Beste,
Ik zit met het volgende seriouzse probleem ;
Het onderstaande probleem doet zich voor sinds gisteravond 17:15 nadat ik thuis kwam en probeerde hem via de afstandbediening op slot te zetten .
Voor deze datum + tijdstip hebben we beide geen problemen gehad met het afsluiten van de auto's .
De centrale deurvergendeling van mij S60 van 2004 werkt overal naar behoren alleen op de oprit doet hij het niet ?
De Opel Astra Tourer Sport van de buurman ± 3 weken oud doet het sinds gistermidddag ook niet meer via de afstandbediening en ook alleen maar op onze oprit ?
We dacht dat het misschien eerst de auto's waren die op elkaar zouden storen maar nee na dat we ze beide hebben verplaatst een stukje verder op in de straat gaan de auto's gewoon op slot .
Ook hebben we geprobeerd dat als er maar een van de auto's op de oprit staat of dat het dan wel gaat maar dat mocht ook niet baten .
Toen hebben we ze allebei geprobeerd om bij onze buren op de oprit op slot te zetten en dat gaat perfect . ( ± 10 a 15 meter van onze oprit vandaan )
Het lijkt er op dat probleem zich alleen voordoet bij ons op de oprit !!
Okay toen alle elektrische apparaten ( routers / klik aan klik uit systeem voor stopcontacten / draadloze telefooons / elektrische garagedeur opnener's enzovoorts enzovoorts... die we in huis hebben staps gewijs uit gezet en telkens weer geprobeerd de auto op slot te krijgen maar nee ook geen olossing .
En we hebben beide ook geen nieuwe electrische apparten aangeschaft afgelopen tijd
Uiteindelijk van beide woningen allle aardlekschakelaars / hoofdschakelaars uit gezet en een paar minuten gewacht voor dat we het weer geprobeerd hebben de auto's op slot te zetten maar ook dit gaf geen oplossing !!
Ik heb verder niet echt een idee waar het aan zou kunnen liggen maar ik weet wel dat het alarm van de auto niet aan gaat zodra je hem met de sleutel op slot draait . ( heb tegen hem aan staan te duwen en trekken om het alarm af te laten gaan maar geen resultaat daarna de auto hij de andere buren op de oprit op alarm via de centrale vergrendeling van de sleutel en dan heeft hij maar een klein duwtje nodig om te loeien )
Vind het verder een nare gedachten dat mijn auto niet op alarm staat als ik op bed lig .
En zou het graag willen oplossen maar ben even ten einde raad voor wat oplossingen betreft .
Dus alle goeie raad is welkom....
Mvg,
Jeroen
Centrale deurvergendeling werkt alleen niet op de oprit...
-
- 1st Gear member
Vroeger was ik schizofreen, maar nu zijn we ok !!
-----------------------------------------------------------------
Volvo S60 2.0 T / 2004 / Sports Edition / 132 kW / Automaat
- Frumpy
- 5th Gear member
Dat is normaal, met de sleutel wordt het alarm niet geactiveerd, alleen met a.b.Wittehandel schreef:ik weet wel dat het alarm van de auto niet aan gaat zodra je hem met de sleutel op slot draait . ( heb tegen hem aan staan te duwen en trekken om het alarm af te laten gaan maar geen resultaat daarna de auto hij de andere buren op de oprit op alarm via de centrale vergrendeling van de sleutel en dan heeft hij maar een klein duwtje nodig om te loeien )
Al nieuwe batterij geprobeerd? Misschien net dat ene tikkeltje meer signaal wat tussen andere storingen wordt doorgegeven?
S80 2,5T AUT5 2004
- Paul
- Geartronic member
Ja herkenbaar. Weet dat op Schiphol je ook op sommige parkeerplekken dit probleem kan hebben. Maar waar die straling vandaan komt...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 1st Gear member
Nee nog niet een nieuw batterij geprobeerd in de sleutel maar heb de 2e sleutel wel geprobeerd en die deed het op de oprit ook niet .Frumpy schreef:Dat is normaal, met de sleutel wordt het alarm niet geactiveerd, alleen met a.b.Wittehandel schreef:ik weet wel dat het alarm van de auto niet aan gaat zodra je hem met de sleutel op slot draait . ( heb tegen hem aan staan te duwen en trekken om het alarm af te laten gaan maar geen resultaat daarna de auto hij de andere buren op de oprit op alarm via de centrale vergrendeling van de sleutel en dan heeft hij maar een klein duwtje nodig om te loeien )
Al nieuwe batterij geprobeerd? Misschien net dat ene tikkeltje meer signaal wat tussen andere storingen wordt doorgegeven?
Verder werken beide sleutels op een andere locatie perfect dus ik betwijfel het of dat het aan de sleutel ligt aangezien mijn buurman er ook last van heeft sinds gistermiddag .
Maar zal straks gelijk even proberen om de batterij te wisselen en daarna te testen .
Jeroen
-
- 1st Gear member
AardstralingPaul schreef:Ja herkenbaar. Weet dat op Schiphol je ook op sommige parkeerplekken dit probleem kan hebben. Maar waar die straling vandaan komt...

