heeft iemand al eens gereden met de nieuwe s60 d5 met geartronic? ik zo graag jullie ervaring hier eens over willen horen. voel je nog steeds goed het aantal pk's? rijdt het soepel
groeten
geartronic d5 s60
- Steyn
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 08:26
Je hebt er een besteld zonder er een proefrit in gemaakt te hebben? :shock:
Ontopic: twee weken terug een proefrit gemaakt in een S60 D5 GT. Rijdt prima. De bak schakelt soepel en de motor lijkt nooit vermogen te kort te komen. Al zou het schakelen iets vlotter kunnen (hoeft wat mij betreft niet). Het vermogen is beschikbaar over het gehele toerenbereik. Dit is meteen ook het grote verschil met D3.
Het op de weg zetten van het vermogen gaat dermate soepel dat je eigenlijk niet merkt dat je met meer dan 200pk op pad bent. Doordat de D5 vrij rustig blijft, blijft een echte snelheidssensatie uit. Toch bereik je in korte tijd vrij hoge snelheden.
Ontopic: twee weken terug een proefrit gemaakt in een S60 D5 GT. Rijdt prima. De bak schakelt soepel en de motor lijkt nooit vermogen te kort te komen. Al zou het schakelen iets vlotter kunnen (hoeft wat mij betreft niet). Het vermogen is beschikbaar over het gehele toerenbereik. Dit is meteen ook het grote verschil met D3.
Het op de weg zetten van het vermogen gaat dermate soepel dat je eigenlijk niet merkt dat je met meer dan 200pk op pad bent. Doordat de D5 vrij rustig blijft, blijft een echte snelheidssensatie uit. Toch bereik je in korte tijd vrij hoge snelheden.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 27.02.2011 - 11:50
heb met de d3 geartronic gereden,mits er geen d5 proefwagen was. Ik vond dit best prettig om te rijden, maar ik wou toch net iets meer pk hebben dus voor de d5 gegaan.
Als het van mij afhing, had ik een manuele versnellingsbak genomen, maar mijn vrouw wou graag een automaat, dus compromis gesteld. Ik wou de d5 en zij de automaat want anders was het een manuele d3 geworden.
Als het van mij afhing, had ik een manuele versnellingsbak genomen, maar mijn vrouw wou graag een automaat, dus compromis gesteld. Ik wou de d5 en zij de automaat want anders was het een manuele d3 geworden.
- Steyn
- 2nd Gear member
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 22.07.2009 - 08:26
ik heb ook wat 'moeite' moeten doen voor die D5, maar Volvo Nederland heeft wel een D5 Geartronic als demo-auto beschikbaar...
De D3 is inderdaad ook prettig, maar ik vond dat de D5 net wat meer rust gaf. We moeten niet vergeten dat de D3 ook al 163pk levert, met de karakteristieken van een 5 cilinder.
De D5 heeft overigens ook een sportstand op de GT. Op de D3 ontbreekt dit. Volgens mij maakt het qua snelheid niet veel uit, maar qua beleving misschien wat leuker. Of een echte optie uit de categorie "omdat het kan".
De D3 is inderdaad ook prettig, maar ik vond dat de D5 net wat meer rust gaf. We moeten niet vergeten dat de D3 ook al 163pk levert, met de karakteristieken van een 5 cilinder.
De D5 heeft overigens ook een sportstand op de GT. Op de D3 ontbreekt dit. Volgens mij maakt het qua snelheid niet veel uit, maar qua beleving misschien wat leuker. Of een echte optie uit de categorie "omdat het kan".
- rwa
- 2nd Gear member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 14:05
Ik heb onlangs in de test auto van volvo nl gereden, zo goed bevallen dat ik geen T6 maar de d5 gt heb besteld. Je moet je niets voorstelllen van de handschakel optie is af en toe handig maar dit is mijn 5 gt en ik heb het nog nooit gebruikt!
Volvo XC 90 T8 R-design 2022?
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
Volvo XC60 T8 R-design 2018
Volvo V70 T5 black edition 2014
Volvo XC60 R-design D5 AWD 2011
Volvo V60 D5 R-design 2011
Volvo V70 D5 2008 summum
Volvo XC90 D5 Sport 2007
Volvo S60 R 2005
Volvo XC 90 D5 Summum 2003
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 11.06.2010 - 14:02
Met andere woorden, het viel dus totaal niet ophummel schreef:ik zou willen weten of je het fel voelt als de automaat schakelt ?
ik heb daar met de proefrit eigenlijk niet op gelet, ofwel ben ik het gevoel al vergeten

Volvo S60 2.4T 200PK MY2002
Volvo S60 D5 163PK MY2003
Volvo S60 D5 163PK MY2003
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11739
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik vond het schakelen in de D3 toen ik er op lette wel duidelijk merkbaar, maar tijdens het normale rijden viel het niet echt op.
Het schakelen van mijn huidige 2.0D Powershift vind ik soepeler gaan, daar moet je echt op letten om het te voelen.
Het schakelen van mijn huidige 2.0D Powershift vind ik soepeler gaan, daar moet je echt op letten om het te voelen.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
-
- 1st Gear member
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 27.02.2011 - 11:50
ben vandaag nog eens gaan proefrijden met de d3 GT, ik was te nieuwsgierig hoe de automaat reed en ik moet zeggen dat het schakelen zo goed als gevoelloos verloopt, zeer soepel. Ook wel nice dat je bij een kickdown een versnelling lager gaat zodat de auto sneller optrekt. Ik vond nu de d3 toch redelijk snel optrekken. Ben dan wel heel benieuwd hoe het met mijn d5 GT gaat zijn. Ik ben toch wel tevreden dat ik de automaat heb gekozen eigenlijk.
S60 D5 R-design