V70+iPod+Parrot 9100+incar telefoon

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Slowboat
Starter

Hallo allemaal,

Eerste post met meteen een uitgebreide vraag. Ben in het bezit van een S60 D5 en heb net afgelopen zaterdag handjes geschud voor de inruil voor een V70 uit '05. Uiteraard erg blij, nu nog de telefoons en sound goed krijgen.

Loop met 2 telefoons rond (privé en zakelijk) en heb een losse iPod Nano. De iPod ligt nu aan een Parrot MKI9100 gekoppeld in de S60 en geeft geluid over alle 4 boxen.

Nu heeft de V70 een standaard carkit die ik in ieder geval ga gebruiken voor mijn zakelijke telefoon. Daarnaast bood de Volvo dealer aan om de Parrot over te zetten.

Het zoeken is even naar de ideale oplossing. Belangrijk voor mij is gebruik van de interne carkit met mijn zakelijke telefoon en aansluiting van de iPod. Wenselijk is om ook mijn privé telefoon op een carkit te hebben en indien mogelijk bediening van de iPod via het stuur.

Wie weet hoe dit het beste is op te lossen? Bijkomend nog een paar vraagjes hieronder.

Alvast dank!

Auto: V70 D5 aut. MY '05
Radio: HU-650
Standaard Volvo telefoon (dual sim)

- Gaat het werken met de Parrot MKI 9100 naast de standaard carkit (dus twee telefoons werkend)?
- Is de Parrot ook in de V70 over 4 boxen te schakelen voor het geluid?
- Heeft de HU-650 een AUX waar eventueel de line-out van de Parrot op te schakelen is?
Buurtje
3rd Gear member

Hoe zijn je ervaringen met het geluid van je iPod over de Parrot?
Voor zover ik gehoord heb, is dat niet bepaald "Premium".

Ik heb zelf een iMiv voor mijn iPod/iPhone en die zorgt voor een "Aux in" door de Mini-disc en de CD-wisselaar functie op je HU-radio te activeren.

Maar goed, volgens mij kan Volvotech je prima verder helpen.
(forum sponsor en erg actief op audio-vragen op het forum)
Volvo V70, 2.4D5, 2003
Mazda 3, 2.0 Sport, 2003
Citroen C3, waardeloos ding
Passat 1.6TDI Connected Series, 2017
Volvo V70, 2.4 D5, 163Pk, 2003, Edition II
Volvo V40, 1.9D, 115Pk, sept. 2002 Economisch total-loss bij 322.000km
Nissan Almera 2.2Di, 110Pk, 2000
Slowboat
Starter

Het geluid is goed te noemen, alhoewel audiofielen het daar denk ik niet mee eens zijn. Voor mij in ieder geval goed genoeg. Moet ik wel zeggen dat hij over alle 4 de boxen staat geschakeld en niet alleen op de voorste 2.

Heb overigens nog overleg gehad met de dealer, die heeft aangegeven dat de Parrot gewoon naast de ingebouwde carkit kan werken en ik dus mijn 2 telefoons tegelijk hansdfree kan gebruiken (even afgezien van de praktische kant van twee gesprekken door elkaar :P ). Helaas alleen op de voorste boxen....

Zal dus nog een iMIV worden om de iPod ook te kunnen gebruiken en te bedienen. Kan de Parrot misschien nog worden aangesloten op de AUX van de iMIV en de iPhone op de Parrot om op te laden. Met al die elektronica heb ik dan bijna een elektrische Volvo.....

Hoor graag nog wat VolvoTech kan bevestigen om mijn ideale situatie te bereiken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”