Hallo allemaal,
Eigenlijk een simple vraag, hopelijk heeft iemand daar een antwoord op.
Wat is het orginele fabrikaat Xenon lampen wat volvo af fabriek installeerd. Osram, Philips of merk X ??? (Xenon D2R type)
Ik heb inmiddels een set lampen vervangen ±1jr geleden door merk XYZ (Set € 65,-). Maar daar begint inmiddels een lamp weer kuren te vertonen.
Dus wil ik eigenlijk gewoon weer orginele lampen monteren.
De set die ervoor inzat was van Philips maar ik twijfel of dat de orginele zijn.
Wie heeft het antwoord Bij de dealer heb ik begrepen betaal je de hoofdprijs. (dat ze iets moeten verdien prima,maar niet de hoofdprijs)
Alvast bedankt
Xenon
-
- 5th Gear member
Is er niet, ze plaatsen simpelweg de lamp waar ze het goedkoopst aan kunnen komen.
Uiteraard wel a merken.
Je geeft er zelf al twee die je kunt tegenkomen.
Uiteraard wel a merken.
Je geeft er zelf al twee die je kunt tegenkomen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
- black smoke
- 3rd Gear member
door garage, philips d2r colormatch pitjes in 4800k geplaatst !!
geen idee wat ze qua levensduur gaan doen, want ze zitten er pas 4 maanden in !
verschil zal ook nog zijn, rijdt overdag niet altijd met de lampen aan..
geen idee wat ze qua levensduur gaan doen, want ze zitten er pas 4 maanden in !
verschil zal ook nog zijn, rijdt overdag niet altijd met de lampen aan..
V70 D5 in black.. MY '04... MT.... 270dkm
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
HenkSpeedy schreef:Hallo allemaal,
Wat is het orginele fabrikaat Xenon lampen wat volvo af fabriek installeerd. Osram, Philips of merk X ??? (Xenon D2R type)
Ik heb inmiddels een set lampen vervangen ±1jr geleden door merk XYZ (Set € 65,-). Maar daar begint inmiddels een lamp weer kuren te vertonen.
Dus wil ik eigenlijk gewoon weer orginele lampen monteren.
De set die ervoor inzat was van Philips maar ik twijfel of dat de orginele zijn.
Wie heeft het antwoord Bij de dealer heb ik begrepen betaal je de hoofdprijs. (dat ze iets moeten verdien prima,maar niet de hoofdprijs)
Alvast bedankt
Herkenbaar zit met hetzelfde dilemma. 1 Lamp valt af en toe spontaan onder het rijden uit. Laatste week geen last van gehad baidewee.
Off. Volvo dealer gaf aan dat het wisselen voor 2 lampen ca 200 euro gaat kosten.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
-
- 5th Gear member
Hans,
Ruil de lampjes altijd eerst even om van kant voordat je de conclusie trekt dat het de lamp is die defect raakt, hiermee kan je controleren of dezelfde kant weer een storing geeft of nu ineens de andere kant problemen heeft (lampje).
Het gebeurt namelijk ook nog wel eens dat de lampjes ok blijken en de electronica erachter de storing vertoond.
De Xenonlamp is namelijk niet zo gevoelig voor trillingen i.t.t. een halogeenlamp waar een spiraal in zit die simpelweg breekt door trillingen.
Voornaamste defect is de las van de electrode die loslaat door het veelvuldig starten van een xenonlamp.
Ruil de lampjes altijd eerst even om van kant voordat je de conclusie trekt dat het de lamp is die defect raakt, hiermee kan je controleren of dezelfde kant weer een storing geeft of nu ineens de andere kant problemen heeft (lampje).
Het gebeurt namelijk ook nog wel eens dat de lampjes ok blijken en de electronica erachter de storing vertoond.
De Xenonlamp is namelijk niet zo gevoelig voor trillingen i.t.t. een halogeenlamp waar een spiraal in zit die simpelweg breekt door trillingen.
Voornaamste defect is de las van de electrode die loslaat door het veelvuldig starten van een xenonlamp.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
@Asta, THNX voor je meedenken. Ga ik doen.
“Carpe Diem”
-
- 1st Gear member
Bedankt voor jullie reaktie. Wordt dus ergens shoppen voor een paar goeie lampen (Philips/Osram) tegen een redelijke prijs.
Asta, ik ga ook eerst maar even jouw advies opvolgen, je weet maar nooit.
Bij mij valt de rechter lamp uit als ik een rechter bocht neem en daarbij wat door rijd (niet overdreven hard). Start 9 van 10x zelf weer.
Dus kan de lamp zijn, maar ook wat anders. Bedrading heb ik al gecheckt en niets vreemd aan gevonden.
Asta, ik ga ook eerst maar even jouw advies opvolgen, je weet maar nooit.
Bij mij valt de rechter lamp uit als ik een rechter bocht neem en daarbij wat door rijd (niet overdreven hard). Start 9 van 10x zelf weer.
Dus kan de lamp zijn, maar ook wat anders. Bedrading heb ik al gecheckt en niets vreemd aan gevonden.
-
- 5th Gear member
Het klinkt als een los contact, maar hoeft dus niet de lamp te zijn!
Het is een simpele test die je wellicht een hoop geld kan schelen.
Het is een simpele test die je wellicht een hoop geld kan schelen.
-
- 1st Gear member
Daar ben ik inmiddel achter, na wat zoekwerk.
±€150 voor 2 stuks is toch een behoorlijk bedrag.
Ik heb nog een lamp van de vorige set liggen, die gaan we eerst maar even monteren voor proef.
