Sinds een week heb ik wat last met het terugschakelen van de derde naar de tweede versnelling. Hij gaat soms gewoon niet in zijn tweede versnelling met terugschakelen.
De V40 is uit 2003 (benzine 1.8 ) Nu heb ik inmiddels 260d km gereden en de koppeling is nog niet vervangen.. slijtage? Bak kapot aan het gaan? of wat anders..
Wie herkent dit probleem.
Terugschakel probleem V40 BiFuel 2003
-
- 5th Gear member
Synchromesh is het eerste wat biju mij opkomt, als het enkel en alleen in die versnelling is.
-
- 2nd Gear member
probleem inmiddels opgelost.. schakelbusjes laten vervangen bij de dealer. Die gaf vervolgens aan dat de bak olie lekt en dus vervangen moet worden.
Omdat de auto redelijk wat km's op de teller heeft staan besloten de bak te laten reviseren. Na revisie nieuwe koppeling en drukgroep etc laten zetten en bak schakelt weer als nieuw.
Revisie niet laten doen bij de dealer... zij vroegen voor een nieuwe bak ongeveer 3250 euro.. dat ging me even te ver
Omdat de auto redelijk wat km's op de teller heeft staan besloten de bak te laten reviseren. Na revisie nieuwe koppeling en drukgroep etc laten zetten en bak schakelt weer als nieuw.
Revisie niet laten doen bij de dealer... zij vroegen voor een nieuwe bak ongeveer 3250 euro.. dat ging me even te ver

V50 D5 GT edition II