Pagina 1 van 1

Tinus techniek?

Geplaatst: 24.02.2011 - 14:11
door B-lennium
Heeft iemand ervaring met de 'performance' spullen van tinustechniek? ik heb mijn 164 + turbo verbouwing nu zo ver dat ik tijdens een launch (launch control via megasquirt) dwars door de koppeling heen ga . De motor maakt toeren en er slipt iets, maar niet mn banden :)

Nu verkoopt tinus een drukgroep die goed moet zijn tot 450nm, maar als ik dat vergelijk met een SPEC stage 2 (360nm) dan lijkt me dat wel heel overdreven de SPEC set is nog duurder ook!

3 liter + 0.7bar boost is leuk !

Geplaatst: 24.02.2011 - 16:44
door biadman
geloof ik graag dat dat leuk is... :) maar helaas geen ervaring met bovenstaand... (beide)

Geplaatst: 24.02.2011 - 16:46
door Ben
Heb je het al een Tinus zelf gevraagd?

Geplaatst: 24.02.2011 - 16:48
door B-lennium
:) nee nog niet, is een goed idee!

Geplaatst: 24.02.2011 - 17:56
door Richo
B-lennium schreef::) nee nog niet, is een goed idee!
Tinus doet nix meer op dit moment, hij zal wel nog verkopen maar montage etc doet ie niet meer. Heb al contact met hem gehad en hij zegt nix zelf meer te doen voorlopig ivm met tijdgebrek.

Geplaatst: 24.02.2011 - 21:20
door B-lennium
Ohw montage doe ik zelf, tinus wordt schreeuwend gek als hij onder mn motorkap kijkt :)

Geplaatst: 25.02.2011 - 12:59
door B-lennium
De drukgroep blijkt met een sinterplaat 670nm te kunnen houden, met een normale plaat 450. Borg & Beck fabrikaat.

Geplaatst: 25.02.2011 - 14:18
door ferdy
Klinkt goed, wat kost een drukgroepje? -> 245 euro

Afbeelding

Geplaatst: 25.02.2011 - 17:44
door B-lennium
een SPEC Stage 2 set kost 500, vandaar mijn (hollandse) achterdocht?

Geplaatst: 25.02.2011 - 17:49
door ferdy
Ik geef je groot gelijk, geld uitgeven kan altijd nog ;)

Geplaatst: 25.02.2011 - 17:50
door B-lennium
Ik zit alleen een beetje met de pedaaldruk, de diafragma veer heeft een kracht van 1000kg! weet niet hoeveel een normale is, maar 1000kg klinkt enorm!

Geplaatst: 25.02.2011 - 18:23
door ferdy
Dat klinkt wel behoorlijk, maar je koppelingsstang heeft een overbrengverhouding van ~ 1:10 en en je drukgroep ook een zekere verhouding. Dus ik verwacht dat je hem wel ingetrapt krijgt :P

Geplaatst: 25.02.2011 - 18:39
door B-lennium
anders naar de sportschool haha!

Geplaatst: 25.02.2011 - 18:46
door Boele
Onwijs gespierd linkerbeen of een soort rembekrachtiger ombouwen voor je koppeling!

Geplaatst: 25.02.2011 - 22:28
door gvanminnen
Ik heb wel ervaring met dat soort koppelingen in een golf vr6. Ik vind het helemaal niks! Je moet echt perfect koppelen met weg rijden en met terugschakelen voel je de koppeling echt hard aangrijpen. Hij slipt in ieder geval niet en daar gaat het om :P

Maar om de gok te nemen dat je niet over 360nm gaat :D Denk dat je hier wel overheen zit. Veel vermogen heeft ook wat nadelen.

Geplaatst: 25.02.2011 - 22:36
door ferdy
wat kost de sinterplaat Bas? Anders die icm met normale drukgroep?

Geplaatst: 25.02.2011 - 22:50
door B-lennium
Een sinterplaat koppeld niet zo soepel en vreet in je vliegwiel, ik hou het liefst een organische plaat voor het gemak. 450 nm moet voldoende zijn :)

Geplaatst: 26.02.2011 - 07:32
door wepster850
even voor de duidelijkheid
een spec kan tot 650 nm aan heb deze zelf in mijn 850 willen zetten maar bleek niet nodig ( R koppeling was voldoende ) enkel bij een spec is het zo dat hij iets vinniger is met aangrijpen dan een standaard verzwaarde koppeling ( dit uit zich weer in het rijgedrag )
ik zou voor jou auto een spec 3 nemen dat is een koppeling met 6 puckets die is zo sterkdat dan met 100% garantie de wielen slippen als je deze loslaat en zeker niet de koppeling

Geplaatst: 26.02.2011 - 10:10
door B-lennium
Spec heb je in verschillende varianten, de stage 2 (zwaardere drukgroep standard plaat) houd minder dan de borg & beck varriant. Ik wil beginnen met een normale plaat sinter of puck kan altijd nog. Jij doelt waarschijnlijk op een stage 3 of 4 spec.