Wel een beetje kleur verschil, maar voor een weekje moet dat kunnen.
Aan een los contact heb ik ook gedacht daarom alles al een keer nagelopen
en niets bijzonders kunnen vinden. Eerst maar de reserve lamp monteren.
Wordt vervolgd
±€150 voor 2 stuks is toch een behoorlijk bedrag.
Ik heb nog een lamp van de vorige set liggen, die gaan we eerst maar even monteren voor proef.
Wel een beetje kleur verschil, maar voor een weekje moet dat kunnen.
Aan een los contact heb ik ook gedacht daarom alles al een keer nagelopen
en niets bijzonders kunnen vinden. Eerst maar de reserve lamp monteren.
Wordt vervolgd
-
- 5th Gear member
We zijn benieuwd!
- diesel01
- Geartronic member
Ik vindt €150 een redelijk bedrag, ik lees steeds vaker dat mensen tegen prijzen van xenonlampen aanhikken gezien het voordeel van de lampen en de levensduur valt mij een dergelijk bedrag mee.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
Ehm de levensduur kan nogal verschillen. Als het werkelijk zo is dat er één lamp van mij inmiddels is overleden, dan is de levensduur minder dan één hele jaren. Mwoh dan is zo'n lampie erg prijzig toch?diesel01 schreef:ik vind €150 een redelijk bedrag, ik lees steeds vaker dat mensen tegen prijzen van xenonlampen aanhikken gezien het voordeel van de lampen en de levensduur valt mij een dergelijk bedrag mee.
Aan de ander kant moet je realistisch zijn en zeggen dat door de kleine stukkies die ik rij de lampen vaak opgestart worden en dus de levensduur zouden kunnen beïnvloeden.
“Carpe Diem”
-
- 5th Gear member
Osram D2R.HenkSpeedy schreef:Hallo allemaal,
S40, meende 67.50 per stuk bij de dealer
-
- 1st Gear member
Update lamptest
Gelukkig het is de lamp. Na montage van de oude reserve lamp
is het licht geen een keer meer uitgevallen. (Philips D2R 4300K)
Dus kan ik concluderen dat het de lamp is/was die kuren vertoonde.
Ik zeg gelukkig omdat ik anders verder op zoek had moeten gaan naar wat
het dan wel is. Lampfitting, bedrading, voorschakelunit enz.
Prettige bijkomstigheid maar niet onbelangrijk het lichtbeeld van deze Philips D2R is toch effe iets beter als die van merk X met 6000K (naam staat er niet op) Het licht is net iets witter, betere onderschijding/scheiding licht - donker.
Sta je dicht op een andere auto (stoplicht) zou je kiezen voor de 6000K, maar tijdens rijden geeft de Philips een beter beeld.
Maar dat is natuurlijk wat IK ervan vindt.
Ik ga nu voor de Philips ±4800 a 4900K D2R CM (colormatch)
Nog wat Xenon ervaring:
Ik heb ook mijn grootlicht vervangen voor Xenon H7 aftermarket set 6000K.
(Deze heb ik overgehouden uit mijn vorige auto.)
De set werk prima. MAAR......
Voordelen:
Zeer veel licht NA ±10 a 15 sec.
Nadelen:
Het duurt even voordat je de volle lichtsterkte hebt
Bij lichtsignaal schakeld het in en uit (is per definitie slecht voor Xenon)
Even grootlicht aanzetten op snelweg. Werkt eigenlijk niet omdat de
volgende tegenligger zich alweer meldt
Als een van deze lampen het begeeft dan bouw ik het weer terug naar orginele lampen H7 55watt
Wat ik nog wel zou willen proberen is Xenon in de mistlampen/breedstralers.
Misschien heeft iemand daar ervaring mee?
Iedereen bedankt voor de bijdrage en veel veilige KM's.
Gelukkig het is de lamp. Na montage van de oude reserve lamp
is het licht geen een keer meer uitgevallen. (Philips D2R 4300K)
Dus kan ik concluderen dat het de lamp is/was die kuren vertoonde.
Ik zeg gelukkig omdat ik anders verder op zoek had moeten gaan naar wat
het dan wel is. Lampfitting, bedrading, voorschakelunit enz.
Prettige bijkomstigheid maar niet onbelangrijk het lichtbeeld van deze Philips D2R is toch effe iets beter als die van merk X met 6000K (naam staat er niet op) Het licht is net iets witter, betere onderschijding/scheiding licht - donker.
Sta je dicht op een andere auto (stoplicht) zou je kiezen voor de 6000K, maar tijdens rijden geeft de Philips een beter beeld.
Maar dat is natuurlijk wat IK ervan vindt.
Ik ga nu voor de Philips ±4800 a 4900K D2R CM (colormatch)
Nog wat Xenon ervaring:
Ik heb ook mijn grootlicht vervangen voor Xenon H7 aftermarket set 6000K.
(Deze heb ik overgehouden uit mijn vorige auto.)
De set werk prima. MAAR......
Voordelen:
Zeer veel licht NA ±10 a 15 sec.
Nadelen:
Het duurt even voordat je de volle lichtsterkte hebt
Bij lichtsignaal schakeld het in en uit (is per definitie slecht voor Xenon)
Even grootlicht aanzetten op snelweg. Werkt eigenlijk niet omdat de
volgende tegenligger zich alweer meldt
Als een van deze lampen het begeeft dan bouw ik het weer terug naar orginele lampen H7 55watt
Wat ik nog wel zou willen proberen is Xenon in de mistlampen/breedstralers.
Misschien heeft iemand daar ervaring mee?
Iedereen bedankt voor de bijdrage en veel veilige KM's.