op dezelfde manier worden 'gereinigd' met de ongemakken (eventuele) die dit kan veroorzaken. Ik hink op 2 gedachtes; aan de ene kant vind ik het misschien wel een must om een roetfilter te hebben maar ik vind het wel belachelijk dat ik mijn eigen oliepeil niet meer vertrouwen kan. Olie op peil? uhh... ja, dat wel maar komt dat omdat de auto weinig olie verbruikt of komt het doordat het peil is "aangevuld" met dieselolie waardoor idd de smerende werking (zeer) kan afnemen. Eigenlijk zijn we dus met z'n allen aan het peilen of het oliepeil niet te hoog staat. Te zot voor woorden toch voor een moderne auto van een kleine € 50000. Aan de andere kant heb ik er stiekem wel eens spijt van dat ik er geen een uit 2005 heb gekocht met weinig kilometers zonder roetfilter. Maar ook ik vind een schoon milieu belangrijk dus....
Volvo V70 2.4D Edition 2007
Volvo V70 2.4 170 pk 2001
Volvo V40 2.0 2001
Volvo V40 1.8 1998
Volvo V70 2.4 170 pk 2001
Volvo V40 2.0 2001
Volvo V40 1.8 1998
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Tsja lastige overweging wat je zegt. Ik weet wel dat 99% van de gebruikers voor zijn portemonnee kiest in zo'n geval.
Maar hoeveel motoren zijn er nu daadwerkelijk stuk gedraaid door dit verschijnsel. Ik heb daar totaal geen zicht op. Zoals gezegd heeft mijn auto er geen last van, ik zie dan ook geen aanleiding om er iets mee of aan te doen. De dealer kwam naar mij toe wel met een software update vorig jaar, maar die heb ik er nooit in laten zetten. Hij doet het perfect en waarom zou ik er dan wat aan veranderen?
Maar hoeveel motoren zijn er nu daadwerkelijk stuk gedraaid door dit verschijnsel. Ik heb daar totaal geen zicht op. Zoals gezegd heeft mijn auto er geen last van, ik zie dan ook geen aanleiding om er iets mee of aan te doen. De dealer kwam naar mij toe wel met een software update vorig jaar, maar die heb ik er nooit in laten zetten. Hij doet het perfect en waarom zou ik er dan wat aan veranderen?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8524
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
In het lijstje van Volvo staat mijn MY06 er niet tussen en dit is bevestigd door de dealer, er moet dus nog een verschil zijn met een MY07.
Ik bekijk mijn oliepeil nauwelijks, zal het toch maar eens af en toe gaan doen dan.
Ik bekijk mijn oliepeil nauwelijks, zal het toch maar eens af en toe gaan doen dan.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Waar kan ik dat lijstje van Volvo vinden Ivo?Ivo Philips schreef:In het lijstje van Volvo staat mijn MY06 er niet tussen en dit is bevestigd door de dealer, er moet dus nog een verschil zijn met een MY07.
Ik bekijk mijn oliepeil nauwelijks, zal het toch maar eens af en toe gaan doen dan.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...