Koppeling blokkeerd

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
erik8ruud
1st Gear member

S'Morgens wilde ik wegrijden en kreeg mijn Volvo V50 2.0 diesel niet meer in z'n versnelling, vorige avond nog gewoon neergezet.
Na even pompen met het koppelingspedaal deed alles weer normaal, maar na een paar kilometer was alles geblokkeerd, hij stond in z'n vrij en kreeg hem niet meer in z'n versnelling.
Afgesleept naar de Volvo garage waar hij nu nog staat en blijkt de koppeling defect.
Kosten, 1250 euro nieuwe koppeling en cylinder. kassa !!!!!!! :(
Waarschijnlijk een of meerdere veren gebroken ???? bij stilstand ???
Wij balen hier wel erg van, de V50 heeft 208 duizend km gereden en is van 2006.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt ? graag een reactie, donatie mag ook.

Groeten Ruud
Iroll
6th Gear member

Is een normale km stand voor het vervangen van een koppeling, niets bijzonders zou ik zeggen. Shit happens nu eenmaal altijd onverwacht.
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

erik8ruud schreef:donatie mag ook.
:lol:
Ytos
3rd Gear member
Contacteer:

Niet met een Volvo, maar tot 2 keer toe met een andere auto meegemaakt. Was bij 30.000km en 60.000km. Eerste keer is onder coulance gemaakt. Tweede keer wilde men dat ik de helft zou betalen. Via m'n rechtsbijstand kreeg ik die helft terug (was goedkoper dan er een zaak van maken), dus het heeft me uiteindelijk niets gekost.

De eerste keer kwam ik bij een verkeerslicht aanrijden dat op rood stond. Toen het op groen sprong, rolde ik nog en schakelde ik terug van 5 naar 2 en gaf weer gas. I.v.m. roodlicht- & snelheidscamera's ging ik met 50km/h langs het licht, om vervolgens door te trekken naar 100km/h op de aansluitende autoweg. Doorschakelen naar 3 lukte niet meer. Auto is toen door de ANWB naar huis gereden, die er nog wel mee kon rijden. Ik mocht toen in de ANWB VW T5 naar huis :D

De tweede keer stond ik voor het verkeerslicht en trok ik wat sneller op dan normaal. Ik trok door in z'n 2 en... kaduuk. Wist gelijk wat het was en werd wederom afgesleept. De Logix leenauto die ik toen kreeg was overigens een vrijwel nieuwe V70 2.4 140pk. Dat was dan weer een geluk bij een ongeluk ;)

Ik heb met genoemde auto na de tweede reparatie nooit meer door durven trekken.
MY2008 Chameleon Blue V50 1.8F Kinetic (Dynamic?) former Company Car of Volvo Sweden
MY2015 Chrystal White Metallic V60 Nordic+ T5 GT8 Summum Intellisafe Line & Security Line Full Options

Ytos' Photography website
Ytos on Facebook
erik8ruud
1st Gear member

Ja, dat een koppeling slijt bij zo'n kilometerstand begrijp ik wel maar s'avonds neerzetten en s'morgens stuk begrijp ik niet.
En hij deed het na even intrappen weer en na enkele kilometers weer niet.
Normaal gaat een koppeling toch slippen als hij versleten is ?

gr. Ruud
Iroll
6th Gear member

Bij mij klapte de koppeling eruit toen ik een bocht uit accelereerde. Het hele hart van de koppelingsplaat lag los van de koppelingsplaat. Van het ene op het andere moment zonder enige waarschuwing vooraf, zo deed die het perfect en zo was het over en uit. Het hoeft dus niet te beginnen met slippen. Het intrappen wat je moest doen om druk te krijgen is de koppelingscilinder die lekt. Daarom moet die vervangen (of gereviseerd) worden.
lvisser
2nd Gear member

erik8ruud schreef:S'Morgens wilde ik wegrijden en kreeg mijn Volvo V50 2.0 diesel niet meer in z'n versnelling, vorige avond nog gewoon neergezet.
Na even pompen met het koppelingspedaal deed alles weer normaal, maar na een paar kilometer was alles geblokkeerd, hij stond in z'n vrij en kreeg hem niet meer in z'n versnelling.
Afgesleept naar de Volvo garage waar hij nu nog staat en blijkt de koppeling defect.
Kosten, 1250 euro nieuwe koppeling en cylinder. kassa !!!!!!! :(
Waarschijnlijk een of meerdere veren gebroken ???? bij stilstand ???
Wij balen hier wel erg van, de V50 heeft 208 duizend km gereden en is van 2006.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt ? graag een reactie, donatie mag ook.

Groeten Ruud
Riekt voor mij naar een lekke/defecte koppelingscylinder, je bouwt namelijk weer druk op en dan doet ie het weer even . Cylinder loopt leeg en hetzelfde probleem doet zich weer voor.
Je krijgt hem zonder te ontkoppelen niet in zijn vrij dus niet schakelen dus geen druk.
Maar dat je met 208k de koppeling wel mag vernieuwen is niets bijzonders maar ik denk dat het in dit geval een gare cylinder is en een reparatie daarvan hoeft geen 1250 Euris te kosten.
V50 2.4i 2005 Geartronic Summum Communication Line High
erik8ruud
1st Gear member

De auto net opgehaald, er kwam nog een kleinigheidje bij,
het massa vliegwiel was door ronddraaiende brokstukken zo beschadigd dat die
ook vervangen moest worden, 600 euro ex en een beetje werk.
Zo is deze reparatie opgelopen naar zo'n slordige 2000 euro.
Opsomming van de onderdelen:
Complete koppeling, druk cylinder, massa vliegwiel en klein materiaal en veel arbeidsuren.
Ik hoop dit niet al te vaak mee te maken anders wordt het fietsen.

gr. Ruud
erik8ruud
1st Gear member

De vriendelijke garage stuurde mij een rekening van 1500 euro,
Ik denk dat ze de uren aangepast hebben want in 5 uur klaar je dit klusje echt niet.
De V50 rijd weer als vanouds, bedankt voor jullie reactie's

Ruud
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”