hallo allen , hier een bezorgde volvorijder .
effe korte schets .
verleden jaar ging ik over tot de aankoop van een volvo c70 van twee jaar oud met zo een 60 000 km op de teller . leuke wagen en degelijk... wel prijzig :S
nu ja je krijgt er zo een jaartje garantie op , twas een garage waar er enkel tweedehands klassewagens verkocht werden dus ik dacht dit zit wel goed..
dus verleden zomer veel rijplezier, wel hier en daar een akkefietje maar globaal heel tevreden over de nieuwe aankoop.
dit jaar ging het iets minder, de wagen geeft plots aan "ruim tijd reg service"
dus ..hop naar de garage in kwestie voor onderhoud , afspraak en oke wagen gebracht..
olie werd ververst ( maar eruit gezogen zei de mechanieker ) en remmen vooraan vervangen..
het gekke was echter dat de mechanieker zei van " tzou kunnen zijn dat er iets aan is want we hebben de olie eruit gezogen " .........
alles correct betaald, zo een 600 euro
nu ga ik naar men wagen en rijd ermee weg , niks aan de hand
dag erop echter .... krijg ik de melding "motorsysteem service vereist", dus terug naar garage , neemt er een bakje om men wagen te resetten maar zen reactie naar me toe was ietwat raar...
kwart getokkeld erop , melding ging niet weg, dus effe aan reset staafje en de melding is weg ( tjah dat kan ik zelf ook !!!)
garagehouder zegt me dus , als het terugkomt dan breng je hem maar es weer binnen en ga ik ermee naar een collega.
oke, 20 km gereden en melding ' motorsysteem .....' was er terug, grrrrrr
meteen weer naar de garage in kwestie en achtergelaten, die ging er mee naar zen collega en klopt want ik had de teller genoteerd omdat ik het al een beetje gek vond zo...
savonds om de wagen, geen melding oef....dus eindje gereden, wagen stil, contact weer aan en .....melding terug GGrrrrrrrrrr
Dus ik was het beu, ben naar een volvo dealer te brugge (w-vl belgie ) gereden waar ze me wisten te vertellen dat het goed aan de viscositeit van de ververste olie kon liggen ....
dus hop de nieuwe olie eruit en de olie van volvo erin en aan het diagnosecenter .... effe mee gekeken en daar stond vooraan aan de wagen een rood vierkant, waarop de mekanieker me zegt , het zal de oliedrukmeter zijn die stuk ik , ik ga de code effe verwijderen en je ziet maar...
factuur 150 euro , geen probleem vereffend maar was beu geven.
nu vraag ik aan een doorwinterde mekanieker daar ( werkt er al jaren ) had je dit al nog ?? waarop ie me antwoordt " die oliedrukmeters heb ik nog nooit weten stuk gaan in men hele carriere, kosten rond de 200 euro wel "
oke buiten gereden, 1 km contact af en aan en grrrrrrrrrrrr melding motorsysteem service vereist
olie is er genoeg in , koelvloeistof ook , dus heb ik af en toe geklikt zodat de melding elke dag weg is.
zo het hele verhaal, nu men vraag naar welwillende volvo rijders hier , wat raden jullie me aan en of maakten jullie dit ook al mee en zo ja hoe werd het aldaniet opgelost
al vast bedankt voor eventuele reacties
groeten
hallo allen , hier een bezorgde volvorijder .
effe korte schets .
verleden jaar ging ik over tot de aankoop van een volvo c70 van twee jaar oud met zo een 60 000 km op de teller . leuke wagen en degelijk... wel prijzig :S
nu ja je krijgt er zo een jaartje garantie op , twas een garage waar er enkel tweedehands klassewagens verkocht werden dus ik dacht dit zit wel goed..
dus verleden zomer veel rijplezier, wel hier en daar een akkefietje maar globaal heel tevreden over de nieuwe aankoop.
dit jaar ging het iets minder, de wagen geeft plots aan "ruim tijd reg service"
dus ..hop naar de garage in kwestie voor onderhoud , afspraak en oke wagen gebracht..
olie werd ververst ( maar eruit gezogen zei de mechanieker ) en remmen vooraan vervangen..
het gekke was echter dat de mechanieker zei van " tzou kunnen zijn dat er iets aan is want we hebben de olie eruit gezogen " .........
alles correct betaald, zo een 600 euro
nu ga ik naar men wagen en rijd ermee weg , niks aan de hand
dag erop echter .... krijg ik de melding "motorsysteem service vereist", dus terug naar garage , neemt er een bakje om men wagen te resetten maar zen reactie naar me toe was ietwat raar...
kwart getokkeld erop , melding ging niet weg, dus effe aan reset staafje en de melding is weg ( tjah dat kan ik zelf ook !!!)
garagehouder zegt me dus , als het terugkomt dan breng je hem maar es weer binnen en ga ik ermee naar een collega.
