Heb me net voorgesteld en gooi meteen maar een probleem op het forum:
Mijn S80-D5 van bwj 2002 trilt hevig stationair en zeker al ie nog koud is.
Warme motor is veel beter maar nog niet 100%. Heeft ongeveer 150000km.
Vastgesteld is nu dat de motorsteun achteraan (vacuum) lek is.
Een Simpele poen oplossing is koop een nieuwe, alleen daar kon ik niet mee lachen. Volgens de dealer bestaat die steun nu uit 2 stukken namelijk een rubber én steun met de volgende nummers: 31262115 en 31262324 en nu, nu komt het de prijs: € 228,2 en daar voel ik me niet goed bij.
Ik kom op internet wel andere aanbiedingen tegen: www.misterauto.be en zou me daar dan eventueel een nieuwe bestellen want bij hen kan je enkel de steun kopen met prijzen ts de 80 -120 euro. Ik ken dat bedrijf niet en weet dan ook 100% zeker of ik het juiste type heb. Als ik die dan koop ga ik die zelf monteren.
Wie geeft me goede raad?
Alvast bedankt
Motorsteun: zééééér duur.
- edraket
- 7th Gear member
Heel veel van de aftermarket steunen werken niet met vaccuum waardoor je een stuk comfort inlevert. Je moet dan het vaccuum afdoppen op een blind stopje op de steun.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
Als hij echt hevig trilt,is het vrees ik niet de motorsteun,ik verdenk eerder het vliegwiel.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Vervang ook gelijk de andere motorsteunen... Die krijgen nu extra op hun lazer en de kans is heel groot dat die ook de geest geven. En als ze dat doen, kun je die dure ook gelijk opnieuw vervangen. Het is ff slikken...
Het vrhaal van R&R zou ook kunnen, dan moet ie nu veel erger trillen dan voorheen.
Het vrhaal van R&R zou ook kunnen, dan moet ie nu veel erger trillen dan voorheen.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
@Edraket: op de website waar ik naar verwijs staan afbeeldingen van motorsteunen met aansluiting voor het vacuum.
Heb er ook al tegengekomen om NLse websites zoals bv dafhobby maar wil toch absolute zekerheid dat ik geen verkeerde toegestuurd krijg.
@Ramon&Ramon: als ik ga rijden is het volledig over.
Vanaf ongeveer 1000 t/m is er niks meer aan de hand.
Als ik dan bij warme motor moet stoppen aan een verkeerslicht dan draait ie eerst pakweg 50 à 100 toeren meer daarna zakt ie op zijn normale toerental.
Natuurlijk zou ik liefst een originele steken maar voor die prijs (€282) ga ik toch passen hoor.
Heb er ook al tegengekomen om NLse websites zoals bv dafhobby maar wil toch absolute zekerheid dat ik geen verkeerde toegestuurd krijg.
@Ramon&Ramon: als ik ga rijden is het volledig over.
Als ik dan bij warme motor moet stoppen aan een verkeerslicht dan draait ie eerst pakweg 50 à 100 toeren meer daarna zakt ie op zijn normale toerental.
Natuurlijk zou ik liefst een originele steken maar voor die prijs (€282) ga ik toch passen hoor.
-
- 7th Gear member
goedkoop is vaak duurkoop en dat schiet vaak niet op, die aftermarket steunen,dat is op zijn hollands gezegd troep!
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
dan moet je de leverancier bellen. Hier gaan we je die zekerheid en garanties niet kunnen geven over wat zij opsturen.xanadoo schreef: @Edraket: op de website waar ik naar verwijs staan afbeeldingen van motorsteunen met aansluiting voor het vacuum.
Dat laatste lijkt me niet iets wat je aan het vliegwiel of de steunen kan wijten. Op zich zou het kunnen dat het vliegwiel bij +1000 rpm de balans weer heeft gevonden. Als je heel langzaam fietst, val je ook om.xanadoo schreef: @Ramon&Ramon: als ik ga rijden is het volledig over.
Zoals al gezegd is goedkoop vaak duurkoop. Sommige items kosten nou eenmaal geld, dat is slikken, snel vergeten en weer genieten van de auto. Wij hebben ook een Suzuki Alto, ga daar eens onderdelen voor halen. Dat scheelt niet veel met Volvo hoor!xanadoo schreef: Natuurlijk zou ik liefst een originele steken maar voor die prijs (€282) ga ik toch passen hoor.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
-
- 1st Gear member
Ik ga verschillende dealers een mailtje sturen met de vraag of ze de steun hebben die er insteekt (ergens op dit forum gelezen: 126 euro) dus niet niet de volle pot aanbieding. Als het niet lukt dan moet ik wel voor de hoofdvogel gaan.
wordt vervolgd.
@VolvoMafia: mooi zeg 6666 berichten
wordt vervolgd.
@VolvoMafia: mooi zeg 6666 berichten
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
dat zal niet lang duren, die 6666 =D
Mijn blog
-
- 7th Gear member
kijken of ik je in kan halen..

