S60 2001 Upgrade..

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Meeus
2nd Gear member

Hoi mede-forumleden

Ik ben de gelukkige en trotse eigenaar van een S60 van 2001.
Ondertussen heb ik nog wat extra's dat ik erop wil zetten.

1- Beginnende bij de koplampen
Deze zijn van deze matte lampen en zou er graag van die heldere opzetten die op het latere type opzitten.
Valt dit onder de noemer van losmaken en wisselen of heel de kabelboom te herindelen?

2- Achterlichten feitelijk dezelfde vraag, valt dit zo te wisselen of komt de houder van de lampen niet overeen met de nieuwe achterlichten?

3- Radio mp3 mogelijkheid, is er een HU model dat wel in staat is om mp3 cd's af te spelen?

4- Zetelverwarming; mijn S40 had die nu deze niet. zou de kabels er al liggen en de verwarmingsroosters in de zetels? zodat men juist de knoppen moet installeren?

Als iemand goeie ideeën of antwoorden heeft, laat maar weten!
Exeres
6th Gear member

Ik dacht dat Ferdi (fredhead) in z'n S60 ook zetelverwarming had ingebouwd. Voor zover ik me kan herinneren lagen de kabels er toen al... Over de ander zaken..geen idee...
Maarten

Volvo V60

Volvo V50
Volvo 940
Philken
5th Gear member

alles is mogelijk, ik denk dat je bij non xenon geen aanpassingen moet doen(ben wel niet 100% zeker), achterlichten kan je gewoon wisselen

voor zetelverwarming: kabels zitten gereed maar je zal toch naar dealer moeten om alles te activeren na inbouw
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Meeus
2nd Gear member

dankje voor de reacties tot nu toe.

voor de zetelverwarming is het gewoon de knoppen voorzien in het dashbord en laten activeren bij de dealer (dit activeren is dit duur?)

Xenon moet niet perse maar zou het wel preferen qua zicht tijdens het rijden op de baan. kan ik de koplampen van een 2007 bv die wel helder zijn in mijn steken zonder heel de kabelboom te moeten afbreken?

Achterlichten heb ik al een goed antwoord op dus, danku !
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
Philken
5th Gear member

Meeus schreef:dankje voor de reacties tot nu toe.

voor de zetelverwarming is het gewoon de knoppen voorzien in het dashbord en laten activeren bij de dealer (dit activeren is dit duur?)

Xenon moet niet perse maar zou het wel preferen qua zicht tijdens het rijden op de baan. kan ik de koplampen van een 2007 bv die wel helder zijn in mijn steken zonder heel de kabelboom te moeten afbreken?

Achterlichten heb ik al een goed antwoord op dus, danku !
je moet wel de zetels voorzien van de verwarmmatten(of zetels met verwarming steken)

als je xenon wilt: er bestaan adaptorkabels van Volvo om niet in je kabelboom te moeten knippen(heb ik nog een setje van liggen :wink: )
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

Meeus
2nd Gear member

Aah dus die matten steken er niet standaard in?!
Damm das wel even minder, nuja eens zien hoeveel dat moge kosten bij de lokale stealer!
Iemand een idee ivb met die HU radio?? suckt echt om me cd'kes te werken..
Afbeelding
DawnBlueED
5th Gear member

1. De kabelboom is anders vanaf MY 2005

3. HUxxx er uit gooien en een radio/CD speler met USB, MP3 en bluetooth inbouwen. Je muziek gaat dan in MP3 formaat op een USB stick en je hebt geen carkit meer nodig want je belt handsfree via bluetooth.

Veel plezier met de Volvo :)
BlackcurrantV70
7th Gear member

Of een iMIV erin en een iPod kopen.

Ik heb de iMIV en een 160Gb iPod classic, dus muziek genoeg voorhanden, en het kan nog met stuurbediening ook !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Meeus
2nd Gear member

okey ik had hier ook iets van een bigfront gelezen en had ook een optie voor mijn model. nuja juist de prijs was even slikken..

