Zoals uit het onderwerp al blijkt, de schakelaar van het grote licht is defect in de zin dat de stand "constant groot licht" niet meer werkt. Heeft iemand enig idee wat normaliter kapot gaat, de handel/schakelaar zelf of het deel dat met het stuur verbonden is? Kijkend naar de km-stand (232.000) neem ik aan dat het gewoon slijtage betreft.
Te repareren zonder vervanging van onderdelen of gewoon vervangen door een nieuwe/gebruikte handel?
Ik heb trouwens nog een "mooi" verhaal. Mijn garage constateerde bij een reguliere onderhoudsbeurt dat er een bougie (spontaan?) doormidden was gebroken. Geen wonder dat de auto stationair nogal trilde. Schande dat ik het vermogensverlies niet opgemerkt heb. :oops:
schakelaar groot licht defect
- diesel01
- Geartronic member
Heb je de lichtschakelaar misschien op nul staan?
Dat is een stand waarbij je enkel kunt seinen, stand 2 zorgt voor constant grootlicht.
Dat is een stand waarbij je enkel kunt seinen, stand 2 zorgt voor constant grootlicht.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 2nd Gear member
Yep, ze hadden bij de garage inderdaad aan de lichtschakelaar gezeten. De groot lichtfunctie werkt imiddels weer naar behoren. Bedankt voor de hint.diesel01 schreef:Heb je de lichtschakelaar misschien op nul staan?
-
- 2nd Gear member
Ik neem aan dat het met mijn probleempje dat er met enige regelmaat een storing in het parkeer assistentie systeem (sensoren in achterbumper) optreedt niet zo simpel op te lossen zal zijn. Ik heb er inmiddels mee leren leven, vooral omdat de storing tot nu toe net zo snel weer verdwijnt als deze gekomen is.s80d503 schreef:was het leven altijd maar zo simpel
Gisteren kreeg ik trouwens ook nog even een melding dat er "anti scid service vereist" was. Het zal allemaal wel.........
Waar zijn de tijden gebleven dat een auto nog een auto was en geen rijdende computer?