Cruise control werkt niet altijd

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Ron 1
Starter

Heb nieuwe volvo s40 16d e-drive (26/01/2011) waarvan de cruise control en de schakel indicator op het scherm niet altijd werkt cruise control werkt volgens het scherm wel (cruise-on) maar als ik het gaspedaal los laat zakt de snelheid terug reed op dat moment 70km/u als de cruise control niet werkt werkt de schakel indicator ook niet. Als de auto opnieuw aan en uit wordt gezet werkt alles terug normaal. Is bij volvo dealer geweest kan geen fout vinden is uit gelezen geweest. Zijn hier nog mensen die hier last van hebben.
Rutger
4th Gear member
Contacteer:

Dag Ron,

Zelfde motor, zelfde systeem, maar nog nooit problemen mee gehad.
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
Gait
3rd Gear member

verder geen storing in de boordcomputer?
ik had het vorige week een keer, maar had vorige week ook telkens de meldingen anti-skid service vereist en verminderd motorvermogen.

bleek uiteindelijk vanuit het roetfilter te komen, maar veroorzaakt door vocht in een stekker (en misschien ook in de boordcomputer).
Gert

Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Oceanracer
Geartronic member

Het niet oppakken van de ingestelde snelheid komt in veel gevallen door een defecte pedaalsensor bij de koppeling of de rem.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Ron 1
Starter

Vocht ?auto is nog maar 1 maand oud pedaalsensor kapot kan ik berijpen maar heeft die sensor ook iets te maken met schakel indicator dit is een pijltje dat op het scherm komt wanneer je moet op schakelen.Heb geen foutmeldingen. Als auto opnieuw gestart word werkt alles terug normaal. Auto moet begin volgende maand naar garage. Dus alle tips zijn nog altijd welkom. ron
Oceanracer
Geartronic member

Als je de auto (opnieuw) start, heb je voor die tijd het rempedaal gebruikt en de koppeling ingetrapt. Als de storing in een pedaalsensor zit, is het niet zo vreemd dat het daarna weer normaal functioneert.

Ik zou zelf niet weten wat een pedaalsensor met de schakelindicator van doen heeft.
Ron 1
Starter

Ik moet als ik start altijd eerst de koppeling ingetrapt hebben anders start hij niet rem word niet gebruikt bij start
Oceanracer
Geartronic member

Kwestie van uitproberen dus. :-)
Gait
3rd Gear member

Ron 1 schreef:Ik moet als ik start altijd eerst de koppeling ingetrapt hebben anders start hij niet rem word niet gebruikt bij start
Maar als het goed is wel bij het stoppen, en daarmee dus tussen het niet werken van de cruisecontrol en het opnieuw starten ;-)

Mijn vraag was meer of je tegelijkertijd ook een melding in het scherm kreeg, niet zozeer de suggestie dat het (ook) bij jou door vocht zou komen. Ook ik zie het verband tussen schakelindicator en pedaalsensor niet, maar als de problemen met de cc door een pedaalsensor zouden komen, zou ik het wel toevallig vinden dat je telkens op hetzelfde moment een storing hebt met de schakelindicator.

Ik zou de auto laten uitlezen door de garage, misschien dat er wel een storing wordt weggeschreven zonder dat je die op het scherm hebt gekregen. Maar ik ben momenteel nog een beetje huiverig voor lampjes en storingen waarvan men zegt dat het geen kwaad kan.
Gert

Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Ron 1
Starter

op het scherm krijg ik geen foutmeldingen

auto is uitgelezen geweest maar geen foutmeldingen wagen moet voor dit geval begin volgende maand terug binnen

cruise cont werkt softwarematig wel krijg op het scherm het woord cruise en als ik op de + of - druk komt er on te staan maar als ik mijn voet van de gas afhaal valt de snelheid terug naar af (als de snelheid bij 30 komt gaat het woord on ook weg dus dit werk wel ) blijf voor de rest van mijn pedalen af. Als de wagen word uitgezet en terug gestart met sleutel of start/stop werkt de cc terug normaal,heeft dit niet altijd de cc en schakelindicator werken soms dagen zonder een probleem. kan dit ook niet een software kwestie zijn.
Ron 1
Starter

Denk dat het ergens misloopt in pedaalsensor zoals oceanracer aanhaalt
als de cc niet werkt zet ik de wagen vrij en pomp een paar keer met de koppeling als dit gebeurt is werkt de cc en schakelindicator onmiddelijk na deze handeling
Oceanracer
Geartronic member

:-)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”