1.9 115pk
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Hebben jullie ook een onwijs turbogat? Als ik vanuit b.v. de 2 naar de 3 schakel bij +/- 2300 rpm, moet ik echt vol gas geven anders kom ik niet vooruit joh!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Bart Giesen schreef:Hebben jullie ook een onwijs turbogat? Als ik vanuit b.v. de 2 naar de 3 schakel bij +/- 2300 rpm, moet ik echt vol gas geven anders kom ik niet vooruit joh!
dan klopt er iets niet
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Ook totaal geen last van, maar ik geloof ook niet dat ik al bij 2300 RPM schakel.
Ik zal er eens op letten.
Ik zal er eens op letten.
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Het is om het 'gat' op te vangen, snap je wat ik bedoel?...Ramon&Ramon schreef:Bart Giesen schreef:Hebben jullie ook een onwijs turbogat? Als ik vanuit b.v. de 2 naar de 3 schakel bij +/- 2300 rpm, moet ik echt vol gas geven anders kom ik niet vooruit joh!
dan klopt er iets niet
- Buurtje
- 3rd Gear member
- Berichten: 399
- Lid geworden op: 06.08.2010 - 15:31
Ik heb gister even gekeken (schakelen bij 2300 toeren), maar ik heb echt nergens last van.
De 115pk diesel is bij bijna elk toerental een feestje
De 115pk diesel is bij bijna elk toerental een feestje

Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 24.01.2009 - 20:59
De turbo begint rond 1800 rpm en trekt aardig door. Het is mij totaal niet opgevallen, maar zal vandaag erop letten.
Het enige wat mij opvalt is de 1 die erg kort is, maar dat heeft met de bak te maken. De resterende versnellingen zijn inderdaad nog elke dat een feest!!
Het enige wat mij opvalt is de 1 die erg kort is, maar dat heeft met de bak te maken. De resterende versnellingen zijn inderdaad nog elke dat een feest!!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
bij een 115pk 1.9D kan je wel klein beetje merken dat de turbo van stand veranderd. hij heeft namelijk variabele schoepen waarvan je de verandering kan merken in het vermogen.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
dan zou je denken dat je het juist minder hard zou voelen omdat het geleidelijk aan gaat. Bij een vaste schoepen ga je dat idd wel voelen.sjoerdb schreef:bij een 115pk 1.9D kan je wel klein beetje merken dat de turbo van stand veranderd. hij heeft namelijk variabele schoepen waarvan je de verandering kan merken in het vermogen.
Ik schakelde met men v40 rond de 2000 toeren. Maar op 2300 moet die idd al goed wat vermogen hebben. Zijn al je slangen etc nog goed aangesloten? (zoals die van de turbo etc?)
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Ja maar juist als je bij de 2000 rpm schakel, val je in een gat!
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 30.11.2009 - 14:16
- Contacteer:
hij trekt dan minder vlot dan wanneer je aan 2500 rijdt, maar in een gat vallen... nee dat had ik toch niet.
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
als ik bij 2000 toeren overschakel dan voel ik geen bijzonder gat na opnieuw gasgeven.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 07.02.2007 - 22:40
Bij mij (zelfde model/bouwjaar) rond dezelfde km stand de luchtmassameter (LMM) vervangen. De gloeispiraal die erin zit is op een gegeven moment op en geeft verkeerde waarden door, dit resultaat in een suboptimale meting van de luchtmassa. Heb deze vervangen en de pk's waren meteen terug. Veel trekkracht onderin weer terug, minder rookwolken en ook beter doortrekken in de hogere toeren.
Volvo V60 T4 Summum, MY 2014
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
Volvo V70 2.0D Limited Edition, MY 2009
Volvo V40 1.9D 115pk Sports Edition MY2003, Virtual Blue
Volvo 440 DL 1.6 MY1993
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
De luchtmassameter zit er nog geen 15.000km in
Maar thanks voor het meedenken.

Maar thanks voor het meedenken.