Wie heeft er ervaring met de tuning van de 'nieuwe' 203 PK (Ford) motor powershift van de V70 R-edition ?
Ik heb ook vernomen dat 'ie dan zelfs zuiniger kán gaan rijden.
Hoe zit 't met de fabrieksgarantie ? (is tuning gevaarlijk ivm. te weing standaard) Remvermogen ? Slijtage (originele) onderdelen ? Tuning t.o.v. (gebruik) automaat (=powershift) ? Kosten ?
(ervaring tuning) V70 R-edition powershift van 203 PK naar..
- Edgar
- 5th Gear member
Gebruik de zoekfunctie, alles is al geschreven over tuning 

Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- i_n_f_e_r_n_o
- 2nd Gear member
tomaatje, ik kan je niet van ervaringen voorzien, maar ik ben ook benieuwd... Heb je zelf (eventueel elders) al wat kunnen ontdekken dat je hier wil delen?
V70 R-Edition/Polestar MY2011 handgeschakeld (foto's)
- Autogek
- 5th Gear member
- Contacteer:
Fasttech brengt hem naar 255pk en er zit nog meer in want er komt nog een stage2
Edwin.
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
S40 - V40 - S40 -XC90 - XC70 - XC90 - V70 - XC60 - V40 ex Volvo's
Xc60 R design D4 AWD Wit, luxery winterline - pack connect.. enz..
-
- Starter
(ook maar even hier gepost)
Toch gekozen voor (ook meestal goede recensies van) RICA. Ook omdat die 'hier om de hoek zitten'; was wel zo handig. Keurige en duidelijke uitleg over 3 verschillende opties; ze raadden mij eigenlijk ECU Upgrade aan (van 203 PK naar 243 PK en van 300 nm naar 371 nm), maar vanwege het (in verhouding kleine) prijsverschil toch gegaan voor RICA Stage 2 (van 203 PK naar 268 PK en van 300 nm naar 389 nm). Ze hadden gelijk tijd, dus na een klein uurtje was m'n Volvo alweer gebruiksklaar voor een nieuwe rijbeleving.
Natuurlijk nog geen ervaring in verbruik, maar wat rijdt 'ie nu heerlijk soepel, heeft 'ie een veel beter schakelmoment van de powershift-automaat vanwege de snellere 'boost' en wát een geweldige (maar toch mooi, bijna 'rustig', gedoseerde) power. Hoewel 't in het begin lijkt alsof 'ie toch wat 'nerveuzer' op het gaspedaal reageert; kwestie van gewenning; 't reageert gewoonweg zeer alert... :evil:
Ongetwijfeld ga ik de trekkracht vanwege het veel meer aan koppel ook zeer zeker merken bij het trekken van de (boot)trailer.
Kortom: een aanrader en wat míj betreft 't (toch niet misselijke...) geld meer dan waard. :roll:
NB. Zodra ik wat meer rij-ervaringen heb zal ik het wel weer melden...
Oa. acceleratie-tijden (0-100, 0-200), maar dán wil ik 'm eerst 'losgereden' hebben (staat nu nog maar 400 km op...) en voor de 0-200 moet ik eerst eens naar Duitsland (want m'n rijbewijs is mij te lief én 't is hiero te gevaarlijk...).
Toch gekozen voor (ook meestal goede recensies van) RICA. Ook omdat die 'hier om de hoek zitten'; was wel zo handig. Keurige en duidelijke uitleg over 3 verschillende opties; ze raadden mij eigenlijk ECU Upgrade aan (van 203 PK naar 243 PK en van 300 nm naar 371 nm), maar vanwege het (in verhouding kleine) prijsverschil toch gegaan voor RICA Stage 2 (van 203 PK naar 268 PK en van 300 nm naar 389 nm). Ze hadden gelijk tijd, dus na een klein uurtje was m'n Volvo alweer gebruiksklaar voor een nieuwe rijbeleving.

Natuurlijk nog geen ervaring in verbruik, maar wat rijdt 'ie nu heerlijk soepel, heeft 'ie een veel beter schakelmoment van de powershift-automaat vanwege de snellere 'boost' en wát een geweldige (maar toch mooi, bijna 'rustig', gedoseerde) power. Hoewel 't in het begin lijkt alsof 'ie toch wat 'nerveuzer' op het gaspedaal reageert; kwestie van gewenning; 't reageert gewoonweg zeer alert... :evil:
Ongetwijfeld ga ik de trekkracht vanwege het veel meer aan koppel ook zeer zeker merken bij het trekken van de (boot)trailer.
Kortom: een aanrader en wat míj betreft 't (toch niet misselijke...) geld meer dan waard. :roll:
NB. Zodra ik wat meer rij-ervaringen heb zal ik het wel weer melden...
Oa. acceleratie-tijden (0-100, 0-200), maar dán wil ik 'm eerst 'losgereden' hebben (staat nu nog maar 400 km op...) en voor de 0-200 moet ik eerst eens naar Duitsland (want m'n rijbewijs is mij te lief én 't is hiero te gevaarlijk...).
-
- Starter
Hallo tomaatje
Met zeer veel interresse jouw ervaring mbt tuning 2.0 tgelezen , ik ben zelf in afwachting van een V70 2.0t pwrshift r-edition en overweeg ook ten zeerste tuning. Ik heb al diverse onderzoek gelezen , er zijn ondertussen diverse aanbieders in de markt , ook bij Ford word deze motor veel getuned naar 240 PK of meer en idem voor koppel
Feitelijk is de 2.0t motor een teruggetunende T5 dus moet allemaal prima kunnen vwb aandrijflijn etc , uiterst benieuwd naar je verdere rijervaring........
Met zeer veel interresse jouw ervaring mbt tuning 2.0 tgelezen , ik ben zelf in afwachting van een V70 2.0t pwrshift r-edition en overweeg ook ten zeerste tuning. Ik heb al diverse onderzoek gelezen , er zijn ondertussen diverse aanbieders in de markt , ook bij Ford word deze motor veel getuned naar 240 PK of meer en idem voor koppel
Feitelijk is de 2.0t motor een teruggetunende T5 dus moet allemaal prima kunnen vwb aandrijflijn etc , uiterst benieuwd naar je verdere rijervaring........
2010 Volvo S80 2.4D Geartronic
2011 Volvo V70 2.0T Powershift r-edition
2011 Volvo V70 2.0T Powershift r-edition
- Mefistofele
- 1st Gear member
Ik overweeg ook de motor te laten tunen. Over een paar weken krijg ik de V70 R-Edition met powershift. Ik heb bij Rica informatie opgevraagd, maar had zelf op hun internetpagina al de a) OEM upgrade, b) ECU Upgrade en c) Stage 2 gezien. Jij hebt voor dat laatste gekozen en geeft aan dat je auto nerveuzer reageert. Nerveus in de zin van 'gehaast', 'onprettig' of zelfs 'hinderlijk'? Zou dat met een andere upgrade minder zijn (je hebt dan ook een lager koppel en minder pk's)?tomaatje schreef:Hoewel 't in het begin lijkt alsof 'ie toch wat 'nerveuzer' op het gaspedaal reageert; kwestie van gewenning; 't reageert gewoonweg zeer alert...
Het upgraden van de motor zou ik willen doen om meer comfort uit mijn auto te halen. Snel en ontspannen versnellen. Niet om er een race-auto van te maken.
Heb je trouwens al een indicatie over het meer-/minderverbruik?
V70 R-Edition (Electric Silver) uit 2011
- drowel
- 5th Gear member
Auto terug van fasttech na drie dagen. Echt een gigantisch verschil met daarvoor... ze hebben een downpipe geplaatst, sportcat en chip op maat gemaakt. Zijn 15 runs gemaakt op de bank geloof ik.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- BartS
- 4th Gear member
Zijn de rode waarden, de waarden voor tuning? Of zijn het de waarden aan de as?
Volvo V70 T5 Geartronic full options (2000)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
XC70 D5 Geartronic Momentum (2005)
V70 2.5T Geartronic Momentum, Winter Line, Mobility Line, Security Line, Active Driving Line, Four-C, Canicula velgen, Rica-update (2007, MY 2008)
XC70 2.5T Geartronic Summum, o.a. Mobility Line (MY 2005)
V50 2.0 Edition I, Mobility Line (MY 2009)
V60 T4F Powershift Kinetic, o.a. Business Pack Pro, schuif-/kanteldak, stoelverwarming (MY 2012)
- PeeJay
- 4th Gear member
Dat zijn de waarden voor de tuning. Beide lijnen worden door de computer teruggerekend naar vermogen aan de kruk.BartS schreef:Zijn de rode waarden, de waarden voor tuning? Of zijn het de waarden aan de as?
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust