Tinus techniek?

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Heeft iemand ervaring met de 'performance' spullen van tinustechniek? ik heb mijn 164 + turbo verbouwing nu zo ver dat ik tijdens een launch (launch control via megasquirt) dwars door de koppeling heen ga . De motor maakt toeren en er slipt iets, maar niet mn banden :)

Nu verkoopt tinus een drukgroep die goed moet zijn tot 450nm, maar als ik dat vergelijk met een SPEC stage 2 (360nm) dan lijkt me dat wel heel overdreven de SPEC set is nog duurder ook!

3 liter + 0.7bar boost is leuk !
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

geloof ik graag dat dat leuk is... :) maar helaas geen ervaring met bovenstaand... (beide)
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41670
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Heb je het al een Tinus zelf gevraagd?
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

:) nee nog niet, is een goed idee!
Gebruikersavatar
Richo
4th Gear member
Berichten: 526
Lid geworden op: 04.10.2010 - 06:54
Locatie: Limburg

B-lennium schreef::) nee nog niet, is een goed idee!
Tinus doet nix meer op dit moment, hij zal wel nog verkopen maar montage etc doet ie niet meer. Heb al contact met hem gehad en hij zegt nix zelf meer te doen voorlopig ivm met tijdgebrek.
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Ohw montage doe ik zelf, tinus wordt schreeuwend gek als hij onder mn motorkap kijkt :)
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

De drukgroep blijkt met een sinterplaat 670nm te kunnen houden, met een normale plaat 450. Borg & Beck fabrikaat.
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Klinkt goed, wat kost een drukgroepje? -> 245 euro

Afbeelding
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

een SPEC Stage 2 set kost 500, vandaar mijn (hollandse) achterdocht?
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Ik geef je groot gelijk, geld uitgeven kan altijd nog ;)
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Ik zit alleen een beetje met de pedaaldruk, de diafragma veer heeft een kracht van 1000kg! weet niet hoeveel een normale is, maar 1000kg klinkt enorm!
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

Dat klinkt wel behoorlijk, maar je koppelingsstang heeft een overbrengverhouding van ~ 1:10 en en je drukgroep ook een zekere verhouding. Dus ik verwacht dat je hem wel ingetrapt krijgt :P
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

anders naar de sportschool haha!
Gebruikersavatar
Boele
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 14.02.2007 - 15:58
Locatie: Zeist

Onwijs gespierd linkerbeen of een soort rembekrachtiger ombouwen voor je koppeling!
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Ik heb wel ervaring met dat soort koppelingen in een golf vr6. Ik vind het helemaal niks! Je moet echt perfect koppelen met weg rijden en met terugschakelen voel je de koppeling echt hard aangrijpen. Hij slipt in ieder geval niet en daar gaat het om :P

Maar om de gok te nemen dat je niet over 360nm gaat :D Denk dat je hier wel overheen zit. Veel vermogen heeft ook wat nadelen.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Gebruikersavatar
ferdy
4th Gear member
Berichten: 820
Lid geworden op: 12.06.2007 - 14:08

wat kost de sinterplaat Bas? Anders die icm met normale drukgroep?
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Een sinterplaat koppeld niet zo soepel en vreet in je vliegwiel, ik hou het liefst een organische plaat voor het gemak. 450 nm moet voldoende zijn :)
Gebruikersavatar
wepster850
3rd Gear member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28.01.2006 - 19:18
Locatie: limboland

even voor de duidelijkheid
een spec kan tot 650 nm aan heb deze zelf in mijn 850 willen zetten maar bleek niet nodig ( R koppeling was voldoende ) enkel bij een spec is het zo dat hij iets vinniger is met aangrijpen dan een standaard verzwaarde koppeling ( dit uit zich weer in het rijgedrag )
ik zou voor jou auto een spec 3 nemen dat is een koppeling met 6 puckets die is zo sterkdat dan met 100% garantie de wielen slippen als je deze loslaat en zeker niet de koppeling
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Spec heb je in verschillende varianten, de stage 2 (zwaardere drukgroep standard plaat) houd minder dan de borg & beck varriant. Ik wil beginnen met een normale plaat sinter of puck kan altijd nog. Jij doelt waarschijnlijk op een stage 3 of 4 spec.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”