oke, 20 km gereden en melding ' motorsysteem .....' was er terug, grrrrrr
meteen weer naar de garage in kwestie en achtergelaten, die ging er mee naar zen collega en klopt want ik had de teller genoteerd omdat ik het al een beetje gek vond zo...
savonds om de wagen, geen melding oef....dus eindje gereden, wagen stil, contact weer aan en .....melding terug GGrrrrrrrrrr
Dus ik was het beu, ben naar een volvo dealer te brugge (w-vl belgie ) gereden waar ze me wisten te vertellen dat het goed aan de viscositeit van de ververste olie kon liggen ....
dus hop de nieuwe olie eruit en de olie van volvo erin en aan het diagnosecenter .... effe mee gekeken en daar stond vooraan aan de wagen een rood vierkant, waarop de mekanieker me zegt , het zal de oliedrukmeter zijn die stuk ik , ik ga de code effe verwijderen en je ziet maar...
factuur 150 euro , geen probleem vereffend maar was beu geven.
nu vraag ik aan een doorwinterde mekanieker daar ( werkt er al jaren ) had je dit al nog ?? waarop ie me antwoordt " die oliedrukmeters heb ik nog nooit weten stuk gaan in men hele carriere, kosten rond de 200 euro wel "
oke buiten gereden, 1 km contact af en aan en grrrrrrrrrrrr melding motorsysteem service vereist :evil:
olie is er genoeg in , koelvloeistof ook , dus heb ik af en toe geklikt zodat de melding elke dag weg is. :-x
zo het hele verhaal, nu men vraag naar welwillende volvo rijders hier , wat raden jullie me aan en of maakten jullie dit ook al mee en zo ja hoe werd het aldaniet opgelost
al vast bedankt voor eventuele reacties
groetenhallo allen , hier een bezorgde volvorijder .
effe korte schets .
verleden jaar ging ik over tot de aankoop van een volvo c70 van twee jaar oud met zo een 60 000 km op de teller . leuke wagen en degelijk... wel prijzig :S
nu ja je krijgt er zo een jaartje garantie op , twas een garage waar er enkel tweedehands klassewagens verkocht werden dus ik dacht dit zit wel goed..
dus verleden zomer veel rijplezier, wel hier en daar een akkefietje maar globaal heel tevreden over de nieuwe aankoop.
dit jaar ging het iets minder, de wagen geeft plots aan "ruim tijd reg service"
dus ..hop naar de garage in kwestie voor onderhoud , afspraak en oke wagen gebracht..
olie werd ververst ( maar eruit gezogen zei de mechanieker ) en remmen vooraan vervangen..
het gekke was echter dat de mechanieker zei van " tzou kunnen zijn dat er iets aan is want we hebben de olie eruit gezogen " .........
alles correct betaald, zo een 600 euro
nu ga ik naar men wagen en rijd ermee weg , niks aan de hand
dag erop echter .... krijg ik de melding "motorsysteem service vereist", dus terug naar garage , neemt er een bakje om men wagen te resetten maar zen reactie naar me toe was ietwat raar...
kwart getokkeld erop , melding ging niet weg, dus effe aan reset staafje en de melding is weg ( tjah dat kan ik zelf ook !!!)
garagehouder zegt me dus , als het terugkomt dan breng je hem maar es weer binnen en ga ik ermee naar een collega.
oke, 20 km gereden en melding ' motorsysteem .....' was er terug, grrrrrr
meteen weer naar de garage in kwestie en achtergelaten, die ging er mee naar zen collega en klopt want ik had de teller genoteerd omdat ik het al een beetje gek vond zo...
savonds om de wagen, geen melding oef....dus eindje gereden, wagen stil, contact weer aan en .....melding terug GGrrrrrrrrrr
Dus ik was het beu, ben naar een volvo dealer te brugge (w-vl belgie ) gereden waar ze me wisten te vertellen dat het goed aan de viscositeit van de ververste olie kon liggen ....
dus hop de nieuwe olie eruit en de olie van volvo erin en aan het diagnosecenter .... effe mee gekeken en daar stond vooraan aan de wagen een rood vierkant, waarop de mekanieker me zegt , het zal de oliedrukmeter zijn die stuk ik , ik ga de code effe verwijderen en je ziet maar...
factuur 150 euro , geen probleem vereffend maar was beu geven.
nu vraag ik aan een doorwinterde mekanieker daar ( werkt er al jaren ) had je dit al nog ?? waarop ie me antwoordt " die oliedrukmeters heb ik nog nooit weten stuk gaan in men hele carriere, kosten rond de 200 euro wel "
oke buiten gereden, 1 km contact af en aan en grrrrrrrrrrrr melding motorsysteem service vereist :evil:
olie is er genoeg in , koelvloeistof ook , dus heb ik af en toe geklikt zodat de melding elke dag weg is. :-x
zo het hele verhaal, nu men vraag naar welwillende volvo rijders hier , wat raden jullie me aan en of maakten jullie dit ook al mee en zo ja hoe werd het aldaniet opgelost
al vast bedankt voor eventuele reacties
groeten
motorsysteem service vereist C70
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07.02.2011 - 13:55
men excuses ervoor, ik dacht dat het op de verkeerde plek stond vandaar , op gegoogled en hier op de site zitten zoeken hoor maar dan gaat het steeds over een staafje van een drukklep.... maar vind het maar gek dat het net na men service beurt zo is en dat de kerel in kwestie zei van " het zou kunnen dat er iets is ..."
