Stembediening telefoon S60

Plaats reactie
ErwinBr
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03.02.2008 - 17:29
Locatie: Gent

Ik heb de stemtrainingsprocedure als "gebruiker 1" doorlopen en nadien dit gebruikersprofiel vastgelegd. De meeste commando's om de bluetooth telefoon te bedienen werken sindsdien. Alleen het commando waarbij een contactpersoon uit de telefoonlijst rechtstreeks opgeroepen wordt lijkt niet te functioneren. Eens dit commando ingesproken ("Telefoon bel contact") vraagt het systeem om een naam in te spreken. Welke naam uit de telefoonlijst ik ook probeer, er wordt geen enkel zoekresultaat geproduceerd. Het systeem blijft dan maar aandringen om een naam in te spreken en na 3 pogingen wordt alles afgesloten. Het telefoonboek van de mobiele telefoon is nochtans keurig ingeladen want zichtbaar op het scherm.

Heeft iemand gelijkaardige ervaringen of tips die me vooruit kunnen helpen? Alvast bedankt!
zagato
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 30.10.2010 - 20:41

sorry dat ik het zeg,
maar kan je dialect er een beetje aan bijdragen?
heb zelf met spraakcommando´s nog geen problemn gehad.
V60 (D3,D4,... wie weet het tegenwoordig nog?) Summum, cosmic white, motion pack, family pack, ...
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

Hier ook geen probleem, geef anders eens een contact de naam navigatie of contact die verstaat de auto wel. Kan je bepalen of het aan het menu ligt of aan jouw dialect.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
ErwinBr
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03.02.2008 - 17:29
Locatie: Gent

Het had gekund natuurlijk maar ik denk niet dat "dialect" het probleem is. Alle andere gesproken telefooncommando's werken namelijk wél (bv. via ingesproken nummer bellen of bellen vanuit oproepregister). Ook de bediening van de navigatie met mijn stem werkt.

Ik vind het vreemd dat enkel de toegang via de contactpersonen niet werkt. Zelfs al zou het systeem mij niet verstaan dan zou er toch minstens een set van klankverwante zoekresultaten geproduceerd worden, denk ik. Maar het systeem reageert alsof er helemaal geen gesproken input is. Het blijft bijgevolg aandringen op een naam ("naam alstublieft").

Ik zal het probleem 's voorleggen aan de dealer. Mocht het een kinderziekte zijn van de auto dan zal het op dit forum ongetwijfeld nog opduiken.
zagato
3rd Gear member
Berichten: 259
Lid geworden op: 30.10.2010 - 20:41

als jij je navigatie kan instellen met stemcommando´s, staat jou zoekgebied dan ingesteld als belgie, of als nederland?

staat bij mij ingesteld als Nederland en krijg dit niet gewijzigd.
V60 (D3,D4,... wie weet het tegenwoordig nog?) Summum, cosmic white, motion pack, family pack, ...
ErwinBr
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03.02.2008 - 17:29
Locatie: Gent

Het zoekgebied is - ook bij mij - Nederland en dit valt (voorlopig) niet te wijzigen. M.a.w. de stembediende navigatie is op dit moment uitsluitend bruikbaar binnen Nederland. Er zou voor dit probleem een update op komst zijn. Zie ook http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=40219
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”