Accu lampje werkt niet 240 1983

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Ghia
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 04.08.2009 - 07:45

Hallo,

Kabeltje van mijn acculampje is half vergaan.
Weet iemand een mooi schema te vinden op internet.
Of weet waar ik het nieuwe stuk kabel het beste kan bevestigen ...

BvDank
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Hoe kan dat nou vergaan, is het bij de lamp zelf of in de motorruimte nabij de dynamo want dan kan ik met het wel voorstellen. Olie dampen en hitte en de mantel wordt broos en scheurt.
Gebruikersavatar
abbabak1
4th Gear member
Berichten: 511
Lid geworden op: 02.05.2010 - 18:36
Locatie: bergneustadt

Volgens mij komen ze bovenop je inlaat weer bij elkaar.Ik zou vanaf daar vernieuwen.
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
Ghia
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 04.08.2009 - 07:45

Hoi,

het is bij de dynamo zelf.
Buitenmantel ligt er al half af en om bij weer een goed stuk kabel te komen, moet je zoveel weghalen dat de boel dan weer te kort is.

Moet wel zeggen dat bij mijn volvo's de bekabeling niet denderend is (ex 88er 760, 85er 740 en 83er 240) onder de motorkap kom ik regelmatig verteerd spul tegen (trouwens bij mijn '77er Saab 99 ook).

Zal toeval zijn, of iets Zweeds, bij mijn oude Fords heb ik daar nooit last van gehad.
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Ghia schreef:Hoi,

het is bij de dynamo zelf.
Buitenmantel ligt er al half af en om bij weer een goed stuk kabel te komen, moet je zoveel weghalen dat de boel dan weer te kort is.

Moet wel zeggen dat bij mijn volvo's de bekabeling niet denderend is (ex 88er 760, 85er 740 en 83er 240) onder de motorkap kom ik regelmatig verteerd spul tegen (trouwens bij mijn '77er Saab 99 ook).

Zal toeval zijn, of iets Zweeds, bij mijn oude Fords heb ik daar nooit last van gehad.
Meest simpele reparatie is dezelfde draad kleur en dikte kopen, oude kabel zo ver wegnemen tot je een vers stuk te pakken hebt en dan niet met kabelschoentjes werken maar solderen en vergeet geen krimpkous te gebruiken als je klaar bent anders maak je sluiting.
Ghia
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 04.08.2009 - 07:45

Hoi,

Gelukkig net een mooi soldeer apparaatje gekocht bij de Lidl ...
Weet nog een adresje waar ze prima krimpkous verkopen met lijm ...

Eerst maar even een noodoplossing, is me nu nog te koud buiten ... :?
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

Ghia schreef:Hoi,

Gelukkig net een mooi soldeer apparaatje gekocht bij de Lidl ...
Weet nog een adresje waar ze prima krimpkous verkopen met lijm ...

Eerst maar even een noodoplossing, is me nu nog te koud buiten ... :?
Vergeet ook niet een deugelijke aansluiting te maken op de dynamo. Neem dus goede kwaliteit kabelschoentjes of een ander aansluiting voor de dynamo.

Je hebt ook krimpkous met soldeer erin, isolatie van de bedrading eraf verbindingstuk er omheen aansteker eronder en de rest gaat vanzelf, werkt ook hartstikke goed wordt veel in de garage's toegepast, althans bij garages die veel met oldtimers werken.
Ghia
1st Gear member
Berichten: 34
Lid geworden op: 04.08.2009 - 07:45

Vandaag even alles goed bekeken en het draadje uiteindelijk ook even aan massa gelegd.
Zie daar, accu lampje ging branden.

Nu duidelijk, dynamo is stuk.

Nieuwe is reeds besteld, kan er volgende week in ...

Dank voor alle info en input.

Gr.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”