Ik ben nieuw hier en hoop dat iemand mij kan/wil helpen met het volgende
probleem;
mijn v40 1.9D (95pk) uit '99 vertoont sinds de vrieskou het probleem dat hij bij temperaturen rond het vriespunt niet goed aanslaat. Ben eerst zelf gaan kijken wat het was maar kon weinig ontdekken behalve dat het getik/geratel
bij de brandstofpomp weg was. Dit was iets wat hij ervoor wel deed en wat volgens mij bij de TD motoren een koudstartvervroeger heet. Heb toen alle stekkertjes ingespoten met contactspray en waarempel op een gegeven moment ratelde hij weer even

Het leek me nu tijd om te bellen met de Volvo dealer in Goes. Deze vertelde mij dat het de kleppen wel zouden zijn, hetgeen mij onwaarschijnlijk leek omdat als ie eenmaal 1 keer gestart was perfect liep maar toch... en van een koudstartvervroeger / advance solenoid hadden ze nog nooit gehoord (" hoe bedoelt u , uw branstofpomp moet knetteren?") Ik ben vervolgens ben vervolgens naar de dealer gereden en deze heeft em uitgelezen maar kon niets vinden. En kleppen waren het ook niet, dus ga ik hem maar weer ophalen zonder iets wijzer te zijn.
Wat mij in dit geheel een beetje dwars zit is dat ik niet bij de officiele dealer terechtkan voor mijn probleem en het nmin of meer zelf uit moet gaan zoeken.
Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen?
btw: gloeibougies zijn pas door mijzelf al vervangen.....
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag,
Marijn