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.09.2007 - 21:48
raar.. lijkt mij toch dat als de ze foutcodes uitlezen van zo`n moderne auto (2 jaar oud) dat ze redelijk snel de oorzaak kunnen vinden hiervan..
misschien een alternatieve dealer opzoeken en er even bij staan zodra ze de codes uitlezen (staat altijd wel een omschrijving van hoe en waar de code voor dient) dan kan je op dat moment altijd vragen van in welke richting de oorzaak kan liggen..
en dan hierna de eventuele reparatie toestaan mits dit gegarandeerd de oorzaak is..
daarna terug naar de andere dealer en die rekening op tafel gooien en vragen waarom hun niet achter deze conclusie is gekomen..
lijkt me allemaal niet zo moeilijk als ik bovenstaand lees..
misschien een alternatieve dealer opzoeken en er even bij staan zodra ze de codes uitlezen (staat altijd wel een omschrijving van hoe en waar de code voor dient) dan kan je op dat moment altijd vragen van in welke richting de oorzaak kan liggen..
en dan hierna de eventuele reparatie toestaan mits dit gegarandeerd de oorzaak is..
daarna terug naar de andere dealer en die rekening op tafel gooien en vragen waarom hun niet achter deze conclusie is gekomen..
lijkt me allemaal niet zo moeilijk als ik bovenstaand lees..
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 07.02.2011 - 13:55
ik was erbij in de volvo garage bij het uitlezen ,er stond nergens een code te zien enkel gaf de lezer met een rood vierkant aan dat het vooraan de wagen was (ongeveer ter hoogte van de radiator) vandaar dat men " gokte" op de oliedruksensor , men was niet zeker.
bijkomend vraagje , gesteld dat ik hun vraag een nieuwe sensor in de fiche te steken en tegen de massa te houden , zou de foutlezing weg kunnen zijn of moet die werkelijk in de olie zitten ??
bijkomend vraagje , gesteld dat ik hun vraag een nieuwe sensor in de fiche te steken en tegen de massa te houden , zou de foutlezing weg kunnen zijn of moet die werkelijk in de olie zitten ??
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 19.08.2010 - 15:15
Ik zou het bizar vinden dat het aan de olie ligt als het standaar volvo olie is ...
Neef van me had laatst het zelfde probleem, was op onderhoud gegaan bij de garage (Saab) en na 5km begon ook servicelampje te branden. Terug naar garage, resetten en klaar.
Neef van me had laatst het zelfde probleem, was op onderhoud gegaan bij de garage (Saab) en na 5km begon ook servicelampje te branden. Terug naar garage, resetten en klaar.
Volvo S70 2.5 TDI
- VolvoC70T5
- 2nd Gear member
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 01.09.2007 - 21:48
dan hebben ze een uitlezer welke dan niet in detail gaat..
als dat ding iets aangeeft van dat het daar moet zitten staat er vast en zeker wel tekst bij en of een code met de reden van..
kan me niet voorstellen dat zo`n uitlezer het houdt bij een plaatje..
als dat ding iets aangeeft van dat het daar moet zitten staat er vast en zeker wel tekst bij en of een code met de reden van..
kan me niet voorstellen dat zo`n uitlezer het houdt bij een plaatje..
peregrine2 schreef:ik was erbij in de volvo garage bij het uitlezen ,er stond nergens een code te zien enkel gaf de lezer met een rood vierkant aan dat het vooraan de wagen was (ongeveer ter hoogte van de radiator) vandaar dat men " gokte" op de oliedruksensor , men was niet zeker.
bijkomend vraagje , gesteld dat ik hun vraag een nieuwe sensor in de fiche te steken en tegen de massa te houden , zou de foutlezing weg kunnen zijn of moet die werkelijk in de olie zitten ??
- MartijnC70T5
- 3rd Gear member
- Berichten: 286
- Lid geworden op: 20.06.2010 - 10:37
- Locatie: Veenendaal
Heel vreemd dat ze het idd niet kunnen vinden.
Mischien een Bosch garage die kunnen meestal ook alles uitlezen en hebben een algemeene kennis.
het is geen opel anders zou ik zeggen lampje er uit en door rijden
Mischien een Bosch garage die kunnen meestal ook alles uitlezen en hebben een algemeene kennis.
het is geen opel anders zou ik zeggen lampje er uit en door rijden

Scandinavian Luxury...................Other Car's
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde
Volvo 480GT................................Ford Fiesta Xri
Volvo C70 T5 325PK................... Opel Tigra Rio Verde