Pagina 1 van 2
S40 Phase I of Phase II
Geplaatst: 14.02.2006 - 18:59
door hvdmountain
Geachte mensen,
Het zoveelste onderwerp van mij over een S40. Volgens de dealer waar ik onderstaande S40 zag staan is het een Phase II. Maar voor zo ver ik kan zien is het gewoon een phase I. Ze is gebouwd in 2000.
Ben ik nou achterlijk?
Geplaatst: 14.02.2006 - 19:03
door menjo
Phase 1
Geplaatst: 14.02.2006 - 19:07
door jori83
denk de makelijkste manier om te zien is of een phase 1 of 2 is midden console en voor bumper zwart strip loopt bij phase 1 door een phase 2 nie
Geplaatst: 14.02.2006 - 19:11
door hvdmountain
jori83 schreef:denk de makelijkste manier om te zien is of een phase 1 of 2 is midden console en voor bumper zwart strip loopt bij phase 1 door een phase 2 nie
Ja dat dacht ik ook. Maar ik ging twijfelen, mede doordat ze uit 2000 komt en de dealer er aan vast hield. Vandaar dat ik het maar even checkte.
Mijn dank voor de reacties!
Geplaatst: 14.02.2006 - 19:14
door jori83
hvdmountain schreef:jori83 schreef:denk de makelijkste manier om te zien is of een phase 1 of 2 is midden console en voor bumper zwart strip loopt bij phase 1 door een phase 2 nie
Ja dat dacht ik ook. Maar ik ging twijfelen, mede doordat ze uit 2000 komt en de dealer er aan vast hield. Vandaar dat ik het maar even checkte.
Mijn dank voor de reacties!
Staan er zo vaak van 2000 op internet met erbij PHASE 2 !!! ben zelf op zoek naar een s40 zow doende.
Vin dan altijd beetje twijfel achtich zow van weetje wel wat je verkoopt ?
Geplaatst: 14.02.2006 - 19:15
door boely
phase 1 !!! lampjes op bumper zijn de kleine en niet de grote sidemarkers heeten ze geloof ik
Geplaatst: 14.02.2006 - 19:16
door jori83
boely schreef:phase 1 !!! lampjes op bumper zijn de kleine en niet de grote sidemarkers heeten ze geloof ik
Idd zijn dingen waar je het ook aan kan zien

Geplaatst: 14.02.2006 - 19:24
door hvdmountain
Trouwens, nog een vraagje: is het mogelijk een 1.8i te chiptunen?
Geplaatst: 14.02.2006 - 19:25
door menjo
Vast wel, maar de winsten zullen minimaal zijn.
Geplaatst: 14.02.2006 - 19:26
door hvdmountain
Dus duidelijk tòch een phase I. Gelukkig, ik ben niet achterlijk.
Geplaatst: 14.02.2006 - 19:27
door jori83
hvdmountain schreef:Trouwens, nog een vraagje: is het mogelijk een 1.8i te chiptunen?
1.8 of echt een 1.8 I met de mitsubitchie

motor ?.. Maar zal ongetwijfeldt wel
Geplaatst: 14.02.2006 - 19:29
door hvdmountain
jori83 schreef:hvdmountain schreef:Trouwens, nog een vraagje: is het mogelijk een 1.8i te chiptunen?
1.8 of echt een 1.8 I met de mitsubitchie

motor ?.. Maar zal ongetwijfeldt wel
De 1.8i met mitsu motor
Geplaatst: 15.02.2006 - 09:49
door V480-S60
hvdmountain schreef:jori83 schreef:hvdmountain schreef:Trouwens, nog een vraagje: is het mogelijk een 1.8i te chiptunen?
1.8 of echt een 1.8 I met de mitsubitchie

motor ?.. Maar zal ongetwijfeldt wel
De 1.8i met mitsu motor
Blijf alsjeblieft af van die mitsu motor. Loop daar met een grote boog omheen.
De exemplaren die nu te koop staan kunnen giga problemen veroorzaken. Lees hierover (veel) meer met de zoekfunctie.
En inderdaad de op de foto afgebeelde S40 is toch echt een Phase I. Die handelaar weet niet waar ie het over heeft. Niet vertrouwd voor VOLVO in ieder geval.
Geplaatst: 15.02.2006 - 14:05
door marcelg
hoe kan je zien of een motor een jap is of scandinaviër?
Geplaatst: 15.02.2006 - 14:20
door menjo
Staat heel groot GDI op de Mitsubishi motor
Geplaatst: 15.02.2006 - 14:42
door marcelg
oke dan heb ik een echte volvo(staat tenminste op de bovenbeschermkap.
de jap heeft de 1.8i en volvo 1.8
wat is het verschil?
Geplaatst: 15.02.2006 - 14:55
door V480-S60
GDI staat voor Gasoline Direct Injection. (Directe benzine injectie)
In principe is dit een lean burn motor, waarbij je door het direct inspuiten van de brandstof met een magerder brandstofmengsel toch goede prestaties kan krijgen. En zuiniger rijdt.
In de praktijk blijkt echter dat deze motoren helemaal niet zo zuinig zijn en daarnaast giga veel last hebben van verkoolde kleppen en verstopte injectoren, en een slecht werkend EGR (Uitlaatgas recirculatie Systeem).
Geplaatst: 15.02.2006 - 17:16
door v40pokemon
die moet je dus niet willen (om lekker en onbezorgd te rijden)
mzzl
Geplaatst: 05.03.2006 - 17:36
door djamilo
heb ik ff mzzl, ik had geen id welke motor ik nu heb, ik heb nog wel een vraagje, hoeveel kleppen heb ik eigenlijk? het is dus een s-40 1.8 uit begin 2000, een automaat met Sportstand?
milo
Geplaatst: 05.03.2006 - 17:40
door menjo
16 kleppen, dat hebben alle V/S40 benzine motoren.