-
- 1st Gear member
Heb net wat uitgeprobeerd: de motor staat koud dus sinds gisteren niet gereden en heb de motor wat omhoog gekrikt (rubberen stuk ertussen en een max een paar centimeters) nu blijkt dat het irritante gebrom weg is.
Ging hem nu ook niet 15 min laten draaien met een krik eronder; kan vanalles mislopen dan.
Nu verder afwachten op de mails.
Ging hem nu ook niet 15 min laten draaien met een krik eronder; kan vanalles mislopen dan.
Nu verder afwachten op de mails.
-
- 1st Gear member
Ben een beetje verwonderd dat de dealers zoiets niet in voorraad hebben.
Heb ook nog een vraag: is de motorsteun vooraan dezelfde als deze achteraan?
Kan er iemand een fotootje plaatsen.
Ik heb er eentje gevonden, nieuw in de verpakking aan een prijsje zodat ik deze zou willen kopen maar, om zeker te zijn zou ik die graag eens vergelijken;
alvast bedankt :timeistickin:
Ik heb er eentje gevonden, nieuw in de verpakking aan een prijsje zodat ik deze zou willen kopen maar, om zeker te zijn zou ik die graag eens vergelijken;
- Oceanracer
- Geartronic member
Laat dat snellere maar weg. Sowieso eerst maar eens een Volvo aanschaffen.mad schreef:Dan toch maar eerst een snellere Volvo aanschaffen.... :razz:Ramon&Ramon schreef:kijken of ik je in kan halen..

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- sbv
- 6th Gear member
Voor en achter zijn andere steunen, ook andere productnummers.xanadoo schreef:Ben een beetje verwonderd dat de dealers zoiets niet in voorraad hebben.
Montage van beide is wel zelf te doen, al is de achterste wat vervelend omdat deze wat ver weg gestopt zit. Ik heb het onlangs bij mijn V70 gedaan en kan gelukkig op een brug staan
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
sbv schreef:Voor en achter zijn andere steunen, ook andere productnummers.xanadoo schreef:Ben een beetje verwonderd dat de dealers zoiets niet in voorraad hebben.
Montage van beide is wel zelf te doen, al is de achterste wat vervelend omdat deze wat ver weg gestopt zit. Ik heb het onlangs bij mijn V70 gedaan en kan gelukkig op een brug staan
Het monteren en demonteren daar ben ik niet bang voor, voor dit soort klus heb alle gereedschappen en heb ook 2 van die oprijbruggen, 2 vaste en uitschuifbare voeten en een goede krik. Om verdere gevaarlijke toestanden te vermijden heb ik een zware kunststof paal (ongeveer 10x10) met daarin een lange bout. Ik heb dit op dit forum ergens gezien.
Ik had juist een foto geplaatst tot ik jouw bericht zag.
Vlaanderen groet u

- sbv
- 6th Gear member
Ik heb geen speciaal gereedschap gebruikt verder behalve een dopsleutel met heel lang verlengstuk voor de achterste motorsteun, verder is het redelijk eenvoudig zelf te doen.
Kwa kosten van de steunen weet ik het zo niet meer uit mijn hoofd redelijk veel, ca 100 euro per steun.
Ik heb ook die aan de distributiekant onder meegenomen en de bovenste ook
Kwa kosten van de steunen weet ik het zo niet meer uit mijn hoofd redelijk veel, ca 100 euro per steun.
Ik heb ook die aan de distributiekant onder meegenomen en de bovenste ook
Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
-
- 1st Gear member
Bij mij waren de bovenste steun, steun die helemaal onder zit en steun distributiekant stuk. Ik heb n.a.v. berichten op dit forum alle steunen m.u.v. de achterste vervangen. Achterste steun gaat volgens mij niet zo snel stuk. Klus was makkelijk te doen. Motor ligt er nu mooi stil in. Uitgerekend de voorste (duurste) steun mankeerde m.i. niets (niet lek of zo).