Geachte forummers en liefhebbers.
Na een "vervelende" ervaring heb ik besloten om weer in een
Volvo te gaan rijden. Ben afgelopen week bij mijn oude dealer in Hoorn geweest om wat rond te kijken.
Ik ben mede door ervaringen uit het verleden zeer positief over deze dealer en wil daar dus weer een auto kopen.
Nu sta ik dus voor een moeilijke keuze want ik ging voor een XC90 met T6 motor. Deze beauty komt uit bouwjaar 2003 en is net ingereden.
Alle opties en kleurcombinatie's zijn zoals ik het wil en de auto oogt als nieuw..
Wat is nu het probleem ?
Er staat in de showroom een evenoude V70R die er SUPER uitziet.
Mijn vraag is: welke keus zouden jullie maken, en waarom ?
Ik heb geen kinderen en rij ongeveer 20.000 km per jaar.
Ben benieuwd naar jullie reactie's !!
Moeilijke keuze V70R/ XC90 T6
- Hans
- 8th Gear member
- Berichten: 10603
- Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
- Locatie: Z.O.Brabant
- Contacteer:
poeh...wat een luxeprobleem. Het zijn natuurlijk wel twee verschillende wagens en allebij op HUN manier verschrikkelijk mooi.
Persoonlijk zou ik voor de R gaan, maar daar kan iemand anders het helemaal mee oneens zijn.
Voor vakantie en vrije tijd zijn ze allebei geschikt. En je kunt er flink mee doorijden...en ruim zijn ze ook allebei...en toch, het is maar waar je jezelf happy en content in voelt...
Persoonlijk zou ik voor de R gaan, maar daar kan iemand anders het helemaal mee oneens zijn.
Voor vakantie en vrije tijd zijn ze allebei geschikt. En je kunt er flink mee doorijden...en ruim zijn ze ook allebei...en toch, het is maar waar je jezelf happy en content in voelt...
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- Starter
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 14.02.2006 - 17:14
- Locatie: Alkmaar
Mijn hart zegt de V70, verstand zegt XC90.
Ik ga zaterdag rijden in de XC90, zal dan mijn keuze gaan maken.
Ik heb geen SUV ervaring, wel ervaring met een Rica T5.
Ik hou de reactie's in de gaten, zullen meespelen in mijn keuze !
De auto's staan bij Nic de Rie in Hoorn.
Ik ga zaterdag rijden in de XC90, zal dan mijn keuze gaan maken.
Ik heb geen SUV ervaring, wel ervaring met een Rica T5.
Ik hou de reactie's in de gaten, zullen meespelen in mijn keuze !
De auto's staan bij Nic de Rie in Hoorn.
- jori83
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 20:25
- Locatie: gouda
Hmzz moeilijk moeilijk.. R is zeker leuk maar xc90 rijdt ook heerlijk ...
Tja xc90 zit je lekker hoog en dat rijdt zeer comfortabel, en ja v70 r is allemaal wat sportiever, persoonlijk zou ik voor de r gaan, Je zou zelf moeten over wegen wat belangrijker is bedoel je heb geen kinderen,dus neem lekker de R komdt ook nog is zeer lekker van zijn plaats:D
Tja xc90 zit je lekker hoog en dat rijdt zeer comfortabel, en ja v70 r is allemaal wat sportiever, persoonlijk zou ik voor de r gaan, Je zou zelf moeten over wegen wat belangrijker is bedoel je heb geen kinderen,dus neem lekker de R komdt ook nog is zeer lekker van zijn plaats:D
Hello 

- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Waarom zegt je verstand XC90? Heb je dat bakbeest ergens voor nodig? Volgens mij is die ook niet zuiniger dan een V70R of goedkoper in verzekering en belasting. Mijn verstand en hart zouden V70R zeggen 

- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Qua restwaarde zou ik voor de xc90 gaan.
Maar qua gevoel de v70R.
Succes met je keuze
Maar qua gevoel de v70R.
Succes met je keuze
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29.11.2005 - 15:50
- Contacteer:
R
Geen woorden aan vuil maken!
))
Paul
Geen woorden aan vuil maken!

