Het nooit kapot gegane onderdeel
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34
Ik weet het: ik ben Volvo-afvallig, maar al had ik nog wel een Volvo gehad dan had ik de volgende vraag ook gesteld: Welk onderdeel (en dan bedoel ik NIET schroefjes, klemmetjes,etc.) is nog nooit kapot gegaan bij een Volvo in de 60/70/80 serie ? Als ik de diverse berichten lees kan ik nl. zo langzamerhand geen onderdeel bedenken.
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Wat wil je hier mee zeggen? :-k
Maar om je even te helpen eeuh, De trekhaak ::idea:
Maar om je even te helpen eeuh, De trekhaak ::idea:
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 16:34
Is het wel een originele Volvo haak ?
Ik ben al langere tijd benieuwd of de vroegere Volvo kwaliteit nog wel bestaat. Ik zie zoveel kapotte onderdelen langskomen de afgelopen jaren in dit forum dat ik daar ernstige twijfels over heb.

Ik ben al langere tijd benieuwd of de vroegere Volvo kwaliteit nog wel bestaat. Ik zie zoveel kapotte onderdelen langskomen de afgelopen jaren in dit forum dat ik daar ernstige twijfels over heb.
- Bontje
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.02.2011 - 20:38
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Snap wat je bedoeld. De invloeden van Ford zijn naar mijn mening vooral in de S40 en V50 goed merkbaar. Dat is niet gelijk slecht, maar het is niet meer de kwaliteit van de vroegere 200, 700 en later de 900 series.
Overigens denk ik dat een een merk tegenwoordig niet anders kan. De gemiddelde consument "vraagt" na een paar jaar alweer om een facelift en/of nieuw model. Deze ontwikkelingen kosten ook geld. In het tijdperk van de Volvo 240 ging een model vrijwel ongewijzigd jaren mee voor er een nieuw model uitkwam. Nu is die omloopsnelheid vele malen hoger en dat kost geld, heel veel geld. Dit moet ergens vandaan komen en ik denk dat het uit de kwaliteit van de gebruikte materialen komt. Ook heb ik wel eens begrepen dat de toeleveranciers steeds meer onder druk gezet worden voor een lagere prijs. Deze "winst" moet ook ergens vandaan komen.
Duizenden auto´s maken vol met electronica en systemen en dat nog tegen een concurrerende prijs, dat moet ergens vandaan komen.
Overigens denk ik dat een een merk tegenwoordig niet anders kan. De gemiddelde consument "vraagt" na een paar jaar alweer om een facelift en/of nieuw model. Deze ontwikkelingen kosten ook geld. In het tijdperk van de Volvo 240 ging een model vrijwel ongewijzigd jaren mee voor er een nieuw model uitkwam. Nu is die omloopsnelheid vele malen hoger en dat kost geld, heel veel geld. Dit moet ergens vandaan komen en ik denk dat het uit de kwaliteit van de gebruikte materialen komt. Ook heb ik wel eens begrepen dat de toeleveranciers steeds meer onder druk gezet worden voor een lagere prijs. Deze "winst" moet ook ergens vandaan komen.
Duizenden auto´s maken vol met electronica en systemen en dat nog tegen een concurrerende prijs, dat moet ergens vandaan komen.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21225
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik rijdt nu 11 jaar Volvo en naar volle tevredenheid.
Ik heb alleen kosten aan het normale onderhoud en zo af en toe moet er iets vervangen worden wat buiten het normale onderhoud valt.
Ik denk dat er overigens veel mensen zijn die een bepaalde auto kopen maar die eigenlijk(financieel) niet kunnen onderhouden.
Schrikken van een factuur waar een modaal maandsalaris op staat en dan krijgt de auto of het garagebedrijf de schuld..
Zo rijdt ik bijvoorbeeld geen Porsche omdat ik een gemiddelde beurt incl remmen á 5.000 niet wil betalen...
Iets met referentiekaders.
Dit verhaal betekend niet dat ik een uitstapje naar een 530D uitsluit maar de komende jaren blijf ik lekker in mijn burgerl.l auto rijden...
Ik heb alleen kosten aan het normale onderhoud en zo af en toe moet er iets vervangen worden wat buiten het normale onderhoud valt.
Ik denk dat er overigens veel mensen zijn die een bepaalde auto kopen maar die eigenlijk(financieel) niet kunnen onderhouden.
Schrikken van een factuur waar een modaal maandsalaris op staat en dan krijgt de auto of het garagebedrijf de schuld..
Zo rijdt ik bijvoorbeeld geen Porsche omdat ik een gemiddelde beurt incl remmen á 5.000 niet wil betalen...
Iets met referentiekaders.