Ps: weet er iemand een volvo mechanicien dat aan S60 kan werken met LPG.
Die dealers hier kloppen juist uw zak leeg en dan is de volvo nog steeds niet tegoei afgesteld
Afbeelding
Ludo
6th Gear member

Meeus schreef:Ps: weet er iemand een volvo mechanicien dat aan S60 kan werken met LPG.
Die dealers hier kloppen juist uw zak leeg en dan is de volvo nog steeds niet tegoei afgesteld
Kom kom, ook weer niet overdrijven.
Volvo Rutten in Helchteren al geprobeerd?.
Philken
5th Gear member

van waar ben je? dan kunnen we gericht adressen geven

Meeus
2nd Gear member

Ik ben van limburg (hasselt). Maar mist mogelijkheid voor ruilwagen, geen problemen om iets verder te rijden. Enigste wat mij interesseert is dat de 60 DEGELIJK onderhoud krijgt zonder dat ik er een 700€ voor kwijt ben om dan nog met problemen te zitten. Graag zou ik ze eens volledig laten nazien.
Dat de combo S60 en de lpg installatie nog steeds optimaal is.
Alle kleppen enzo nog degelijk zijn afgesteld. Dus AUB geen prutsers, mijn S40 had de ene knoeier na de andere en daardoor heeft die me enorm veel centen gekost om iedere keer de miserie van die prutsers te laten herstellen door gereviseerde stukken.
Afbeelding
Philken
5th Gear member

dan raad ik je idd Rutten in Houthalen Helchteren aan

ik ging er vroeger ook om mijn LPGvolvo te laten onderhouden(was 160km enkele rit voor mij)

zeer goede service

Meeus
2nd Gear member

okey dan ga ik hun eens opbellen om de 60 eens door te lichten zeker de lpg toestand. En hoeveel was jij kwijt om uw LPG volvo te laten onderhouden?
Bij de lokale volvo dealer ben ik 500-600€ kwijt voor een groot onderhoud op 185.000km? Dat vond ik er wel wat over..
Afbeelding
Ludo
6th Gear member

Wat de 185000km beurt inhoud weet ik niet zo.
Maar een groot onderhoud, incl kleppen controle/stellen voor minder dan 500 euro?.
Denk dat je dan een ander automerk moet gaan rijden.

Wat is er trouwens mis met de lpg?.
Meeus
2nd Gear member

welnee aan de LPG kwamen ze met hun pinkje niet aan bij de dealer.
Die 600€ was voor standaard onderhoud. LPG rijd prima maar ik ga niet wachten totdat er iets kapot gaat.
Dus van kleppen stellen was er niks van aan. Juist wat olie en filters vervangen dat was het enigste dat op hun lijst stond .
Afbeelding
Ludo
6th Gear member

Ah kijk, zo is het meteen een ander verhaal. :lol:

Bij Dirk Rutten word trouwens niets, of niet veel meer met lpg gedaan.
Je zal wellicht worden doorgestuurd naar zijn voormalig dochterbedrijf, Limburgse LPG Technieken in Eksel.
Philken
5th Gear member

Ludo schreef:Ah kijk, zo is het meteen een ander verhaal. :lol:

Bij Dirk Rutten word trouwens niets, of niet veel meer met lpg gedaan.
Je zal wellicht worden doorgestuurd naar zijn voormalig dochterbedrijf, Limburgse LPG Technieken in Eksel.
maar de monteurs kennen wel de specifieke punten van een auto op lpg, is ook een voordeel

Ludo
6th Gear member

Uiteraard, wat dat betreft is er niets veranderd.
Meeus
2nd Gear member

Duus nu moet ik eens horen bij de limburgse LPG technieken.
Hoe en waar ik ervoor moet rijden kan me niet echt veel doen, lees lpg is cheapo. Dus dan ga ik deze morgen eens bellen.

Gezondheid van de volvo komt eerst he dan de hebbe dingskes zoals mp3 enzo. Ahoewel een nieuw laklaagje en deukjes verwijderen ook nog op men lijstje staan.. (lees lange lijst van hebbe dingskes)

Danku voor de geposte nuttige reacties!
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”