Paul
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 29.11.2005 - 15:50
- Contacteer:
Bedankt voor het compliment over de site!
Paul
Paul
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Voor mij een XC90 T6.......
Als je voor een R gaat neem dan het modeljaar 2005 (al vanaf eind 2004)
Als je voor een R gaat neem dan het modeljaar 2005 (al vanaf eind 2004)
Volvo for life
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
Moeilijk! ik wou dat ik die keuzes had...
Als je de ruimte van een XC nodig hebt zou ik daarvoor gaan.
heb je die niet, en hou je van VET hard sturen de R.
(ook geen stakker vwb ruimte)
en hoewel ik zwart mooi vind, vind ik deze kleur voor beiden niet de mooiste kleur.
Maar dat metallic blauwe leer.. TOP!
mijn keuze: de XC90, omdat ik 4 kinderen heb.
Maar altijd spijt dat ik de R niet kon kopen..
want een R is, is is tja...
iedere dag een glimlach op je gezicht. laat ik het zo maar zeggen.
Als je de ruimte van een XC nodig hebt zou ik daarvoor gaan.
heb je die niet, en hou je van VET hard sturen de R.
(ook geen stakker vwb ruimte)
en hoewel ik zwart mooi vind, vind ik deze kleur voor beiden niet de mooiste kleur.
Maar dat metallic blauwe leer.. TOP!
mijn keuze: de XC90, omdat ik 4 kinderen heb.
Maar altijd spijt dat ik de R niet kon kopen..
want een R is, is is tja...
iedere dag een glimlach op je gezicht. laat ik het zo maar zeggen.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- RoberT2.0
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 02.02.2006 - 20:37
Nou als ik hier de stemmen tel zal de xc90 toch een stuk harder dalen dan een V70 R.Qua restwaarde zou ik voor de xc90 gaan.
Maar qua gevoel de v70R.
Succes met je keuze
Ikzelf zou zeker voor de R gaan die gaat tenminste serieus vooruit als je het gaspedaal vloert.
Live begins at 8.000 rpm....maar een Turbo is ook leuk!!!
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
- Locatie: Niekerk (wk)
- Contacteer:
Zomaar nieuwsgierig.... Wat voor vervelende ervaring? Ongeluk?
Ikzelf vind een V70 veeel mooier qua model, en als je een beetje 'racy' rijstijl hebt, zou ik zeker een V70 willen t.o.v. een XC.
Ikzelf vind een V70 veeel mooier qua model, en als je een beetje 'racy' rijstijl hebt, zou ik zeker een V70 willen t.o.v. een XC.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33122
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
R 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- eugene
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09.01.2005 - 21:41
- Locatie: Merkelbeek
Tussen die 2 zekerweten de R voor mij.
R heeft genoeg ruimte, XC heeft nog een beetje meer...
R gaat erg hard, maar XC niet
R gaat goed om de bocht, XC niet
En dan is de XC ook nog duurder in onderhoud, wegenbelasting, verzekering en waarschijnlijk ook aanschaf....
De XC vind ik ook minder mooi dan een s60/v70
R heeft genoeg ruimte, XC heeft nog een beetje meer...
R gaat erg hard, maar XC niet
R gaat goed om de bocht, XC niet
En dan is de XC ook nog duurder in onderhoud, wegenbelasting, verzekering en waarschijnlijk ook aanschaf....
De XC vind ik ook minder mooi dan een s60/v70
If it's not blown, it sucks....
Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4854
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Mijn keuze zou op de V70 R vallen.
Ook verstandelijk: de R heeft 10.000 km minder gereden en kost 8.000 euro minder dan de XC90!
De kleur is hetzelfde, dus dat is geen argument, uitrusting vergelijkbaar (beide met o.a. automaat en RTI).
Ik zou je adviseren beide auto's eens aan een uitgebreide proefrit te onderwerpen. Voor een occasion van 2,5 jaar oud blijft meer dan 50.000 euro natuurlijk een smak geld! Succes met je heerlijke luxeprobleem.
Ook verstandelijk: de R heeft 10.000 km minder gereden en kost 8.000 euro minder dan de XC90!
De kleur is hetzelfde, dus dat is geen argument, uitrusting vergelijkbaar (beide met o.a. automaat en RTI).
Ik zou je adviseren beide auto's eens aan een uitgebreide proefrit te onderwerpen. Voor een occasion van 2,5 jaar oud blijft meer dan 50.000 euro natuurlijk een smak geld! Succes met je heerlijke luxeprobleem.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys