XC70 3 ton uit 2004 of XC70 benzine uit 2001 met 2 ton?
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04.02.2011 - 15:49
- Locatie: Nijmegen
Ik wil al heel lang een XC70 maar kon hem steeds niet betalen. Nu beginnen ze op de markt te komen rond de 10.000 en zit ik met het volgende dilemma: ik hoor nogal wat verhalen over de aandrijflijn en automatische versnelling van voor 2003. Nu vraag ik me af wat jullie zouden doen: een diesel met 3 ton op de teller uit 2004 of een benzine-versie met 2 ton uit 2001? (Aanschafprijs is hetzelfde en voor het aantal km dat ik per jaar rijd, zijn ze voor mij ongeveer even duur.)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41031
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik vind de Diesel een fijne motor, zeker als het de D5 is.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bjacobs
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 08.08.2010 - 21:32
- Locatie: Melick
Ik zou kijken naar hoeveel kilometer je per jaar rijdt. Als je weinig kilometers rijdt is een Diesel erg duur en met 3 ton erg reparatiegevoelig. Houdt rekening met hoge onderhoudskosten. Ditzelfde geldt voor een 2.4T uit 2001 met 2ton op de teller (visco-koppeling).
Mijn advies om toch nog even door te sparen voor een XC70 2.5T (vanaf 2004) met Haldex koppeling. (Dat heb ik ook gedaan)
Mijn advies om toch nog even door te sparen voor een XC70 2.5T (vanaf 2004) met Haldex koppeling. (Dat heb ik ook gedaan)
Skoda Fabia Combi 1.2 TDI Greenline 2011
Toyota Corolla 1.6 VTT-i Aut. 2001
Volvo XC70 2.5 T Geartronic 2004
Ford Focus 1.8 Collection Wagon 2001
Lancia Ypsilon 1.1 Elefantino Blu 1998
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting 1995
Daihatsu Charade 1.0 1989
Mini 1000E 1984
Datsun 120A FII Coupe de Luxe 1979
Toyota Corolla 1.6 VTT-i Aut. 2001
Volvo XC70 2.5 T Geartronic 2004
Ford Focus 1.8 Collection Wagon 2001
Lancia Ypsilon 1.1 Elefantino Blu 1998
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting 1995
Daihatsu Charade 1.0 1989
Mini 1000E 1984
Datsun 120A FII Coupe de Luxe 1979
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bij wagens welke zijn voorzien van de Haldex koppeling (welke zeker beter is dan de Visco) gaan de laatste tijd de mof naar de tussenbak bij XC's wel opvallend vaak kapot.
Welke dieselmotor en welke benzinevariant heb je keuze uit?
Welke dieselmotor en welke benzinevariant heb je keuze uit?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
ook welkom hier.
ik zou zonder te twijfelen kiezen voor de auto uit 2004.
gezien je zegt dat het voor jou niet veel uitmaakt of je benzine
of diesel rijd,ga ik er vanuit dat je minder dan 20dkm pj rijd.
dan kun je bij een goed onderhouden diesel met 300dkm
nog wel een tijdje vooruit.
ik zou zonder te twijfelen kiezen voor de auto uit 2004.
gezien je zegt dat het voor jou niet veel uitmaakt of je benzine
of diesel rijd,ga ik er vanuit dat je minder dan 20dkm pj rijd.
dan kun je bij een goed onderhouden diesel met 300dkm
nog wel een tijdje vooruit.
geen glans zonder wrijving
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
En pak dan een late 2004. Die hebben een facelift gehad. Alleen zal je die wel niet voor €10.000,- kunnen vinden.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- DannyB
- 3rd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: 13.05.2006 - 11:05
- Locatie: Eindhoven
De 2.5T met Haldex is er zelfs al vanaf eind 2002 (modeljaar 2003)!bjacobs schreef:Mijn advies om toch nog even door te sparen voor een XC70 2.5T (vanaf 2004) met Haldex koppeling. (Dat heb ik ook gedaan)
XC90 D5 2004 Exclusive Silver Metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
XC70 2.5T 2003 (2007-design) Ash gold metallic
V70 T-5 2001(R-design) Polarctic metallic
850 Estate 1995 (Werkpaard) 2.5i LPG Nautic Blue metallic
V70 2.5T 1997 (R-design) moondust metallic
Amazon Estate 1967 midnight blue
850 Estate 1993 2.5/20V onyx green metallic
265 GLE 2.8i 1979(American design) lightblue metallic
245 GLE 1979 2.1i bronze metallic
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04.02.2011 - 15:49
- Locatie: Nijmegen
Ik heb er niet zoveel verstand van (maar dat hadden jullie vast al gemerkt) maar dat verschil tussen de visco en de haldex koppeling, geldt dat alleen voor auto's met automaat of ook voor handgeschakelde? (Of heeft het te maken met de wijze waarop de AWD wordt aangedreven?)
- bjacobs
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 08.08.2010 - 21:32
- Locatie: Melick