Pagina 1 van 1

1.9 115pk

Geplaatst: 11.02.2011 - 14:59
door Bart Giesen
Hebben jullie ook een onwijs turbogat? Als ik vanuit b.v. de 2 naar de 3 schakel bij +/- 2300 rpm, moet ik echt vol gas geven anders kom ik niet vooruit joh!

Re: 1.9 115pk

Geplaatst: 11.02.2011 - 15:13
door Ramon&Ramon
Bart Giesen schreef:Hebben jullie ook een onwijs turbogat? Als ik vanuit b.v. de 2 naar de 3 schakel bij +/- 2300 rpm, moet ik echt vol gas geven anders kom ik niet vooruit joh!

dan klopt er iets niet

Geplaatst: 11.02.2011 - 17:01
door Buurtje
Ook totaal geen last van, maar ik geloof ook niet dat ik al bij 2300 RPM schakel.

Ik zal er eens op letten.

Re: 1.9 115pk

Geplaatst: 11.02.2011 - 18:18
door Bart Giesen
Ramon&Ramon schreef:
Bart Giesen schreef:Hebben jullie ook een onwijs turbogat? Als ik vanuit b.v. de 2 naar de 3 schakel bij +/- 2300 rpm, moet ik echt vol gas geven anders kom ik niet vooruit joh!

dan klopt er iets niet
Het is om het 'gat' op te vangen, snap je wat ik bedoel?...

Geplaatst: 11.02.2011 - 21:06
door devnullT4
turbogat ?

Bij hoeveel toeren doet de turbo eigenlijk mee bij die 115pk diesels ?

Geplaatst: 13.02.2011 - 15:12
door Buurtje
Ik heb gister even gekeken (schakelen bij 2300 toeren), maar ik heb echt nergens last van.
De 115pk diesel is bij bijna elk toerental een feestje :)

Geplaatst: 14.02.2011 - 12:41
door simsek04
De turbo begint rond 1800 rpm en trekt aardig door. Het is mij totaal niet opgevallen, maar zal vandaag erop letten.
Het enige wat mij opvalt is de 1 die erg kort is, maar dat heeft met de bak te maken. De resterende versnellingen zijn inderdaad nog elke dat een feest!!

Geplaatst: 14.02.2011 - 19:29
door sjoerdb
bij een 115pk 1.9D kan je wel klein beetje merken dat de turbo van stand veranderd. hij heeft namelijk variabele schoepen waarvan je de verandering kan merken in het vermogen.

Geplaatst: 21.02.2011 - 14:23
door GekkeBelg
sjoerdb schreef:bij een 115pk 1.9D kan je wel klein beetje merken dat de turbo van stand veranderd. hij heeft namelijk variabele schoepen waarvan je de verandering kan merken in het vermogen.
dan zou je denken dat je het juist minder hard zou voelen omdat het geleidelijk aan gaat. Bij een vaste schoepen ga je dat idd wel voelen.

Ik schakelde met men v40 rond de 2000 toeren. Maar op 2300 moet die idd al goed wat vermogen hebben. Zijn al je slangen etc nog goed aangesloten? (zoals die van de turbo etc?)

Geplaatst: 21.02.2011 - 14:41
door Bart Giesen
Ja maar juist als je bij de 2000 rpm schakel, val je in een gat!

Geplaatst: 21.02.2011 - 14:42
door GekkeBelg
hij trekt dan minder vlot dan wanneer je aan 2500 rijdt, maar in een gat vallen... nee dat had ik toch niet.

Geplaatst: 03.03.2011 - 20:59
door sjoerdb
als ik bij 2000 toeren overschakel dan voel ik geen bijzonder gat na opnieuw gasgeven.

Geplaatst: 04.04.2011 - 21:20
door mad_manic
Bij mij (zelfde model/bouwjaar) rond dezelfde km stand de luchtmassameter (LMM) vervangen. De gloeispiraal die erin zit is op een gegeven moment op en geeft verkeerde waarden door, dit resultaat in een suboptimale meting van de luchtmassa. Heb deze vervangen en de pk's waren meteen terug. Veel trekkracht onderin weer terug, minder rookwolken en ook beter doortrekken in de hogere toeren.

Geplaatst: 05.04.2011 - 01:49
door Bart Giesen
De luchtmassameter zit er nog geen 15.000km in :-)

Maar thanks voor het meedenken.