Ik heb een probleem met mijn Volvo S60 uit 2005 dus vroeg mij af of er hier wellicht andere onderhoud hobbyisten zijn die mij op weg kunnen helpen;
Ik heb sinds enige tijd last van sterke trillingen bij het remmen. In eerste instantie leek het alleen plaats te vinden wanneer ik remde met een hoge snelheid (100+) omdat de trilling dan dusdanig sterk is dat de hele auto schudt en trilt. Echter, na uitvoerig onderzoek bleek dat het ook bij hele lage snelheden te merken is, n.l. doordat de auto schokkend remt. (een beetje normaal en dan opeens iets sterker en dan weer normaal.)
Nou lijken deze symptomen op kromme remschijven. Deze heb ik dus rondom vervangen; inclusief nieuwe remblokken. Bleek alleen helemaal geen verschil te bieden. De trillingen waren nog even sterk. Daarna heb ik alle remklauwen losgehaald, doorgeblazen en uiteindelijk ook gereviseerd. Helaas ook geen oplossing. Dus ik had het eigenlijk wat laten zitten.
Nu reed ik afgelopen week weg bij een tankstation en tot mijn verbazing waren alle trillingen verdwenen? :shock: De gehele reis (ca. 2 uur lang over alleen snelwegen) heb ik meerder malen moeten remmen maar absoluut geen enkel getril. Tot een dag later, toen was het weer volop terug. Na hier overna gedacht te hebben heb ik weten te achterhalen wat de handeling was die ik had uitgevoerd bij het tankstation, n.l. het starten van de auto zonder de rem ingetrapt te houden (dit doe ik normaal gesproken altijd).
Kortom, wanneer ik de rem intrap bij het starten van de auto heb ik de hele reis trillingen bij het remmen; trap ik de rem bij het starten niet in, dan heb ik ook nergens last van. :?:
Wat zou dit nu kunnen veroorzaken? Iemand een soort gelijke ervaring?
Trilling remmen
-
- Starter
Hallo Feeb,
Misschien ben ik nog van de oude stempel, maar heb altijd mijn rechtervoet op gaspedaal en linker voet trap ik de koppeling in bij het starten. Ik weet het, je hoeft geen gas te geven bij starten tegenwoordig en dat doe ik ook niet, maar m'n rem intrappen doe ik zeker niet bij starten.
Wat het heuvel misschien zou kunnen zijn is je rembekrachtiger.
Of heb je het al opgelost?
Misschien ben ik nog van de oude stempel, maar heb altijd mijn rechtervoet op gaspedaal en linker voet trap ik de koppeling in bij het starten. Ik weet het, je hoeft geen gas te geven bij starten tegenwoordig en dat doe ik ook niet, maar m'n rem intrappen doe ik zeker niet bij starten.
Wat het heuvel misschien zou kunnen zijn is je rembekrachtiger.
Of heb je het al opgelost?