Dit verhaal betekend niet dat ik een uitstapje naar een 530D uitsluit maar de komende jaren blijf ik lekker in mijn burgerl.l auto rijden...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Bontje
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.02.2011 - 20:38
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Overigens bedoel ik niet te zeggen dat Volvo in de jaren slechte auto´s is gaan maken. Denk wel dat het niet meer de kwaliteit is van bijvoorbeeld een 940 die na 350.000 km gewoon nog lekker doordraait zonder problemen.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Tip: ga eens een tijdje op bv. het Fiat- of Renault-forum kijken. Zul je zien dat alle onderdelen daar óók kapot gaan, maar dan nog vééééééél sneller...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
?? Mijn S60 draait ook nog steeds lekker door, met 337.000 km...kijk eens voor de gein bij de km stand topics.Bontje schreef:Overigens bedoel ik niet te zeggen dat Volvo in de jaren slechte auto´s is gaan maken. Denk wel dat het niet meer de kwaliteit is van bijvoorbeeld een 940 die na 350.000 km gewoon nog lekker doordraait zonder problemen.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Mijn vorige V70 deed het met 412 K km ook nog prima... Denk dat de TS op zoek is naar wat "bevestiging" vwb zijn auto keuze. Ik kan hem daar helaas niet bij helpen tot op heden, maar mijn auto heeft ook nog maar 180K km gemaakt....
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
In 2,5 jaar dat ik de T5 rij is er buiten het reguliere onderhoud alleen de thermostaat defect gegaan , en dat was tientjes werk.
Dus al met al er zitten nog zeer veel orginele onderdelen aan de wagen
Dus al met al er zitten nog zeer veel orginele onderdelen aan de wagen

V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
- draadloos
- 2nd Gear member
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 19.12.2007 - 12:44
- Locatie: Zundert
- Contacteer:
Bij mij is vandaag de geleider van de gordol doorgesleten, is dat wat.. zelfs die gaat kapot na 435000km.. Ik denk dat je eerder moet kijken met welke km stand iets defect gaat. Ik heb het idee dat die standen bij alfa ofzo toch een stuk lager zijn, als hetzelfde onderdeel bij Volvo..
Huidig:
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
960 Ambassador 3.0-24v automaat, full-option, 432200km
S80 2.5D Automaat, zwart, Pegasus 18 inch,RTI,HU-801,hifonics actief gestuurd, GSM, digitenne, aluminium trim, zwart leer, 1999 438000km
850GLT, 1996, zwart, leer, automaat, airco 557000km
264Top Executive, B27A automaat (1981)
- Snellebaksteen
- 2nd Gear member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 27.05.2007 - 14:10
- Locatie: Standdaarbuiten
Bij mijn V70 D5 (stand 328.000) is buiten het onderhoud alleen de intercooler en wat voorwiel ophangingspul vervangen. Heel normaal dus. Was namelijk bij mijn 940 (stand 290.000) net zo. Daar heb ik ook zo ongeveer ieder rubbertje dat er bestond in de ophanging moeten vervangen. Intercooler had ie niet dus die ging niet stuk.
Bij mijn 850 trouwens ook hetzelfde, de voorwiel ophanging klapperde dat het een lust was; ook hier alles vervangen. Daarnaast een keer een kapotte brandstofpomp (LPG auto, logisch dus) en een keer een stuurbekrachtigingspomp. Niet slecht voor een wagen met 480.000 op de teller.
Dat de kwaliteit verslechterd is ben ik niet met je eens, er zitten alleen zoveel meer onderdelen op een moderne auto dat er ook veel meer stuk kan. En daarnaast hoorde het er vroeger gewoon bij dat een auto af en toe stuk ging. Kijk maar naar ouwe Alfa's of BMW'tjes, hoeveel koppakkingen gingen er wel niet stuk bij die krengen?? Als dat tegenwoordig gebeurd binnen 2 ton is het ineens een slechte auto, vroeger waren auto's met 2 ton op de teller gewoon op...
Ik heb mijn 940 gekocht met een kilometerstand van 180.000km, mijn 850 met 290.000 en mijn V70 met 320.000. Als het onderhoud aantoonbaar goed gedaan is hoef je voor hoge kilometerstanden echt niet bang te zijn.
Bij mijn 850 trouwens ook hetzelfde, de voorwiel ophanging klapperde dat het een lust was; ook hier alles vervangen. Daarnaast een keer een kapotte brandstofpomp (LPG auto, logisch dus) en een keer een stuurbekrachtigingspomp. Niet slecht voor een wagen met 480.000 op de teller.
