Portier opent niet met AB, sluit wel

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
GerwinP
Starter

Heeft er iemand ervaring met het repareren van een portierslot ?
Bij de vorige eigenaar heeft een van de kinderen het slot tegengehouden bij het openen, waardoor er binnenin iets kapot is gegaan.

Is dit te repareren, of moet ik een nieuw slot hebben ?
en, als nieuw, hoe kom ik aan zo'n slot (regio Zeist).

Alvast bedankt ..

Gerwin
Cory
1st Gear member

Ik zou het eerst eens demonteren om te bekijken wat er defect is. Misschien alleen iets krom, of gebroken en te lijmen.
Demonteren is wel een klusje waar je je best even op moet voorbereiden, op de fora zijn genoeg aanwijzingen te vinden.

Een nieuw slot is DUUR! Vervanging met gebruikt (van sloop of onderdelenhandel) is stukken voordeliger.

Succes!
©orné - kracht zit 'm in het vermogen de tong en de rechterhand/-voet te nuanceren
'97 ('04, D) V70 T-5 Exclusive AUT bordeauxrood
'14 ('21, EE) XC70 T6 AWD Polestar Summum (B6304T4 TF-80SCAWD) Seashell metallic (484) "loaded" is een understatement
... en 'n drie- en paar tweewielers
GerwinP
Starter

Hallo Corne,

Dank voor je reactie. Toevallig heb ik de boel vandaag gerepareerd :)

Ik heb gekeken, en er was een kunststof 'iets' kapot. Dit zou het slot weer moeten openen, alleen tja ... datdeetieniemeer ...
Via onderdelenlijn ben ik aan een redelijk geprijsd exemplaar gekomen, wat ik al na 2 dagen in huis had :)

*ALS* ik reclame zou mogen maken, zou ik zeggen dat de service van Auto Rima in Druten ditmaal prima was, alleen mag dat geloof ik niet :oops:

Gerwin
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”