Verder op Schiphol nog nooit last van gehad en ik kom er toch regelmatig zeg maar .
Maar dan sta ik meestal in dezelfde pakeergarage .
Jeroen
-
- 1st Gear member
Zou wel kunnen misschien maar aangezien het echt maar op een plek van maximaal 20m² is dat we interferentie hebben met onze centrale vergrendeling vindt ik dat toch wel heel vreemd . ( echt 10 a 15 meter verder op geen probleem en verder ook niet in de straat / wijk / dorp / stad )945i schreef:Ik denk dat je deze interferentie wat verder weg moet zoeken..
Bijvoorbeeld een nieuwe GSM mast in de buurt oid.
En heb zojuist even een google search d'r uit gedaan en dat leverde geen nieuwe zendmasten in de buurt op .
Jeroen
-
- 1st Gear member
Weet iemand hoe je zulke straling kan meten op b.v. de oprit van onze woningen / verder op in de straat of noem maar een plek ?
- Oceanracer
- Geartronic member
Soms is zo'n probleem van tijdelijke aard. Grote kans dat tegen het einde van de week het probleem net zo snel is verdwenen dan dat het is ontstaan.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
Laten we het hopen want zit met toch niet echt lekker zeg maar .
Mijn vrouw droomde allemaal rare dingen van autodieven met storingskastjes en dergelijke...
En automatisch heb je zelf dan ook niet z'n al te beste nachtrust !! :-x
Mijn vrouw droomde allemaal rare dingen van autodieven met storingskastjes en dergelijke...
En automatisch heb je zelf dan ook niet z'n al te beste nachtrust !! :-x
-
- 1st Gear member
Komt in grote lijnen op het zelfde neer ...945i schreef:Dan ga jij toch om en om waken, en laat je vrouw rustig slapen.
Weg = nachtrust !!
- Oceanracer
- Geartronic member
Die werkt inderdaad niet op 230V dus helpt die aardlekschakelaar ook niks.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
-
- 1st Gear member
Moet ik nog eens even bekijken bij onze buurtjes allen wel vreemd dat het prbleem zich alleen voordoet op onze opritten .Franswa schreef:Niemand in de buurt met een draadloze deurbel, dit heb ik ook al eens als oorzaak voorbij zien komen.
Dan zou dat waarschijnlijk bij ons zelf moeten zitten....
Thanks so far...
- Birdie68
- 1st Gear member
Ik heb hetzelfde ook ooit gehad op een parkeerplaats bij het strand in Scheveningen. (geen huizen in de directe buurt)
Centrale vergrendeling via de afstandsbediening werkte niet, kon alleen met de sleutel de auto op slot zetten.
bij terugkomst, 2 uur later, werkte de afstandsbediening nog steeds niet.
Verder nooit (meer) last van gehad.
Ben dus ook erg benieuwd waar dit door veroorzaakt kan worden.
Centrale vergrendeling via de afstandsbediening werkte niet, kon alleen met de sleutel de auto op slot zetten.
V60 D6 Plug-in Hybrid Summum 288pk, MY2015, (2020 - ....)
S60, Drivers Edition, D5 185 pk, MY2007, Geartronic, JVC KW-M745DBT, Black Sapphire metallic, Sunroof (2010-2020)
S60, Drivers Edition, D5 185 pk, MY2007, Geartronic, JVC KW-M745DBT, Black Sapphire metallic, Sunroof (2010-2020)
-
- 1st Gear member
:? Hhhmmm dan misschien toch aardstraling.....Birdie68 schreef:Ik heb hetzelfde ook ooit gehad op een parkeerplaats bij het strand in Scheveningen. (geen huizen in de directe buurt)

- Paul
- Geartronic member
Ja ik kom er ook dagelijks en heeft maar met bepaalde parkeerplekken te maken. Dus dat je er daar nooit last van hebt kan ik me voorstellen. Maar goed weet van dit probleem daarWittehandel schreef:AardstralingPaul schreef:Ja herkenbaar. Weet dat op Schiphol je ook op sommige parkeerplekken dit probleem kan hebben. Maar waar die straling vandaan komt...![]()
Verder op Schiphol nog nooit last van gehad en ik kom er toch regelmatig zeg maar .
Maar dan sta ik meestal in dezelfde pakeergarage .
Jeroen

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- Koidream
- 3rd Gear member
Ik heb het gehad op mijn oprit 
Oorzaak was de extra draadloze deurbel die na het indrukken was blijven hangen.

Oorzaak was de extra draadloze deurbel die na het indrukken was blijven hangen.
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
-
- 1st Gear member
Ik zeg aardstralen, het einde van de wereld...
Serieus, ik heb ook wel eens geparkeerd op plekken waar de afstandsbediening niet werkt, ergens anders doet hij het dan weer gewoon. Nooit een verklaring voor gevonden.
Serieus, ik heb ook wel eens geparkeerd op plekken waar de afstandsbediening niet werkt, ergens anders doet hij het dan weer gewoon. Nooit een verklaring voor gevonden.
Volvo S60 2.4 D Drivers Edition II
Volvo XC70 D5 Summum
Volvo V60 D2 Summum automaat
Volvo PV544 Katterug
Volvo P210 Duett
Volvo XC70 D5 Summum
Volvo V60 D2 Summum automaat
Volvo PV544 Katterug
Volvo P210 Duett