Dat de kwaliteit verslechterd is ben ik niet met je eens, er zitten alleen zoveel meer onderdelen op een moderne auto dat er ook veel meer stuk kan. En daarnaast hoorde het er vroeger gewoon bij dat een auto af en toe stuk ging. Kijk maar naar ouwe Alfa's of BMW'tjes, hoeveel koppakkingen gingen er wel niet stuk bij die krengen?? Als dat tegenwoordig gebeurd binnen 2 ton is het ineens een slechte auto, vroeger waren auto's met 2 ton op de teller gewoon op...
Ik heb mijn 940 gekocht met een kilometerstand van 180.000km, mijn 850 met 290.000 en mijn V70 met 320.000. Als het onderhoud aantoonbaar goed gedaan is hoef je voor hoge kilometerstanden echt niet bang te zijn.
Dummy's love Volvo's!
940 2.3 LPG 1992, 850 2.5 10v LPG 1994, V70 D5 2003 Blackstone, Estate-line, Comfort-line, V60 D6 PiH 2014 Pearlblack, Summum, winterline, Saaie Silver S40 '99 on the Side
940 2.3 LPG 1992, 850 2.5 10v LPG 1994, V70 D5 2003 Blackstone, Estate-line, Comfort-line, V60 D6 PiH 2014 Pearlblack, Summum, winterline, Saaie Silver S40 '99 on the Side
- Bontje
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 23.02.2011 - 20:38
- Locatie: Gelderland
- Contacteer:
Ik koop nog altijd nog liever een Volvo met 200.000km dan een Frans if Italiaans merk met <75.000 kilometer, maar uiteraard zullen er ook wel weer voorbeelden zijn van Franse of Italiaanse auto´s met een hoge kilometerstand.Battlecruiser schreef:Tip: ga eens een tijdje op bv. het Fiat- of Renault-forum kijken. Zul je zien dat alle onderdelen daar óók kapot gaan, maar dan nog vééééééél sneller...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
bij goed onderhoud hoeft niets een probleem te zijn, heb ook 310.000 probleemloze km's gemaakt in een peugeot 306 turbodiesel uit 1997...
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Natuurlijk lees je op een forum over kapotte onderdelen. Dat is waarom we raad aan elkaar vragen. Ik rijd zelf een V70 en vind het een kwalitatief goede auto. Eigenlijk zou je garagestaten moeten kunnen zien. Dan kun je vergelijken welke auto's alleen voor regulier onderhoud komen en hoeveel er andere defecten hebben. Ik denk dat het meevalt in de S60 en V70 serie.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
idd, ook mijn vrouw haar Citroen Xsara 1.4 lpg g3 met 300.000Quota schreef:bij goed onderhoud hoeft niets een probleem te zijn, heb ook 310.000 probleemloze km's gemaakt in een peugeot 306 turbodiesel uit 1997...
doet het nog goed,dat kun je van veel Volvo,s op gas
niet zeggen.
maar alles valt en staat met goed onderhoud.
en sommigen krijgen echt alles stuk.
vaak word gezegd dat Volvo,s onverwoestbaar zijn,maar vergeet niet dat
deze auto,s meestal 30.000km/j of meer rijden.ik wil wel eens
een Volvo zien die zijn leven heeft versleten met stadskilometers.
kijken of ze dan OOK de 5ton moeiteloos volmaken.
geen glans zonder wrijving
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
nou, ik geloof dat ze van stadskilometers niet echt bang worden, de V70 en de S80 worden immers oook vaak als taxi ingezet.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
nee,maar deze blijven bijna de hele dag op bedrijfstemp.Quota schreef:nou, ik geloof dat ze van stadskilometers niet echt bang worden, de V70 en de S80 worden immers oook vaak als taxi ingezet.
maar wat ik bedoel is dat de meeste Volvo,s niet als bv. een
Suzuki Alto bereden worden.
100.000km lijkt niet veel,als dit in 1a2 jaar verreden wordt,echter
de meeste stadsauto,s doen daar tussen de 10 a 20 jaar over.
dus veelvuldig koude start,optrekken/stoppen,drempels,enz.
hier word een auto niet echt beter van.
ook een Volvo niet.
geen glans zonder wrijving
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Ik heb er nog maar 140000 km op staan dat voor een 10 jaar oude auto is niet gek veel.
Ik zorg er wel voor dat gem. 1x per maand er toch een wat langere rit mee gemaakt wordt om het 1 en ander aan condens uit de motorolie te houden.
Verder is het de auto voor de vrouw des huizes dus alleen jumbo en hema ritjes .
Zou er nu zo mee naar zuid italië rijden zonder dat ik bang ben voor problemen.
Ik zorg er wel voor dat gem. 1x per maand er toch een wat langere rit mee gemaakt wordt om het 1 en ander aan condens uit de motorolie te houden.
Verder is het de auto voor de vrouw des huizes dus alleen jumbo en hema ritjes .
Zou er nu zo mee naar zuid italië rijden zonder dat ik bang ben voor problemen.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998