S40 Phase I of Phase II

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
hvdmountain
4th Gear member
Berichten: 625
Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55

Geachte mensen,

Het zoveelste onderwerp van mij over een S40. Volgens de dealer waar ik onderstaande S40 zag staan is het een Phase II. Maar voor zo ver ik kan zien is het gewoon een phase I. Ze is gebouwd in 2000.

Ben ik nou achterlijk?
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Phase 1
Gebruikersavatar
jori83
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 22.01.2006 - 20:25
Locatie: gouda

denk de makelijkste manier om te zien is of een phase 1 of 2 is midden console en voor bumper zwart strip loopt bij phase 1 door een phase 2 nie
Hello :)
Gebruikersavatar
hvdmountain
4th Gear member
Berichten: 625
Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55

jori83 schreef:denk de makelijkste manier om te zien is of een phase 1 of 2 is midden console en voor bumper zwart strip loopt bij phase 1 door een phase 2 nie
Ja dat dacht ik ook. Maar ik ging twijfelen, mede doordat ze uit 2000 komt en de dealer er aan vast hield. Vandaar dat ik het maar even checkte.

Mijn dank voor de reacties!
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Gebruikersavatar
jori83
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 22.01.2006 - 20:25
Locatie: gouda

hvdmountain schreef:
jori83 schreef:denk de makelijkste manier om te zien is of een phase 1 of 2 is midden console en voor bumper zwart strip loopt bij phase 1 door een phase 2 nie
Ja dat dacht ik ook. Maar ik ging twijfelen, mede doordat ze uit 2000 komt en de dealer er aan vast hield. Vandaar dat ik het maar even checkte.

Mijn dank voor de reacties!
Staan er zo vaak van 2000 op internet met erbij PHASE 2 !!! ben zelf op zoek naar een s40 zow doende.
Vin dan altijd beetje twijfel achtich zow van weetje wel wat je verkoopt ?
Hello :)
Gebruikersavatar
boely
1st Gear member
Berichten: 25
Lid geworden op: 14.02.2006 - 19:08
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

phase 1 !!! lampjes op bumper zijn de kleine en niet de grote sidemarkers heeten ze geloof ik
Gebruikersavatar
jori83
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 22.01.2006 - 20:25
Locatie: gouda

boely schreef:phase 1 !!! lampjes op bumper zijn de kleine en niet de grote sidemarkers heeten ze geloof ik
Idd zijn dingen waar je het ook aan kan zien :D
Hello :)
Gebruikersavatar
hvdmountain
4th Gear member
Berichten: 625
Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55

Trouwens, nog een vraagje: is het mogelijk een 1.8i te chiptunen?
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Vast wel, maar de winsten zullen minimaal zijn.
Gebruikersavatar
hvdmountain
4th Gear member
Berichten: 625
Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55

Dus duidelijk tòch een phase I. Gelukkig, ik ben niet achterlijk.
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Gebruikersavatar
jori83
2nd Gear member
Berichten: 78
Lid geworden op: 22.01.2006 - 20:25
Locatie: gouda

hvdmountain schreef:Trouwens, nog een vraagje: is het mogelijk een 1.8i te chiptunen?
1.8 of echt een 1.8 I met de mitsubitchie :P motor ?.. Maar zal ongetwijfeldt wel
Hello :)
Gebruikersavatar
hvdmountain
4th Gear member
Berichten: 625
Lid geworden op: 06.02.2006 - 16:55

jori83 schreef:
hvdmountain schreef:Trouwens, nog een vraagje: is het mogelijk een 1.8i te chiptunen?
1.8 of echt een 1.8 I met de mitsubitchie :P motor ?.. Maar zal ongetwijfeldt wel
De 1.8i met mitsu motor
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20770
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

hvdmountain schreef:
jori83 schreef:
hvdmountain schreef:Trouwens, nog een vraagje: is het mogelijk een 1.8i te chiptunen?
1.8 of echt een 1.8 I met de mitsubitchie :P motor ?.. Maar zal ongetwijfeldt wel
De 1.8i met mitsu motor
Blijf alsjeblieft af van die mitsu motor. Loop daar met een grote boog omheen.
De exemplaren die nu te koop staan kunnen giga problemen veroorzaken. Lees hierover (veel) meer met de zoekfunctie.

En inderdaad de op de foto afgebeelde S40 is toch echt een Phase I. Die handelaar weet niet waar ie het over heeft. Niet vertrouwd voor VOLVO in ieder geval.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

hoe kan je zien of een motor een jap is of scandinaviër?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Staat heel groot GDI op de Mitsubishi motor
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

oke dan heb ik een echte volvo(staat tenminste op de bovenbeschermkap.

de jap heeft de 1.8i en volvo 1.8

wat is het verschil?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20770
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

GDI staat voor Gasoline Direct Injection. (Directe benzine injectie)
In principe is dit een lean burn motor, waarbij je door het direct inspuiten van de brandstof met een magerder brandstofmengsel toch goede prestaties kan krijgen. En zuiniger rijdt.

In de praktijk blijkt echter dat deze motoren helemaal niet zo zuinig zijn en daarnaast giga veel last hebben van verkoolde kleppen en verstopte injectoren, en een slecht werkend EGR (Uitlaatgas recirculatie Systeem).
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

die moet je dus niet willen (om lekker en onbezorgd te rijden)
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
djamilo
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 01.03.2006 - 11:38

heb ik ff mzzl, ik had geen id welke motor ik nu heb, ik heb nog wel een vraagje, hoeveel kleppen heb ik eigenlijk? het is dus een s-40 1.8 uit begin 2000, een automaat met Sportstand?

milo
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

16 kleppen, dat hebben alle V/S40 benzine motoren.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”